informační služby, typologie, společenské trendy, predikce, trendspotting, informační společnost
ISKB03 Informační služby a vyhledávání
Informační služby a budoucnost
Obsah
Přednáška se věnuje vymezení a definování informačních služeb a jejich dělení podle různých hledisek jako funkce, cílové skupiny, média a dalších kritérií. Diskutuje o trendech, které mají dopad na informační služby a společnost a představuje možnosti, jak lze predikovat další vývoj. Představuje přístupy jako trendspotting, forcasting nebo foresight, které mohou pomoci popsat blízkou budoucnost v této oblasti.
Cíle
Budete mít přehled o:
- různých děleních a funkcích informačních služeb
- hlavních trendech ovlivňujících nabídku a možnosti informačních služeb
- možných přístupech a procesech pro sledování a predikci vývoje informačních služeb
Klíčová slova
Studijní materiály
Jaké činnosti mohou informační služby zahrnovat?
Podle čeho se dají dělit informační služby?
K čemu slouží foresight?
Aktivity
Vyberte si jednu instituci poskytující informační služby a na základě současné situace zkuste predikovat její vývoj v nejbližších letech. Bude nějak ovlivněna dopadem AI nebo jinými technologiemi?