ISKB03 Informační služby a vyhledávání

Designové myšlení: proces a mindset

Obsah

Přednáška představuje pohled na designový proces a jeho jednotlivé fáze. V úvodu definuje problémy veřejných služeb a navrhuje možné přístupy k řešení. Demonstruje komplexnost a složitost informačního prostředí jedince a různé životní situace v tomto kontextu. Dále se zaměřuje na základní model designového procesu a přibližuje jeho 4 základní části. Popisuje základní principy, z kterých designový proces vychází jako human centered design nebo důraz na kreativitu. Na závěr je uvedeno několik konkrétních příkladů projektů zaměřených na design služeb.

Cíle

Budete mít přehled o:

  • fázích designového procesu od jeho začátku až do konce
  • základních principech designového procesu
  • příkladech řešení problémů pomocí designového procesu
Klíčová slova

design služeb, designové myšlení, model dvojitého diamantu, designové metody, designový proces, výzkum

Studijní materiály

Z jakých fází se skládá designový proces?

V jakém kontextu lze použít designový proces?

Co je iterace a jakou roli hraje v designovém procesu?

Aktivity

Nedesignujte výpůjčku knihy tak, aby bylo doručení knihy pro uživatele co nejlepším zážitkem. 

Krok 1: Rozhovory 5 minut

Jak se obvykle dostáváte ke knížkám? Jaké jsou bariéry? Co naopak funguje?

Krok 2: Analýza a brainstorming ve skupině 5 minut 

Krok 3: Nadesignujte výpůjčku knihy