design služeb, designové myšlení, model dvojitého diamantu, designové metody, designový proces, výzkum
Designové myšlení: proces a mindset
Obsah
Přednáška představuje pohled na designový proces a jeho jednotlivé fáze. V úvodu definuje problémy veřejných služeb a navrhuje možné přístupy k řešení. Demonstruje komplexnost a složitost informačního prostředí jedince a různé životní situace v tomto kontextu. Dále se zaměřuje na základní model designového procesu a přibližuje jeho 4 základní části. Popisuje základní principy, z kterých designový proces vychází jako human centered design nebo důraz na kreativitu. Na závěr je uvedeno několik konkrétních příkladů projektů zaměřených na design služeb.
Cíle
Budete mít přehled o:
- fázích designového procesu od jeho začátku až do konce
- základních principech designového procesu
- příkladech řešení problémů pomocí designového procesu
Studijní materiály
Z jakých fází se skládá designový proces?
V jakém kontextu lze použít designový proces?
Co je iterace a jakou roli hraje v designovém procesu?
Aktivity
Nedesignujte výpůjčku knihy tak, aby bylo doručení knihy pro uživatele co nejlepším zážitkem.
Krok 1: Rozhovory 5 minut
Jak se obvykle dostáváte ke knížkám? Jaké jsou bariéry? Co naopak funguje?
Krok 2: Analýza a brainstorming ve skupině 5 minut
Krok 3: Nadesignujte výpůjčku knihy