Multimedia ve výuce II

Pohyb po křivce, tlačítka

V dnešní lekci si zopakujeme tvoření animace pohybu po křivce. Na příkladu si procvičíme rovněž práci s časovou osou. Seznámíme se s prvními interaktivními prvky - tlačítky - a ukážeme si, jak se s pomocí jednoduchých skriptů ovládá průběh animace.

Programování tlačítek v AS2

Tento případ je nejjednodušší: stačí vytvořit instanci tlačítka na scéně, vybrat ji, otevřít panel Akce (F9) a zde připsat kód

on (press) { ... kod, ktery se ma provest ... } 

popř.

pojmenovat instanci tlačítka na scéně a pak do klíčového snímku připsat kód
tl_start.onPress = function() { ... kod, ktery se ma provest ... } 

Programování tlačítek v AS3

 Zde je třeba

  1. pojmenovat instanci tlačítka
  2. vytvořit ovládací funkci
  3. přiřadit tuto funkci ovladači tlačítka

např. pro tlačítko pojmenované tl_start:

function prehrat(event) { play()}


tl_start.addEventListener(MouseEvent.CLICK, prehrat);

V dnešní lekci vytvoříme komplexnější scénu - ukázku pohybu nabitých i neutrálních částic v magnetickém poli, v níž budou animace Motion Tween doplněné ovládacími prvky (tlačítky se skripty).