Máte zapnutý náhled celé osnovy, zpět na běžné zobrazení.
Načítání a prohlížení osnovy může být v závislosti na množství obsahu pomalejší.
Organizační pokyny
Kontakt na vyučující
Areál Kotlářská 2, budova č. 03, zadní vchod, přízemí, místnost 03-01002.
Areál Kotlářská 2, budova č. 03, zadní vchod, přízemí, místnost 03-01003.
Areál Kotlářská 2, budova č. 03, vchod od děkanátu, 1. patro, místnost 03-02012a.
Areál Kotlářská 2, budova č. 02, vchod od děkanátu, 1. patro, místnost 02-02016.
Ukončení předmětu a výuka
Požadavky na ukončení a průběh výuky sdělí vyučující v rámci první výukové hodiny.
Studijní literatura
ZÁKLADNÍ STUDIJNÍ LITERATURA ULOŽENÁ V KNIHOVNĚ
Následující odkazy vám umožní přímý vstup do knihovního katalogu, kde zjistíte, zda je učebnice ještě k zapůjčení, a můžete si ji rovnou rezervovat:
ROZŠIŘUJÍCÍ LITERATURA ULOŽENÁ V KNIHOVNĚ
Následující odkazy vám umožní přímý vstup do knihovního katalogu, kde zjistíte, zda je učebnice ještě k zapůjčení, a můžete si ji rovnou rezervovat:
OSTATNÍ LITERATURA
Další odkazy
Studium
Úvod do paleontologie
Fosilizace
Přehled fosilizačních procesů.
Vznik života
Nižší rostliny
Procaryota
Algae
Vyšší rostliny
5 vývojových stupňů:
bryofytní –mechorosty,
psilofytní,
pteridofytní – kapraďorosty,
gymnospermickér - nahosemenné,
angiospermickér – krytosemenné
Protoctista - Annelida
Mollusca
Bryozoa Brachiopoda Echinodermata
Vetulicolida - Hemichordata
Chordata_Tunicata_Acrania
Vertebrata
Vertebrata (obratlovci)
Charakteristika obratlovců
Vývoj lebky a čelistního aparátu
Vývoj a charakteristika axiálního skeletu a kostry končetin
Systematika obratlovců
- Agnatha (Cephalaspidomorphi, Pteraspidomorphi)
- Gnathostomata (Placodermi, Acanthodii, Chondrichthyes, Osteichthyes, Tetrapoda)
Vznik obojživelníků (párové končetiny tertapodů), ptáků (vznik peří), savců (nejstarší savci)
Člověk a jeho předchůdci
Ukončení předmětu
Trénujte na zkoušku
1. Co jsou to stromatolity a které organizmy je tvoří?
2. Které organizmy tvoří sedimenty psací křídy?
3. Vyjmenujte základní oddělení podříše řas.
4. Které řasy žijí v symbióze s útesotvornými korály.
5. Vyjmenujte oddělení rostlin psilofytních.
6. Vyjmenujte oddělení kapraďorostů.
7. Vyjmenujte oddělení rostlin nahosemenných.
8. Podle jakých znaků je sestavena umělá skupina Pteridofyta?
9. Co říká princip stejných zkamenělin?
10. Co jsou pravé fosílie?
11. Co je to holotyp?
12. Upravte formálně správně následující druhové jméno:
hydrocephalus Carens Barrande
Amphipora Ramosa Philips
viviparus Barboti Sinzov
lingula mytiloides sowerby
Ostrea Digitalina dubois
13. Vyjmenujte třídy kmene Protozoa.
14. Vyjmenujte třídy kmene Coelenterata.
15. Vyjmenujte třídy kmene Arthropoda.
16. Vyjmenujte třídy kmene Mollusca.
17. Echinodermata - rozdělení na podkmeny.
18. Vyjmenujte třídy kmene Bryozoa
19. Základní systematické členění obratlovců (Vertebrata).
20 Jak od sebe rozeznáte schránku mlže a ramenonožce?
Pro snažší ukončení předmětu se zamyslete nad kontrolními otázkami a testy.
Pokyny ke zkoušce
Požadavky na ukončení sdělí vyučující v rámci první výukové hodiny.