Školní pedagogika
Jak vést ve třídě smysluplný dialog
Řeč umožňuje složitější myšlenkové operace a zároveň jsou myšlenky prostřednictvím řeči vyjadřovány a sdíleny s ostatními. Tyto teze se významně promítají do současného pohledu na školní vyučování. Výuka by mě proto měla vypadat tak, aby byli žáci aktivní a prostřednictvím komunikace docházelo k podněcování jejich myšlení a prohlubování porozumění probírané látce. Za takovou výuku je považováno dialogické vyučování.
Dostupné prezentace:
Prezentace z 6. hodiny - Výuková komunikace II
pro čtvrteční skupinu vyučující Karolíny Malíkové (č. 3) ze dne 10. 11. 2022.
6. hodina - Jak komunikovat aby se žáci co nejvíce naučili
pro středeční skupinu vyučujícího Jakub Vlčka (č. 4) ze dne 9. 11. 2022.
Čítanka:
Níže Vám přikládáme několik zajímavých textů k tématu dialogického vyučování. Rovněž přikládáme odkaz na virtuální hospitace, kde se můžete podívat na to, jak komunikují v hodinách učitelé.
K výuce: