Didaktika sociální interakce v intenzivní péči - přednáška
PhDr. Natália Beharková, Ph.D.
Didaktika sociální interakce v intenzivní péči - přednáška
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 16. 9. 2024 do 22. 9. 2024.
Kapitola obsahuje:
3
Obrázek
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 23. 9. 2024 do 29. 9. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 30. 9. 2024 do 6. 10. 2024.

- porozumět základním principům sociální interakce v intenzivní péči, z hlediska efektivního předávání informací (prevence pochybení) u nelékařských zdravotnických pracovníků, s ohledem na specifika pacientů v intenzivní péči (alternativní a augmentativní komunikace, specifické potřeby, zdravotní stav a jiné faktory) a jejich rodinné příslušníky, popřípadě pozůstalé - poskytovat informace o jednoduchých postupech vyplývajících ze zátěžových životních situací, s nimiž se nelékařský zdravotnický pracovník setkává ve své praxi

Studující budou po absolvování předmětu schopni: • definovat základní principy sociální interakce v intenzivní péči; • uvědomovat si potřebu spolupráce; • aplikovat psychologické aspekty ošetřovatelské péče v intenzivní medicíně; • aplikovat psychologický přístup a techniky komunikace v interpersonálních vztazích; • komunikovat s pacienty v kritickém stavu a s jejich nejbližšími; • uplatňovat efektivní komunikační strategie v interakci s jednotlivými členy multidisciplinárního týmu v péči o pacienta (nejen na intenzivních odděleních), s pacientem a jeho příbuznými; • identifikovat specifické potřeby pacientů (rodiny) v oblasti sociální interakce; • využívat alternativní a augmentativní komunikaci s ohledem na specifické potřeby pacienta a jeho rodiny; využívat metody komunikace s pacientem na UPV/komunikovat s pacientem na UPV; • reagovat na problémové situace vznikající v souvislosti s péčí o osoby vyžadující intenzivní péči; • vysvětlit možnosti péče o své duševní zdraví; • rozeznávat vlastní postoje, přístupy, způsoby komunikace při práci, při zjišťování potřeb a přání pacientů a jejich rodin.

Předmět je ukončen kolokviem. Metody hodnocení: pohovor a průběžná diskuse ve výuce.

Předchozí