Cíle předmětu:
1)
Zprostředkovat
motivovaným a talentovaným studentům/studentkám praktické zkušenosti
v oblasti rozvoje a řízení lidských zdrojů/v oblasti veřejné a sociální
politiky ve vybraných zaměstnavatelských organizací.
2)
Poskytnout
studentům/studentkám zpětnou vazbu v rámci získávání prvních praktických
pracovních zkušeností na odborných profesních pozicích.
3) Seznámit studenty/studentky s praktickou zkušeností
expertů z oblasti rozvoje a řízení lidských zdrojů/z oblasti veřejné a
sociální politiky.
4)
Poskytnout
studentům/studentkám metodickou podporu při propojování praktických problémů
s teoretickými poznatky.
5)
Umožnit
studentům/studentkám navázat kontakt s budoucími zaměstnavateli absolventů/absolventek
oboru.
Výstupy z učení:
Studenti/studentky
budou po absolvování předmětu schopni:
-
aplikovat
doposud získané teoretické poznatky z oblasti rozvoje a řízení lidských
zdrojů/veřejné a sociální politiky v praktických situacích
-
identifikovat
a analyzovat podmínky výkonu personální práce/veřejné a sociální politiky a
praktické problémy současné praxe rozvoje a řízení lidských zdrojů/veřejné a
sociální politiky, a kriticky je reflektovat s ohledem na jejich
teoretické vysvětlení
-
orientovat
se v manažerských rolích a úlohách personálních útvarů v organizacích,
reflektovat je a v budoucnu je zvládnout / orientovat se v oblastech
veřejné a sociální politiky, reflektovat je a v budoucnu je zvládnout
-
prezentovat
a argumentovat své návrhy, přijímat a dávat zpětnou vazbu
Kreditová zátěž:
Kriterium
|
Hodnota kreditů
|
Přímá výuka, konzultace a příprava
|
1 kredit
|
Četba české literatury
|
2 kredity
|
Četba anglické literatury
|
1 kredit
|
Seminární práce, prezentace výsledků
|
2 kredity
|
Metodicky řízená praxe
|
4 kredity
|
Celkem
|
10 kreditů
|
Podmínky úspěšného absolvování předmětu:
- splnění 100 hodin praxe a odevzdání potvrzení o stáži/zaměstnání
- povinná účast na prezenčních blokových setkáních (absence se řeší plněním náhradních úkolů)
- odevzdání průběžných úkolů a jejich přijetí učitelem: reflexe zkušeností v rámci diskuzního fóra (dle aktuálního sylabu)
- odevzdání seminární práce a její přijetí učitelem: 5 pracovních listů dle výběru
- Kolokvium - prezentace vybraného pracovního listu a jeho diskuze ve skupině
Hodnocení:
zpětná vazba prostřednictvím poznámkového bloku: přijato/nepřijato
Harmonogram kurzu:
1. Úvodní online setkání (dle aktuálního sylabu): Úvodní informace k průběhu kurzu a stáže, vytvoření tématické a organizační databáze odborné stáže, konzultace náplně stáže. Organizace harmonogramu prezentací pracovních listů ze stáže studentů/studentek. Organizace přípravy na semináře.
2. Výkon stáže
3. První prezenční setkání (dle aktuálního sylabu)
4. Druhé prezenční setkání (dle aktuálního sylabu)
5. Reflexe zkušeností v diskuzním fóru předmětu (dle aktuálního sylabu)
Komunikace s vyučujícími:
S vyučujícími je možno konzultovat osobně na jednotlivých tutoriálech, osobně či on-line v konzultačních hodinách či jiných termínech dle domluvy nebo prostřednictvím e-mailu.
Kontakt na vyučující:
Mgr. Blanka Plasová
Místnost: 5.64 (Joštova 10, Brno)
E-mail: plasova@fss.muni.cz
Telefon: 549 49 5861
online: MS teams (78922)
Konzultační hodiny: aktuální na osobní stránce FSS MUNI (Osobní stránka Mgr. Blanka Plasová, Ph.D. (muni.cz))
Kontakt na vyučující:
Mgr. Josef Horňáček, PhD.
Místnost: 5.57 (Joštova 10, Brno)
E-mail: 65219@mail.muni.cz
Telefon: 549 49 6357
online: MS teams (65219)
Konzultační hodiny: aktuální na osobní stránce FSS MUNI (Osobní stránka Mgr. Josef Horňáček, Ph.D. (muni.cz))
Mgr. Iveta Zelenková, PhD.
Místnost: 5.57 (Joštova 10, Brno)
E-mail: 143806@mail.muni.cz
Telefon: 549 49 8549
online: MS teams (143806)
Konzultační hodiny: aktuální na osobní stránce FSS MUNI (Osobní stránka Mgr. Iveta Zelenková, Ph.D. (muni.cz))