Odborná analytická praxe 1
Mgr. Iveta Zelenková, Ph.D.
Odborná analytická praxe 1
Info
Období
jaro 2025

Cíle předmětu:

1)     Zprostředkovat motivovaným a talentovaným studentům/studentkám praktické zkušenosti v oblasti rozvoje a řízení lidských zdrojů/v oblasti veřejné a sociální politiky ve vybraných zaměstnavatelských organizací.

2)     Poskytnout studentům/studentkám zpětnou vazbu v rámci získávání prvních praktických pracovních zkušeností na odborných profesních pozicích.

3)     Seznámit studenty/studentky s praktickou zkušeností expertů z oblasti rozvoje a řízení lidských zdrojů/z oblasti veřejné a sociální politiky.

4)     Poskytnout studentům/studentkám metodickou podporu při propojování praktických problémů s teoretickými poznatky.

5)     Umožnit studentům/studentkám navázat kontakt s budoucími zaměstnavateli absolventů/absolventek oboru.

 

Výstupy z učení:

Studenti/studentky budou po absolvování předmětu schopni:

-        aplikovat doposud získané teoretické poznatky z oblasti rozvoje a řízení lidských zdrojů/veřejné a sociální politiky v praktických situacích

-        identifikovat a analyzovat podmínky výkonu personální práce/veřejné a sociální politiky a praktické problémy současné praxe rozvoje a řízení lidských zdrojů/veřejné a sociální politiky, a kriticky je reflektovat s ohledem na jejich teoretické vysvětlení

-        orientovat se v manažerských rolích a úlohách personálních útvarů v organizacích, reflektovat je a v budoucnu je zvládnout / orientovat se v oblastech veřejné a sociální politiky, reflektovat je a v budoucnu je zvládnout

-        prezentovat a argumentovat své návrhy, přijímat a dávat zpětnou vazbu

Kreditová zátěž:

 

Kriterium

Hodnota kreditů

Přímá výuka, konzultace  a příprava

1 kredit

Četba české literatury

2 kredity

Četba anglické literatury

1 kredit

Seminární práce, prezentace výsledků

2 kredity

Metodicky řízená praxe

4 kredity

Celkem

10 kreditů

Podmínky úspěšného absolvování předmětu:

  • splnění 100 hodin praxe a odevzdání potvrzení o stáži/zaměstnání
  • povinná účast na prezenčních blokových setkáních (absence se řeší plněním náhradních úkolů)
  • odevzdání průběžných úkolů a jejich přijetí učitelem: reflexe zkušeností v rámci diskuzního fóra (dle aktuálního sylabu)
  • odevzdání seminární práce a její přijetí učitelem: 5 pracovních listů dle výběru
  • Kolokvium - prezentace vybraného pracovního listu a jeho diskuze ve skupině

Hodnocení:

zpětná vazba prostřednictvím poznámkového bloku: přijato/nepřijato

Harmonogram kurzu:

1. Úvodní online setkání (dle aktuálního sylabu):   Úvodní informace k průběhu kurzu a stáže, vytvoření tématické a organizační databáze odborné stáže, konzultace náplně stáže. Organizace harmonogramu prezentací pracovních listů ze stáže studentů/studentek. Organizace přípravy na semináře. 

2.  Výkon stáže

3. První prezenční setkání (dle aktuálního sylabu)

4. Druhé prezenční setkání (dle aktuálního sylabu)

5. Reflexe zkušeností v diskuzním fóru předmětu (dle aktuálního sylabu)

Komunikace s vyučujícími:

S vyučujícími je možno konzultovat osobně na jednotlivých tutoriálech, osobně či on-line v konzultačních hodinách či jiných termínech dle domluvy  nebo prostřednictvím e-mailu. 

Kontakt na vyučující:

Mgr. Blanka Plasová

Místnost:  5.64 (Joštova 10, Brno)

E-mail: plasova@fss.muni.cz

Telefon: 549 49 5861

 online: MS teams (78922)  

Konzultační hodiny: aktuální na osobní stránce FSS MUNI (Osobní stránka Mgr. Blanka Plasová, Ph.D. (muni.cz))

Kontakt na vyučující:

Mgr. Josef Horňáček, PhD.

Místnost:  5.57 (Joštova 10, Brno)

E-mail: 65219@mail.muni.cz

Telefon: 549 49 6357

 online: MS teams (65219)

Konzultační hodiny: aktuální na osobní stránce FSS MUNI (Osobní stránka Mgr. Josef Horňáček, Ph.D. (muni.cz))

Mgr. Iveta Zelenková, PhD.

Místnost:  5.57 (Joštova 10, Brno)

E-mail: 143806@mail.muni.cz

Telefon: 549 49 8549

 online: MS teams (143806)

Konzultační hodiny: aktuální na osobní stránce FSS MUNI (Osobní stránka Mgr. Iveta Zelenková, Ph.D. (muni.cz))

Cíle personální politiky a personální strategie a úloha personálního útvaru v organizaci / cíle a strategie programů veřejné a sociální politiky a úloha daného oddělení/odboru v organizaci (příklady z praxe studentů/studentek a reflexe jejich zkušeností, reflexe dalších témat dle potřeb studentů/studentek)

Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 17. 2. 2025 do 23. 2. 2025.

Personální marketing a employer branding / propagace a employer branding ve veřejném a neziskovém sektoru (příklady z praxe studentů/studentek a reflexe jejich zkušeností, reflexe dalších témat dle potřeb studentů/studentek)

Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 24. 2. 2025 do 2. 3. 2025.

Personální plánování, nábor, výběr, přijímání, adaptace a propouštění zaměstnanců / plánování, rozhodování a koordinace ve veřejné a sociální politice (příklady z praxe studentů/studentek a reflexe jejich zkušeností, reflexe dalších témat dle potřeb studentů/studentek)

Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 3. 3. 2025 do 9. 3. 2025.

Hodnocení zaměstnanců, odměňování a benefity v organizaci, vzdělávání a rozvoj zaměstnanců / hodnocení programů veřejné a sociální politiky (příklady z praxe studentů/studentek a reflexe jejich zkušeností, reflexe dalších témat dle potřeb studentů/studentek)

Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 10. 3. 2025 do 16. 3. 2025.

Kvalita pracovního života a budování pozitivní zaměstnanecké zkušenosti, konflikt a stres na pracovišti a jeho prevence a řešení / rovné příležitosti a rovný přístup k programům sociální politiky (příklady z praxe studentů/studentek a reflexe jejich zkušeností, reflexe dalších témat dle potřeb studentů/studentek)

Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 17. 3. 2025 do 23. 3. 2025.

Práce na pracovních listech z praxe

Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 24. 3. 2025 do 30. 3. 2025.



Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Předchozí