15. března 2024
VÝUKA VE STŘEDISKU VÝCHOVNÉ PÉČE HELP ME (Bořetická 2, Brno-Vinohrady)
1) Seznámení se se systémem a institucemi, které řeší práci s~dětmi s~problémovým chováním
2) Seznámení se se středisky výchovné péče
-jakou roli hrají v~kontextu ostatních institucí a profesí pracujícími s~dětmi s~poruchami chování
-jak vypadá práce v~SVP (denní režim, klientela, jednotliví pracovníci, cíle, opatření, nástroje
-jak vypadá práce psychologa v~SVP (mezi poradenstvím a terapií, práce s~klientem a jeho rodinou, spolupráce s~OSPOD)
3) Typy klientů a práce s~nimi
- výchovné problémy plynoucí z~chyb ve výchově
- záškoláctví (typy záškoláctví a na ně navazující způsob práce)
16. března 2024
1)agresivita a ADHD
- jak to rozlišovat
- práce s~pedagogy a rodiči
- spolupráce s OSPOD a dalšími institucemi
- závadové party
2)šikana
-příčiny šikany
-práce s~vnitřním napětím
-práce se sebevědomím
-pravidla pro třídní kolektiv, učitele, rodiče
3. května 2024
Práce s~rodinou
-transgenerační přenos
-rodinná terapie
-hledání zdrojů
-změny výchovných stylů
4. května 2024
1) Specifika dětí z~pěstounské péče
-„nevysvětlitelné“ jednání a co s~ním
-narušená důvěra
-práce s~prarodiči
2)skupinová terapie v kontextu dětí s poruchami chování
-vývoj skupiny
-nástroje pro práci se skupinou
-osobnost terapeuta, souhra terapeutické dvojice