pravidla, požadavky na ukončení předmětu, Kvalitní škola (ČŠI). Proč vůbec potřebuji znát školskou legislativu? Základní školská legislativa, podmínky pro nastavení bezpečnosti, zodpovědnost za žáky (modelový příklad).
vzdělávací politika České republiky v kontextu Evropské unie (Lisabonský proces, Boloňská deklarace, Memorandum o celoživotním učení), Bílá kniha, Strategie vzdělávací politiky 2020, Strategie vzdělávací politiky 2030+, školský systém v ČR, zřizovatelé škol a financování, komparace prostředí ČR a zahraničních systémů. Školská legislativa.
teorie řízení a vedení, evaluace (PISA, TIMSS, TALIS), kvalita školy a koncepce řízení kvality, autoevaluace a evaluace školy, vnitřní rozvoj škol.
požadavky na výkon pedagogických pracovníků, zákon o ped. pracovnících, specializované pozice ve školství, Školská rada. Decentralizace a autonomizace. Diskuse s představiteli managementu škol.
škola jako učící se organizace, role uvádějícího učitele, plán uvádění, přijímací pohovor, poskytování ZV ze strany vedení i kolegů, hospitační činnost. Plán osobního rozvoje, DVPP, kompetenční rozvoj pedagogů, hodnotící pohovory.
kompetence učitele a třídního učitele z legislativního hlediska, učitel a mezioborový přesah jeho kompetencí, strategie řízení třídy. Třídní učitel – spolupráce s odborníky ve školství, vedení třídnických hodin, tripartity, organizace mimoškolních aktivit - adaptační pobyt, školní výlet, školní a klasifikační řád (včetně výchovných opatření), spolupráce a komunikace s rodiči.