Duševní zdraví a jinakost ve školním prostředí pro speciální pedagogiky*žky
Mgr. et Mgr. et Mgr. Věra Linhartová, Ph.D.
Duševní zdraví a jinakost ve školním prostředí pro speciální pedagogiky*žky

Anotace předmětu

Předmět se zaměřuje na porozumění duševnímu zdraví dětí a dospívajících v kontextu školního prostředí. Věnuje se současným trendům v oblasti psychických potíží, neurodiverzity i společenskému vnímání jinakosti. Studující získají základní znalosti o nejčastějších potížích, s nimiž se mohou ve škole setkat, a seznámí se s možnostmi podpory, prevence a spolupráce v rámci školního systému.


Cíle předmětu

  • Propojit klíčové koncepty a pojmy duševního zdraví, jinakosti a inkluze

  • Prohloubit porozumění vlivu psychosociálních a kulturních faktorů na duševní vývoj dítěte

  • Získat přehled o aktuálních trendech v oblasti psychických potížích dětí a dospívajících

  • Uvědomit si význam preventivních opatření a podpůrného klimatu ve škole

  • Orientovat se v možnostech mezioborové spolupráce (pedagog–psycholog–psychiatr)

  • Reflektovat vlastní postoje k jinakosti, odlišnosti a duševnímu onemocnění

Obsahuje všechny organizační pokyny k úspěšnému projití předmětem, včetně podrobného zadání průběžných úkolů a testů.

Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní materiály
1
Studijní text
3
Web
Kapitola obsahuje:
4
PDF
4
Web
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Kapitola obsahuje:
2
PDF
1
Studijní text
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Kapitola obsahuje:
2
PDF
1
Studijní text
6
Web
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Kapitola obsahuje:
4
PDF
1
Studijní text
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Poruchy příjmu potravy
Sexualita, gender, pohlaví
Multioborová spolupráce - přehled psychologických vyšetření
Vliv školního klimatu a vztahů na duševní zdraví
Telegraficky o duševních potížích a nástroje rychlé pomoci pro školní prostředí
Poruchy sociálních vztahů se vznikem specifickým pro dětství a adolescenci
Pervazivní vývojové poruchy, neurodivergence, sociologický pohled na jinakost v komunitě lidí s PAS, aktuální koncepty a pojetí jinakosti samotných osob definujících se jako odlišní
Kapitola obsahuje:
2
Obrázek
















































Předchozí