Obrázek kurzu
Pro registraci do kurzu použijte registrační formulář. Až poté bude možné se přihlásit do kurzu.

Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
  • prakticky ovládat syntaxi, sémantiku a programovací konvence jazyka Python;
  • využít možnosti knihovny Pygame pro tvorbu her s grafickým rozhraním;
  • číst a psát programy v rozsahu stovek řádků kódu;
  • pracovat na vlastních programovacích projektech (samostatně nebo v týmu) a prezentovat je;
  • vysvětlit možnosti a použití dalších moderních jazyků.

Kurz bude probíhat jednou týdně a celkově bude 10 lekcí po dvou hodinách. Výuka bude vedena plně online a to prostřednictvím platformy Discord. Pomocné výukové materiály budou dostupné online v interaktivní osnovu e-kurzu v Informační systém Masarykovy univerzity. Termíny lekcí jsou pondělky od 19. 2. 2024 až do 19. 5. 2024 v čase 16:00–18:00.

Logo fakulty
Fakulta informatiky

Python pro středoškoláky 2024 (jaro 2024)

https://is.muni.cz/ekurzy/PYTH_J24 Zkopírovat odkaz do schránky

10 lekcí
celkem 25 hodin
zdarma
Přihlásit se do e-kurzu
Pokud už e-kurz studujete, přihlaste se do IS MU.

Lektoři

Bc. Pavel Nedělník
485564@mail.muni.cz
Mgr. David Dobrovolný
456297@mail.muni.cz
Martin Váňa
493109@mail.muni.cz
Mgr. Martin Hofbauer
456310@mail.muni.cz

Osnova e-kurzu

  • Instalace nástrojů, proměnné, podmínky, cykly, funkce, základní syntaktické konstrukce
  • Řetězce, datové struktury, předávání parametrů
  • Objekty, vstup a výstup, herní logika
  • Principy knihovny Pygame, demo programování, pochopení a úprava kódu hotové hry Pexeso
  • Tvorba hry Fifteen
  • Tvorba hry Snake, výběr projektů (samostatně nebo v týmu)
  • Práce na projektech, konzultace
  • Práce na projektech, konzultace
  • Práce na projektech, konzultace, jiné programovací jazyky
  • Prezentace projektů, zdroje pro další rozvoj v programování

Více o e-kurzu

  • Literatura
      doporučená literatura
    • Sweigart, Albert. Making Games with Python & Pygame. CreateSpace, 2012. Dostupné z: https://inventwithpython.com/.
  • Výukové metody
    - Demonstrační programování lektorů (vyučující programují naživo, přičemž kód zároveň komentují a vysvětlují jeho fungování),
    - Samostatné anebo párové programování studentů
    - Práce na vlastním projektu (samostatně nebo v týmu o 2–3 lidech) a jeho prezentace spolužákům
    - Aktivity podporující týmovou spolupráci a reflexi vlastního učení
    - Individuální konzultace s lektory
    - Domácí samostudium (dobrovolné, ale doporučené)
  • Metody hodnocení
    Aktivní účast, práce na projektech.