Pro registraci do kurzu použijte registrační formulář. Až poté bude možné se přihlásit do kurzu.
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
Kurz bude probíhat jednou týdně a celkově bude 10 lekcí po dvou hodinách. Výuka bude vedena plně online a to prostřednictvím platformy Discord. Pomocné výukové materiály budou dostupné online v interaktivní osnovu e-kurzu v Informační systém Masarykovy univerzity. Termíny lekcí jsou pondělky od 19. 2. 2024 až do 19. 5. 2024 v čase 16:00–18:00.
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- prakticky ovládat syntaxi, sémantiku a programovací konvence jazyka Python;
- využít možnosti knihovny Pygame pro tvorbu her s grafickým rozhraním;
- číst a psát programy v rozsahu stovek řádků kódu;
- pracovat na vlastních programovacích projektech (samostatně nebo v týmu) a prezentovat je;
- vysvětlit možnosti a použití dalších moderních jazyků.
Kurz bude probíhat jednou týdně a celkově bude 10 lekcí po dvou hodinách. Výuka bude vedena plně online a to prostřednictvím platformy Discord. Pomocné výukové materiály budou dostupné online v interaktivní osnovu e-kurzu v Informační systém Masarykovy univerzity. Termíny lekcí jsou pondělky od 19. 2. 2024 až do 19. 5. 2024 v čase 16:00–18:00.
Fakulta informatiky
Python pro středoškoláky 2024 (jaro 2024)
https://is.muni.cz/ekurzy/PYTH_J24 Zkopírovat odkaz do schránky
10 lekcícelkem 25 hodin
zdarma
Přihlásit se do e-kurzu
Pokud už e-kurz studujete, přihlaste se do IS MU.
Lektoři
Bc. Pavel Nedělník
485564@mail.muni.cz
Mgr. David Dobrovolný
456297@mail.muni.cz
Martin Váňa
493109@mail.muni.cz
Mgr. Martin Hofbauer
456310@mail.muni.cz
Osnova e-kurzu
- Instalace nástrojů, proměnné, podmínky, cykly, funkce, základní syntaktické konstrukce
- Řetězce, datové struktury, předávání parametrů
- Objekty, vstup a výstup, herní logika
- Principy knihovny Pygame, demo programování, pochopení a úprava kódu hotové hry Pexeso
- Tvorba hry Fifteen
- Tvorba hry Snake, výběr projektů (samostatně nebo v týmu)
- Práce na projektech, konzultace
- Práce na projektech, konzultace
- Práce na projektech, konzultace, jiné programovací jazyky
- Prezentace projektů, zdroje pro další rozvoj v programování
Více o e-kurzu
- Literatura
- doporučená literatura
- Sweigart, Albert. Making Games with Python & Pygame. CreateSpace, 2012. Dostupné z: https://inventwithpython.com/.
- Výukové metody- Demonstrační programování lektorů (vyučující programují naživo, přičemž kód zároveň komentují a vysvětlují jeho fungování),
- Samostatné anebo párové programování studentů
- Práce na vlastním projektu (samostatně nebo v týmu o 2–3 lidech) a jeho prezentace spolužákům
- Aktivity podporující týmovou spolupráci a reflexi vlastního učení
- Individuální konzultace s lektory
- Domácí samostudium (dobrovolné, ale doporučené) - Metody hodnoceníAktivní účast, práce na projektech.