Průvodce umělou inteligencí: rozumět a aplikovat

Rozbalit vše

Umělá inteligence je fenomén, který výrazně transformuje současnou společnost a jejíž porozumění se stává nezbytným pro každého jednotlivce, ať už se s ní setkává v profesním životě, nebo ve svém osobním životě. Kurz "Průvodce umělou inteligencí: rozumět a aplikovat" je zaměřen na prohloubení porozumění této transformaci.

Cílem kurzu je poskytnout širší kontext a povědomí o vlivu a možných dopadech AI.

(?)

Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:

  • popsat, jak funguje AI a strojové čtení
  • rozvíjet dovednosti s AI aplikacemi
  • porozumět tomu, co nám AI přináší do života
(?)

Kurz je určen výhradně pro učitele ze základních a středních škol v ORP Tišnov, které jsou zapojené do MAP Tišnov.

Obsah kurzu se nezaměřuje na technické detaily umělé inteligence, nýbrž se snaží poskytnout širší kontext a povědomí o vlivu a možných dopadech AI. Účastníci budou rozvíjet dovednosti, které jsou důležité pro efektivní a kritické použití nástrojů AI.

(?)

Rozsah kurzu: 25 hodin (6x online setkání + asynchronní elearning) v průběhu 12 týdnů.

Metody výuky: Online asynchronní e-learning + online synchronních 6 setkání

Harmonogram:

  • 6. 3. 2024 13.00 - 15.00 hod. Umělá inteligece v kontextu našeho světa; rizika a výzvy spojené s využíváním umělé inteligence ve výuce

  • 20. 3. 2024 13.00 - 15.00 hod. Zajímavé zdroje metodik a návodů pro AI ve výuce

  • 3. 4. 2024 13.00 - 15.00 hod. Diskuze o praktickém využití umělé inteligence ve výuce

  • 24. 4. 2024 13.00 - 15.00 hod. Experimentování s AI nástroji: sdílení nejlepší praxe

  • 15. 5. 2024 13.00 - 15.00 hod. Ai na míru: jak trénovat a používat pro individuální potřeby

  • 22. 5. 2024 13.00 - 15.00 hod. Podpora imaginace: kdo a co nás může překvapit

Účastníci se budou aktivně zabývat různými nástroji AI, od ChatGPT a dalších jazykových modelů přes generativní AI nástroje, kopiloty a další. Budou rozvíjet dovednosti, které jsou důležité pro efektivní a kritické použití těchto nástrojů.

Budeme se opírat o koncept Human Learning System (HLS), který reaguje na komplexní povahu našeho světa a stávajících problémů. HLS je založené na vědomí, že: budování vztahů mezi lidmi, pomáhá k dobrému pochopení jejich potřeb a přináší tak nová řešení i způsoby práce. Každý člověk je unikátní, jeho potřeby jsou různorodé a řešení je třeba mu vytvářet na míru. (HUMAN) Důraz na učení se místo a priori důrazu na dosahování výsledků vytváří prostor pro inovace a udržitelné zlepšování a přináší lepší výsledky. Jediná cesta jak se vypořádat s neustále se proměňujícím světem je kontinuální týmové učení se, o tom co funguje a nefunguje. (LEARNING) Přemýšlet je třeba v systémech – vše je propojeno, navzájem se ovlivňuje a nelze dopředu předpovědět a naplánovat, co se stane. Zároveň nastavení systému má největší vliv na kvalitu práce lidí v něm. (SYSTEMS)

Podmínky úspěšného ukončení kurzu: aktivní účast na online setkáních a průběžné plnění úkolů.

Lektor: PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. a Bc. Magdaléna Bohuslavová

(?)
0
Aktivní studenti
0
Obhájené závěrečné práce

Specifikace oboru

Obor: Průvodce umělou inteligencí: rozumět a aplikovat
Zkratka: PRUI
Kód: PRUIN
Typ: celoživotní vzdělávání
Titul: žádný
Program: C9999 C-CV Celoživotní vzdělávání
Filozofická fakulta
Obor zajišťuje:
Filozofická fakulta