DAJ2_1 Language Skills for Employability 1

Celouniverzitní studia
podzim 2017
Rozsah
seminář 4x90 minut + individuální konzultace s lektorem. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Colin Kimbrell, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Lucie Bohdalová (pomocník)
Garance
PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D.
Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
Čt 9. 11. 13:00–16:30 KOM 257, Pá 10. 11. 13:00–16:30 213
Předpoklady
Upper-intermediate language skills in English, ability to actively participate in class discussions. (B2/C1)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Jiné omezení: minimální počet studentů 10
Mateřské obory/plány
Osnova
  • 1) General principles of CV/cover letter writing
  • Introduction: What are CVs for? (Course overview and aims; o The 'what' and 'why' of CVs - how CVs fit into the overall recruitment process; The differences between CVs aimed at academic, public sector and private sector organizations.
  • Your personal brand - understanding what you offer
  • Researching the organization
  • Researching the role.
  • 2) CV writing
  • Structure: Choosing the format that shows you at your best
  • ‘CV speak’: How CV English differs from academic writing style
  • What to include: the profile paragraph, ‘career objectives and hobbies’ paragraph
  • What to leave out.
  • 3) Cover letter writing
  • What are cover letters for?
  • Dos and Don’ts
  • A useful structure for cover letters
  • Conclusion.
  • 4) Summary and discussion
  • How do CVs and cover letters fit into your online presence;
  • How to use Linkedin to support your application;
  • How to improve your CV and cover letter writing – asking for feedback;
  • Exploring the cultural context of English-language organizations – how might English language employers’ expectations differ from those of Czech Employers? (group discussion).
  • 5) Submissions of students’ CVs and cover letters (deadline 17/11/2017) Here teacher suggests students are given an opportunity to apply the ideas presented in the seminars to their CV and cover letter writing. These ideally should be in support of a real job application to a real organization, past, present or future).
Výukové metody
block sessions
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
1. General principles of CV and cover letter writing (09/11/17: 13:00–14:30 – 90 min)
2. CV writing (09/11/14: 15:00–16:30 – 90 min)
3. Cover letter writing (10/11/17: 13:00–14:30 – 90 min)
4. Summary and discussion (10/11/2017: 15:00–16:30 – 90 min)
5. Follow-up submissions of CVs and cover letters
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, jaro 2019.