C_KFMAPE Marketing v peněžnictví

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jan Krajíček, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Božena Petrjánošová, CSc.
Katedra financí – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Barbara Szláviková
Předpoklady
Předmět Marketing v peněžnictví navazuje na znalosti, které posluchači získaly při studiu bankovnictví. Žádné další zvlástní předpoklady nejsou vyžadovány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing v peněžnictví (SDMZ) Tento předmět vedle historického vývoje marketingu podává základní koncepce, hlavní principy a nástroje marketingového řízení. Zahrnuje analýzu příležitostí na trhu, segmentaci, vypracování marketingového mixu, marketingové strategie a analýzu portfolia. Pozornost bude také věnována podobnostem a odlišnostem v jednotlivých typech organizací, zvláště pak v pojišťovnictví a bankovnictví. Součástí výuky jsou dále informační zdroje včetně monitoringu a marketingový výzkum. Detailněji jsou probrány jednotlivé složky mixu-produkt, cena, distribuce a propagace. Speciální pozornost bude věnována otázkám chování a rozhodování zákazníka, problematice image, identity a kultury instituce. Forma zkoušky: písemný test a ústní zkouška
Osnova
  • 1. Úvod do marketingu v peněžnictví. 2. Koncepce a marketingové řízení- 3. Klient. 4. Marketingový mix. 5. Strategie produktů a služeb. 6. Tvorba cen. 7. Celková komunikační strategie, vnitřní a vnější komunikace. 8. Komunikační cesty. 9. Distribuční politika, její zásady, systémy a strategie. 10. distribuční cesty. 11. Kvalita služeb.
Literatura
  • FORET, Miroslav, Klára KAŠPAROVÁ, Michael DOLEŽAL a Radoslav ŠKAPA. Marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 158 s. info
  • Ekonomika, management, marketing v kostce pro střední školy (Variant.) : Ekonomika, marketing, management v kostce. info
  • Marketing management (Orig.) : Marketing & management : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1992] : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1995]. info
  • KUNČAR, Slavomil. Marketing pro všechny :marketing-spolehlivá cesta k úspěšnému podnikání. Krnov: Slakun, 1990, 414 s. ISBN 80-901211-0-1. info
  • MARUANI, Laurent. Abeceda marketingu. Translated by Zdeněk Mošna - Anna Krejzová. 1. vyd. Praha: Management Press, 1995, 227 s. ISBN 80-85603-95-0. info
  • PLECHÁČ, Arnošt. Bankovní marketing. Edited by Božena Petrjánošová. Brno: Masarykova univerzita, 1998, 64 s. info
  • HLAVENKA, Jiří. Internetový marketing : praktické rady, tipy, návody a postupy pro využití Internetu v marketingu. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2001, x, 157. ISBN 8072264982. info
Metody hodnocení
Přednášky-konzultace, Zkouška - ústní zkouška, Požadavky ke zkoušce - odevzadaní seminárních prací
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět je zařazen do jarního semestru
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: do 15.12.2007
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 6 hodin.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2007/C_KFMAPE