PVMAVS Marketing ve veřejném sektoru II.

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PVMAVS/1: St 12:50–14:30 P201, Z. Prouzová, S. Škarabelová
PVMAVS/2: St 14:35–16:15 P201, Z. Prouzová, S. Škarabelová
PVMAVS/3: St 14:35–16:15 P303, S. Škarabelová
Předpoklady
PVEKNO Ekonomika nezisk. organizací && PVEVSE Ekonomika veřejného sektoru
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 120 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/120, pouze zareg.: 0/120, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/120
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing ve veřejném sektoru II(PVMAVS) Kurs navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž absolvování Marketingu ve veřejném sektoru není nutným předpokladem pro absolvování kursu. Přednášky nejsou v rozsahu výuky. Práce v seminářích probíhá formou týmové práce – příprava podkladů pro marketingové plánování a marketingovou strategii vybrané neziskové organizace (dále NO). Výsledky týmové práce jsou z hodiny na hodinu prezentovány zástupcem týmu. Týmy jsou tvořeny max. 8mi lidmi a mají svého vedoucího. Ten určuje a rozděluje práci v týmu, organizuje a řídí celý tým. Teorie pro práci na seminářích je známa buď z Marketingu ve veřejném sektoru I. nebo musí být samostatně dostudována z hodiny na hodinu ze skript. Průběh seminářů: Na každý seminář se povinně dostaví alespoň jeden zástupce týmu, aby za celý tým odprezentoval řešení případové studie z minulé hodiny, a současně vyslechl zadání další případové studie na hodinu následující. Je však vítána přítomnost všech členů, kteří budou pracovat na úkolu pro příští prezentaci. Práce všech členů týmu je z výsledné práce poznat. Pokud však nebude příprava na další seminář, tj. zpracování dalšího úkolu pro organizaci, probíhat na semináři, je nutné, aby se tým sešel mimo výuku. Rozdělení práce v týmu je záležitost vedoucího týmu.
Osnova
  • S 1 Základní informace o výuce, průběhu seminářů a podmínky pro udělení zápočtu. Rozdělení do týmů. Na další hodinu studium internetových stránek příslušných organizací. S 2 Základní informační hodina o organizaci, jejíž problematika bude zpracovávána formou případových studií v následujících hodinách. 1. skupina st 12.50-14.20 P4 – AISEC http://www.aiesec.cz/brno/ 2. skupina st 14.35 - 16.05 P4 – Ekologický právní servis http://www.eps.cz/php/index.php 3. skupina st 14.35 - 16.05 P9 - Masarykova univerzita http://www.muni.cz S 3 Konečné rozdělení do týmů. Teorie potřebná pro seminář: 1. a 2. kapitola skript - Základy marketingu a marketingový postup neziskových organizací. Obsah marketingu. Specifika marketingu ve veřejném, resp. neziskovém sektoru. Práce na semináři: Tvorba SWOT analýzy vybrané organizace a rozpracování plus minus matice SWOT analýzy. S 4 Teorie potřebná pro seminář: 3. kapitola skript - Marketing nehmotného produktu a marketingové strategie. Proč je marketing nehmotného produktu složitější. Životní cyklus produktu. Práce na semináři: Prezentace plus minus matice SWOT analýzy dané NO. Tvorba matice šíře sortimentu dané organizace. S 5 Teorie potřebná pro seminář: 4. kapitola skript - Strategické marketingové plánování. Vytváření strategií. – strategie zaměřené na růst organizace, směřující k dosažení konkurenční výhody a na vývoj portfolia. Strategie pozitioningu. Práce na semináři: Prezentace matice šíře sortimentu dané NO. Tvorba Ansoffovy matice a poziční mapy dané NO. S 6 Teorie potřebná pro seminář: 5 a 6. kapitola skript - Marketingová komunikace. Informační šumy a marketing. Komunikace – východisko úspěšných Public Relations. Public Relations a jejich okolí. Veřejné mínění a komunikace. Kampaně v Public Relations. Práce na semináři: Prezentace Ansoffovy matice a poziční mapy dané NO. Tvorba plánu komunikační kampaně dané NO. S7 Teorie potřebná pro seminář: 7. kapitola skript - Reklama v marketingové komunikaci a mediální plánování. Práce na semináři: Prezentace plánu komunikační kampaně dané NO. Tvorba mediálního plánu dané NO. S 8 Teorie potřebná pro seminář: 8. kapitola skript - Sponzorství v marketingové komunikaci. Jak funguje sponzorství. Typy sponzorství. Práce na semináři: Prezentace mediálního plánu dané NO. Tvorba plán sponzorství dané NO. S 9 Teorie potřebná pro seminář: 9. kapitola skript - Fundraising a jeho význam v řízení organizací veřejného sektoru. Metody fundraisingu. Fundraisingový plán. Práce na semináři: Prezentace plánu sponzorství dané NO. Tvorba fundraisingového plánu dané NO. S 10 Teorie potřebná pro seminář: 10. kapitola skript - Strategické plánování v neziskových organizacích. Práce na semináři: Prezentace fundraisingového plánu dané NO. Tvorba plánu postupu strategického plánu dané NO. S 11 Práce na semináři: Prezentace strategického plánu dané NO S12 Práce na semináři: Příprava závěrečné, společné prezentace práce představitelům organizace, dokončování práce. S 13 Prezentace výsledků představitelům organizace, udělení známek.
Literatura
  • Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
  • Janečková, L. Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2002, ISNB 80-7169-995-0
  • ŠKARABELOVÁ, Simona. Marketing ve veřejném sektoru. první. Brno: MU, 2007, 201 s. elektronické skriptum. ISBN 9788021042926. info
Metody hodnocení
Předpoklady ke zkoušce: -týmová práce (každý je členem jednoho týmu s max. 8 lidmi) -aktivní příprava na seminář, aktivita na semináři, -prezentace týmové práce na každém semináři, přičemž se v ní vystřídají všichni členové týmu, -závěrečná, společná prezentace pro představitele organizace, -souhrn všech případových studií, resp.osmi řešených problémů do jednoho uceleného dokumentu, vč. jeho odevzdání za tým, jak v elektronické (odevzdávárna v ISu) tak v tištěné podobě pro potřeby NO.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Pro zápis tohoto předmětu není nutné absolvovat předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009.