BPR_MACR Marketing cestovního ruchu

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2009
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Šauer, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. RNDr. Milan Viturka, CSc.
Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Iveta Suchomelová Vašíčková
Rozvrh
Po 14:35–16:15 P201
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
BPR_MACR/1: Po 16:20–17:55 P102
BPR_MACR/2: St 11:05–12:45 P102
Předpoklady
Absolvování předmětu Cestovní ruch je výhodou.

Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět specifikům destinačního marketinu;
využít základní metody marketingového výzkumu;
analyzovat tržní prostředí destinace;
provést segmentaci trhu;
aplikovat klíčové prvky marketingové strategie (targeting, positioning, komunikační strategie, atd.);
použít informace o struktuře produtku cestovního ruchu;
rozumět principům marketingové kontroly
Osnova
  • Marketing a cestovní ruch;
  • Marketingový informační systém a marketingový výzkum;
  • Marketingová analýza;
  • Marketingové cíle a mise destinace;
  • Segmentace trhu;
  • Marketingová strategie - cílení a umisťování produktů;
  • Marketingový mix I (Tvorba tržní nabídky destinace);
  • Image destinace
  • Marketingový mix II (Propagace destinace);
  • Marketingový mix III; Internet jako nástroj marketingu;
  • Marketingové rozpočtování a kontrola;
  • Marketing České republiky jako destinace cestovního ruchu.
Literatura
  • VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Andrea HOLEŠINSKÁ a Petra METELKOVÁ. Marketing cestovního ruchu. 2007. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007, 134 s. ISBN 978-80-210-4240-7. info
  • PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu : jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 341 s. ISBN 8024710145. info
  • MORGAN, Nigel, Annette PRITCHARD a Roger PRIDE. Destination branding : creating the unique destination proposition. 2nd ed. Oxford: Elsevier, 2004, 313 s. ISBN 0750659696. info
  • KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing : destinace cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2003, 173 s. ISBN 8086119564. info
  • KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 3rd ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2003, xvi, 893. ISBN 0130996114. info
Metody hodnocení
Používané výukové metody:
přednášky;
skupinové diskuse v seminářích;
domácí úkoly;
četba.
Závěrečné hodnocení:
průběžný a závěrečný test,
příprava na semináře
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.