KFMAPJ Marketing v pojišťovnictví

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. František Řezáč, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. Ing. Viktória Čejková, Ph.D.
Katedra financí – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Iva Havlíčková
Rozvrh
Ne 19. 4. 8:30–11:50 P304, Ne 17. 5. 8:30–11:50 P304, 12:50–16:15 P304
Předpoklady
Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví a pojistná ekonomika.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na znalosti studentů z předmětu pojišťovnictví a pojistná ekonomika. Zaměřuje se na rozšíření znalostí studentů o poznatky marketingového způsobů řízení komerčních pojišťoven, marketingové komunikace s klientem a řízení vztahů se zákazníky. S využitím marketingového mixu objasňuje jednotlivé nástroje marketingového mixu. Cílem výuky je, aby studenti absolvováním předmětu získali teoretické znalosti z oblasti marketingu v pojišťovnictví. Na základě pochopení praktických příkladů rozvinuli schopnost orientace v produktové nabídne komerčních pojišťoven. Dokázali analyzovat konkurenceschopnost v poskytování pojistné ochrany.
Osnova
  • Tématický plán tutoriálů: 1.Úvod do teorie marketingu. 2.Marketingový proces v komerční pojišťovně. 3. Marketingový výzkum. 4.Techniky marketingového výzkumu. 5.Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt. 6.Cena za pojistnou ochranu. 7.Distribuce pojistného produktu. 8.Komunikační mix. 9.Úloha lidí v marketingovém způsobu řízení. 10.Materiální prostředí a procesy. 11.Mezinárodní marketingová komunikace. 12.Řízení vztahů se zákazníky.
Literatura
  • ŘEZÁČ, František a Miroslava ŠIKULOVÁ. Marketing v pojišťovnictví. 1.vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 90 s. ISBN 978-80-210-4538-5. info
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Translated by Hana Machková. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133. info
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • STORBACKA, Kaj a Jarmo LEHTINEN. Řízení vztahů se zákazníky : (customer relationship management). 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 167 s. ISBN 807169813X. info
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zkouškou. Požadavkem k úspěšnému ukončení předmětu je aktivní účast na výuce, vypracování písemné práce zabývající se dílčí tématikou předmětu (POT) a úspěšné absolvování autokorekčních testů.
Informace učitele
Konzultační hodiny: čtvrtek 9,20 - 11,00; místnost 508. Kontakt: rezac@econ.muni.cz Consultation hours: Thursday 9.20 – 11.00; room 508. Contact: rezac@econ.muni.cz
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2009/KFMAPJ