CKF_JEK1 Jednání s klientem

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2022
Rozsah
tutorial 12 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Petr Libich (přednášející)
Ing. Petr Valouch, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Petr Valouch, Ph.D.
Katedra financí – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Iva Havlíčková
Dodavatelské pracoviště: Katedra financí – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
Út 26. 4. 10:00–11:50 S315, 13:00–16:50 S315, St 27. 4. 9:00–11:50 S315, 13:00–15:50 S315, Út 17. 5. 9:00–9:50 S315
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je naučit účastníky vést jednaní s klientem v oblasti první schůzky finančního plánování. K tomuto celému jsou v průběhu kurzu využívány simulační případové studie, které jsou nahrávány a následně je rozebírán průběh jednání s důrazem na klady a zápory. Vše probíhá formou zpětné vazby od ostatních účastníků a lektorů.
Výstupy z učení
Student: - umí posoudit důsledky nesprávného zajištění pro budoucí plnění finančních cílů a zajištění životní úrovně. - Umí klientovi vhodně představit přínos finančního plánování - Dokáže namotivovat ho pro další spolupráci. - Umí vhodným způsobem zjistit veškeré informace potřebné k následnému vytvoření finančního plánu - ovládá techniku otevřených otázek směřujících k většímu uvědomění si klienta v oblasti zajištění a plánování budoucích cílů.
Osnova
  • 1. Návrat herní simulace z Fin. gramotnosti - principy pro klienta 2. Poradenské principy v majetkovém pojištění 3. poradenské principy v pojištění motorových vozidel 4. Poradenské principy v pojištění odpovědnosti 5. Poradenské principy v životním pojištění 6. Přechody k finančnímu poradenství 1 (představení a vysvětlení obchodní řeči) 7. Přechody k finančnímu poradenství 1 (trénink) 8. Vedení první obchodní schůzky - vzorové video s metodickými zastávkami - část 1 8. Vedení první obchodní schůzky - vzorové video s metodickými zastávkami - část 2 9. Vedení obchodní schůzky-trénink účastníků ve dvojicích 10. Natáčení simulovaného obchodního rozhovoru 11. Rozbor simulovaného obchodního rozhovoru 1 12. Rozbor simulovaného obchodního rozhovoru 2 včetně výstupů a shrnutí
Literatura
    povinná literatura
  • Kolektiv autorů. Studijní texty Generali České pojišťovny Jednání s klientem – první schůzka, 2021
    doporučená literatura
  • Kolektiv autorů. Pracovní listy Generali České pojišťovny- jednání s klientem 2021
Výukové metody
- metodické video - skupinové práce - práce ve dvojicích - simulace obchodního rozhovoru - natáčení a rozbor - diskuse - trénink
Metody hodnocení
Celý kurz je zakončen zkouškou ve formě simulované schůzky s klientem (první schůzka), kde je posuzováno, zda účastník umí naučené aplikovat u klienta (toho hraje trenér). Výstupem z této certifikace je hodnotící formulář, na základě kterého bude udělena výsledná známka.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024.