KFBAMR Bankovní marketing

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jan Krajíček, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Božena Petrjánošová, CSc.
Katedra financí – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Iva Havlíčková
Rozvrh
Ne 28. 10. 16:20–18:45 P312, Ne 25. 11. 16:20–18:45 P312
Předpoklady
Absolvování Bankovnictví I a Bankovnictví II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na získání znalostí studentů o bankovním marketingu, tak jak je uplatňován v bankovnictví. Výuka je strukturována z pohledu na bankovní marketing jako celek, včetně jeho orientace na klienta. Struktura jednotlivých dílčích přednášek vychází z postavení bankovního marketingu v tržním prostředí, informačních systémů, postavení personálu bank, akviziční činnosti, služeb a jejich kvality. Důraz v přednáškách je kladen především na postavení bankovních informačních systému a akviziční činnost bank. Nezanedbatelné není ani vzájemné hodnocení výsledků akviziční činnosti a kvality služeb poskytovaných bankami.
Osnova
  • týden Téma 1 Úvod do marketingu v bankovnictví 2 Koncepce a marketingové řízení bank 3 Klient – úloha klienta v bankovním marketingu 4 Klient – segmentace klientů v bankovním marketingu 5 Marketingový mix bankovních produktů 6 Strategie produktů a služeb v bankách 7 Tvorba cen – stanovení cen bankovních produktů a služeb 8 Tvorba cen – cenové strategie bankovních produktů a služeb 9 Celková komunikační strategie, vnitřní a vnější komunikace v bankách 10 Komunikační cesty uplatňované bankami 11 Distribuční politika, její zásady, systémy a strategie v bankovnictví 12 Distribuční cesty v bankovnictví 13 Kvalita služeb v bankách
Literatura
  • KORAUŠ, Anton. Marketing v bankovníctve a poisťovníctve. Bratislava: Sprint, 2000, 297 s. ISBN 80-88848-52-0. info
  • Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
  • KRAJÍČEK, Jan. Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005, 140 s. ISBN 80-210-3659-1. info
  • 1. DVOŘÁK, P.: Komerční bankovnictví pro bankéře a klienty, Linde, Praha 1999. 475 s. ISBN 80-7201-141-3.
  • 2. PAYNE, A.: Marketing služeb. Grada, 1. vydání Praha1996, 247 s. Bibliografie, ISBN 80-7169-276
  • 3. VERWILST, H.: The future of retail banking in Europe: the fortis view, The Joint office of the World Savings Banks Institute, Brussels 2001, 15 s. Perspectives; 40.
Metody hodnocení
Harmonogram pro distanční formu studia: 1 týden semestru samostudium (1. – 2. téma), 1.tutoriál 2. – 3. týden samostudium (3. – 5. téma), vypracování POT 1 4. – 6. týden samostudium (6. – 7. téma) 2. tutoriál, kontrolní test 1 7. – 8. týden samostudium (8. téma) 9. –11. týden samostudium (9. – 11. téma) vypracování POT 2 11. - 13. týden samostudium (12. – 13. téma) 3. tutoriál, kontrolní test 2, prezentace obou POTů 3. Závěrečné hodnocení výsledků práce v soustředěních (tutoriálech) a samostudiu. Podmínkou účasti na zkoušce je: a) úspěšné zpracování obou plánovaných POTů 1 a 2. Podmínkou pro úspěšné zpracování každého z POTů je dosažené hodnocení 66% a více (2/3 a více). Každý POT je tvořen třemi dílčími otázkami. Podmínkou úspěšného absolvování každého testu je hodnocení „A“ alespoň u dvou dílčích otázek POTu. b) úspěšné absolvování obou plánovaných průběžných seminárních testů. Podmínkou pro úspěšné absolvování každého ze seminárních testů je dosažené hodnocení 66% a více (2/3 a více). Každý test je tvořen třemi dílčími otázkami. Podmínkou úspěšného absolvování každého testu je hodnocení „A“ alespoň u dvou dílčích otázek testu. c) zpracování, předložení a presentace seminární práce na zadané téma s hodnocením prospěl. Hodnocení kvality přípravy a znalostí ze soustředění (tutoriálů) a domácí přípravy studentů (samostudia) se započte maximálně 20% do výsledné známky a pro hodnocení kvality práce zde platí: A 91- 100 % D 61 - 70 % B 81 - 90 % E 31 - 60% C 71 - 80 % F méně než 30 % 5. Zkouška a výsledné hodnocení: Zkouška má dvě části - písemnou a ústní. Konečná známka je tvořena: Hodnocení písemné a ústní části zkoušky (80%) + závěrečné hodnocení výsledků práce v soustředěních (tutoriálech) a domácí přípravy studentů (samostudia) (20%) Pro hodnocení výkonu studentů u zkoušky platí následující klasifikační stupnice (společná pro presenční i distanční formu studia): A 91 - 100 % D 68 – 75 % B 84 - 90 % E 60 – 67 % C 76 - 83 % F méně než 60 % 3. Závěrečné hodnocení výsledků práce v soustředěních (tutoriálech) a samostudiu. Podmínkou účasti na zkoušce je: a) úspěšné zpracování obou plánovaných POTů 1 a 2. Podmínkou pro úspěšné zpracování každého z POTů je dosažené hodnocení 66% a více (2/3 a více). Každý POT je tvořen třemi dílčími otázkami. Podmínkou úspěšného absolvování každého testu je hodnocení „A“ alespoň u dvou dílčích otázek POTu. b) úspěšné absolvování obou plánovaných průběžných seminárních testů. Podmínkou pro úspěšné absolvování každého ze seminárních testů je dosažené hodnocení 66% a více (2/3 a více). Každý test je tvořen třemi dílčími otázkami. Podmínkou úspěšného absolvování každého testu je hodnocení „A“ alespoň u dvou dílčích otázek testu. c) zpracování, předložení a presentace seminární práce na zadané téma s hodnocením prospěl. Hodnocení kvality přípravy a znalostí ze soustředění (tutoriálů) a domácí přípravy studentů (samostudia) se započte maximálně 20% do výsledné známky a pro hodnocení kvality práce zde platí: A 91- 100 % D 61 - 70 % B 81 - 90 % E 31 - 60% C 71 - 80 % F méně než 30 % 5. Zkouška a výsledné hodnocení: Zkouška má dvě části - písemnou a ústní. Konečná známka je tvořena: Hodnocení písemné a ústní části zkoušky (80%) + závěrečné hodnocení výsledků práce v soustředěních (tutoriálech) a domácí přípravy studentů (samostudia) (20%) Pro hodnocení výkonu studentů u zkoušky platí následující klasifikační stupnice (společná pro presenční i distanční formu studia): A 91 - 100 % D 68 – 75 % B 84 - 90 % E 60 – 67 % C 76 - 83 % F méně než 60 %
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008.