ESF:MPH_MODO Manažerské a obchodní dovednos - Informace o předmětu
MPH_MODO Manažerské a obchodní dovednosti
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Ing. Mgr. Igor Ingršt, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MPH_MODO/01: Po 20. 9. 14:00–17:50 S310, Po 4. 10. 14:00–17:50 S310, Po 18. 10. 14:00–17:50 S310, Po 25. 10. 14:00–17:50 S310, Po 8. 11. 14:00–17:50 S310, Po 22. 11. 14:00–17:50 S310, I. Ingršt
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/24, pouze zareg.: 0/24, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/24 - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-PEM)
- Cíle předmětu
- Studenti si v rámci předmětu osvojí prodejní, nákupní a manažerské vyjednávání s protistranou. Předmět je uspořádán ve spolupráci s The University of Auckland, New Zealand (studenti si vzájemně budou hodnotit svoji práci na prezentacích a vymění si mezi sebou zkušenosti). Získají zpětnou vazbu k úrovni svých vyjednávacích dovedností, které jsou uplatnitelné při vedení jednotlivců, týmů a organizací.
Cíle předmětu:
- osvojit si manažerské dovednosti v praktických modelových situacích
- nacvičit techniky základních manažerských rozhovorů
- pochopit roli lídra, přizpůsobit se, vedení pracovního týmu, komunikace
- pochopit pravidla a zásady manažerského vyjednávání
- naučit se rozpoznat silné a slabé stránky u vystoupení svých, kolegů a zahraničních studentů z partnerské univerzity ,a předat zpětnou vazbu
- co nejvíce přiblížit studenty skutečnému manažerskému světu a konkrétním situacím. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- popsat pravidla a zásady obchodního a manažerského vyjednávání;
- aplikovat zásady vyjednávání v praxi;
- budovat a vest pracovní tým;
- rozpoznat silné a slabé stránky u obchodních partner;
- poskytovat zpětnou vazbu;
- pojmenovat mezinárodní rozdíly v obchodní a vyjednávací kultuře. - Osnova
- 1) Úvod do kurzu.
- Stanovení individuálních a společných cílů.
- Seznámení se a nastavení pravidel chování mezi účastníky.
- Příprava zadání pro modelové situace.
- Vysvětlení zadání pro vytvoření prezentace (skupina srovná obchodni a vyjednávací kulturu Nového Zélandu s vybranou zemí EU).
- Proč se učíme obchodnímu a manažerskému vyjednávání.
- Modelové situace a zpětná vazba na ně.
- • 2) Příprava na jednání.
- SMART cíle.
- BATNA.
- Komunikační kříž.
- Ice breaking.
- Otevřené otázky.
- Taktika.
- Proč vlastně vyjednáváme?
- Nástroje obchodníka.
- Čeho se vyvarovat?
- Role manažera ve firmě – příklad podřízeným.
- Představa vs. Realita.
- Fáze obchodního rozhovoru.
- Říct si o obchod.
- Vlastnosti a výhody (features tell - benefits sell).
- Slyšet x poslouchat x rozumět x souhlasit.
- Aktivní naslouchání. Postoje x zájmy.
- Poziční x zájmové vyjednávání.
- Sebeprezentace.
- Win-win.
- Mlčení.
- Konflikt.
- Modelové situace a zpětná vazba na ně.
- Prezentace studentů.
- • 3) Osobnost a kompetence manažera - sebepoznání, sebeřízení, myšlení, vlastnosti osobnosti, postoje, znalosti, dovednosti.
- Manažerský cyklus – cíle (stanovení, vize, kontrola), plán (procesy, priority, komunikace), úkol (způsoby zadávání, motivace, zpětná vazba), kontrola (hodnocení, pochvala, kritika, update cílů).
- Modelové situace a zpětná vazba na ně.
- Prezentace studentů.
- • 4) Výběrový pohovor, hodnocení pracovníků, operativní porada, disciplinární řízení.
- Nový zaměstnanec, týmové porady (efektivní vedení), projekty, koučování, rozhodování.
- Námitky - pravá x falešná.
- Rozpoznání a techniky jejich zvládání.
- Modelové situace a zpětná vazba na ně.
- Prezentace studentů.
- • 5) Klíčové momenty práce nákupčího (výběr dodavatele, práce s dodavatelem, vyjednání podmínek, výroba, kontrola, reklamace).
- Klíčové momenty práce obchodníka (získání nového zákazníka, udržování vztahu, vytvoření nabídky, zvládnutí otázek a námitek, jak uzavřít business?, jak vytěžit co nejvíc? - ale dlouhodobě).
- Modelové situace a zpětná vazba na ně.
- Prezentace studentů.
- • 6) Závěrečný seminář.
- Vyhodnocení nejlepších modelových situací v češtině studenty ESF.
- Vyhodnocení nejlepších prezentací v angličtině studenty ESF a The University of Auckland (nejlepší prezentace, jež poslouží jako pokyny pro zahraniční manažery a bude propagována The New Zealand Europe Business Council a speciálně vytvořenou mezinárodní webovou stránkou)
- Literatura
- KORDA, Philippe. Zlatá pravidla obchodního vyjednávání : jak obhájit své ceny a marže a stát se mistrem ve vyjednávání. 4. francouzské vyd., 1. če. Praha: Grada Publishing, 2011, 202 s. ISBN 9788024737522. info
- JAY, Ros a Richard TEMPLAR. Velká kniha manažerských dovedností. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 514 s. ISBN 9788024712796. info
- Výukové metody
- Kurz je členěn do šesti 4 hodinových bloků. Na úvod každého ze seminářů jsou studenti seznámeni se základy teorie, jež je následně procvičována krátkými (10-15minut) praktickými obchodními rozhovory mezi studenty. Studenti a vyučující následně dávají kolegům zpětnou vazbu. Studenti se mezi sebou inspirují, zároveň se využívá metoda mentoringu (díky dlouholeté manažerské a koučovací praxi vyučujícího ve firmách). Především je zde snaha vymodelovat co nejreálnější situace z praxe, jež studentům usnadní rychlejší zapracování ve skutečném obchodním světě.
- Metody hodnocení
- Získání 75% bodů v průběžném hodnocení (vytvoření a sehrání modelové situace – 25%+20%, vytvoření prezentace na téma srovnání obchodni a vyjednávací kultury zemí EU a Nového Zélandu (video/poster) – 35% práce v hodinách, vč.závěrečného semináře-20%). Účast na seminářích je povinná.
- Informace učitele
- Předmět byl inovován v rámci projektu "Inovace studia ekonomických disciplín v souladu s požadavky znalostní ekonomiky (CZ.1.07/2.2.00/28.0227)", který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2021/MPH_MODO