PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2018
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jana Malíková (přednášející), Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
St 8:00–9:50 C403
Předpoklady
PV067 Typografie II && SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV067
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět bakalářského i magisterského studia je pokračováním předmětů PV078 a PV083. Cílem předmětu je vytvoření interaktivní publikace pro mobilní zařízení pomocí vizuální komunikace, animace, ilustrace a informační grafiky. V procesu jsou získány znalosti e-publishingu v programu Adobe Indesign CS6 a animace pomocí HTML5. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
Výstupy z učení
Výstupem předmětu bude interaktivní časopis pro dotykové, mobilní zařízení. Tématem předmětu je e-publishing. Student bude rozumnět problematice, bude schopný navrhnout a realizovat tzv. liquid layout a bude mít zkušenosti s propojením statických prvků (např.textu) a dynamického obrazu.
Osnova
  • Návrh grafické úpravy časopisu.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Cílové skupiny médií.
  • Elektronický interaktivní časopis pro dotyková média.
Literatura
  • FRANZ, Laura. Typographic web design : how to think like a typographer in HTML and CSS. Chichester, West Sussex: Wiley, 2012, xviii, 317. ISBN 9781119976875. info
  • AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 193 s. ISBN 9788025121658. info
  • TONDREAU, Beth. Layout essentials : 100 design principles for using grids. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 208 s. ISBN 9781592534722. info
  • BHASKARAN, Lakshmi. Design publikací : vizuální komunikace tištěných médií. Translated by Jana Novotná. V Praze: Slovart, 2007, 256 s. ISBN 9788072099931. info
  • Printwork : capture the best publication and promotion. Edited by Victor Cheung. Hong Kong: Viction:ary, 2007, 247 s. ISBN 9789889822897. info
  • 40th publication design annual. Edited by Robert Priest - Remma Shapiro - Ron Jones. Gloucester: Rockport Publishers, 2005, 294 s. ISBN 1592531814. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
  • 38th publication design annual. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 272 s. ISBN 1-56496-979-7. info
  • The best of the best brochure design. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 271 s. ISBN 3927258350. info
  • The society of publication designers :37th publication design annual : the best of 2001. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 272 s. ISBN 1-56496-885-5. info
  • NOBLE, Ian a Russell BESTLEY. Experimental layout. Hove: Rotovision, 2001, 160 s. ISBN 2-88046-610-5. info
  • KING, Stacey. Magazine design that works :secrets for successful magazine design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 159 s. ISBN 1-56496-758-1. info
  • WHITE, Alex. Type in Use :Effective typography for electronic publishing. 1st ed. New York: Design Press, 1992, 191 s., ob. ISBN 0-8306-3796-6. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafickém programu Adobe InDesign CS6), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení odevzdává elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2017
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr.art. Katarína Czikorová, ArtD. (přednášející), Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Út 18:00–19:50 C403
Předpoklady
PV067 Typografie II && SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV067
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět bakalářského i magisterského studia je pokračováním předmětů PV078 a PV083. Cílem předmětu je vytvoření interaktivní publikace pro mobilní zařízení pomocí vizuální komunikace, animace, ilustrace a informační grafiky. V procesu jsou získány znalosti e-publishingu v programu Adobe Indesign CS6 a animace pomocí HTML5. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
Výstupy z učení
Tématem předmětu je motion design a Epublishihng. Student bude rozumnět problematice, bude schopný navrhnout a realizovat návrh pohyblivé grafiky a následně bude mít zkušenosti s propojením statických prvků (např.textu) a dynamického obrazu skrze Epublishing.
Osnova
  • Návrh grafické úpravy časopisu.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Cílové skupiny médií.
  • Maketa tištěné podoby časopisu.
  • Elektronický interaktivní časopis pro dotyková média.
Literatura
  • FRANZ, Laura. Typographic web design : how to think like a typographer in HTML and CSS. Chichester, West Sussex: Wiley, 2012, xviii, 317. ISBN 9781119976875. info
  • AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 193 s. ISBN 9788025121658. info
  • TONDREAU, Beth. Layout essentials : 100 design principles for using grids. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 208 s. ISBN 9781592534722. info
  • BHASKARAN, Lakshmi. Design publikací : vizuální komunikace tištěných médií. Translated by Jana Novotná. V Praze: Slovart, 2007, 256 s. ISBN 9788072099931. info
  • Printwork : capture the best publication and promotion. Edited by Victor Cheung. Hong Kong: Viction:ary, 2007, 247 s. ISBN 9789889822897. info
  • 40th publication design annual. Edited by Robert Priest - Remma Shapiro - Ron Jones. Gloucester: Rockport Publishers, 2005, 294 s. ISBN 1592531814. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
  • 38th publication design annual. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 272 s. ISBN 1-56496-979-7. info
  • The best of the best brochure design. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 271 s. ISBN 3927258350. info
  • The society of publication designers :37th publication design annual : the best of 2001. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 272 s. ISBN 1-56496-885-5. info
  • NOBLE, Ian a Russell BESTLEY. Experimental layout. Hove: Rotovision, 2001, 160 s. ISBN 2-88046-610-5. info
  • KING, Stacey. Magazine design that works :secrets for successful magazine design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 159 s. ISBN 1-56496-758-1. info
  • WHITE, Alex. Type in Use :Effective typography for electronic publishing. 1st ed. New York: Design Press, 1992, 191 s., ob. ISBN 0-8306-3796-6. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafickém programu Adobe InDesign CS6), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení odevzdává elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2016
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr.art. Katarína Czikorová, ArtD. (přednášející), Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Út 8:00–9:50 C403
Předpoklady
PV067 Typografie II && SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV067
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět bakalářského i magisterského studia je pokračováním předmětů PV078 a PV083. Cílem předmětu je vytvoření interaktivní publikace pro mobilní zařízení pomocí vizuální komunikace, animace, ilustrace a informační grafiky. V procesu jsou získány znalosti e-publishingu v programu Adobe Indesign CS6 a animace pomocí HTML5. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
Osnova
  • Návrh grafické úpravy časopisu.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Cílové skupiny médií.
  • Maketa tištěné podoby časopisu.
  • Elektronický interaktivní časopis pro dotyková média.
Literatura
  • FRANZ, Laura. Typographic web design : how to think like a typographer in HTML and CSS. Chichester, West Sussex: Wiley, 2012, xviii, 317. ISBN 9781119976875. info
  • AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 193 s. ISBN 9788025121658. info
  • TONDREAU, Beth. Layout essentials : 100 design principles for using grids. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 208 s. ISBN 9781592534722. info
  • BHASKARAN, Lakshmi. Design publikací : vizuální komunikace tištěných médií. Translated by Jana Novotná. V Praze: Slovart, 2007, 256 s. ISBN 9788072099931. info
  • Printwork : capture the best publication and promotion. Edited by Victor Cheung. Hong Kong: Viction:ary, 2007, 247 s. ISBN 9789889822897. info
  • 40th publication design annual. Edited by Robert Priest - Remma Shapiro - Ron Jones. Gloucester: Rockport Publishers, 2005, 294 s. ISBN 1592531814. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
  • 38th publication design annual. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 272 s. ISBN 1-56496-979-7. info
  • The best of the best brochure design. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 271 s. ISBN 3927258350. info
  • The society of publication designers :37th publication design annual : the best of 2001. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 272 s. ISBN 1-56496-885-5. info
  • NOBLE, Ian a Russell BESTLEY. Experimental layout. Hove: Rotovision, 2001, 160 s. ISBN 2-88046-610-5. info
  • KING, Stacey. Magazine design that works :secrets for successful magazine design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 159 s. ISBN 1-56496-758-1. info
  • WHITE, Alex. Type in Use :Effective typography for electronic publishing. 1st ed. New York: Design Press, 1992, 191 s., ob. ISBN 0-8306-3796-6. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafickém programu Adobe InDesign CS6), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení odevzdává elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2015
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr.art. Katarína Czikorová, ArtD. (přednášející), Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 16:00–17:50 C403, Čt 16:00–17:50 C416
Předpoklady
PV067 Typografie II && SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV067
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět bakalářského i magisterského studia je pokračováním předmětů PV078 a PV083. Cílem předmětu je vytvoření interaktivní publikace pro mobilní zařízení pomocí vizuální komunikace, animace, ilustrace a informační grafiky. V procesu jsou získány znalosti e-publishingu v programu Adobe Indesign CS6 a animace pomocí HTML5. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
Osnova
  • Návrh grafické úpravy časopisu.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Cílové skupiny médií.
  • Maketa tištěné podoby časopisu.
  • Elektronický interaktivní časopis pro dotyková média.
Literatura
  • FRANZ, Laura. Typographic web design : how to think like a typographer in HTML and CSS. Chichester, West Sussex: Wiley, 2012, xviii, 317. ISBN 9781119976875. info
  • AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 193 s. ISBN 9788025121658. info
  • TONDREAU, Beth. Layout essentials : 100 design principles for using grids. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 208 s. ISBN 9781592534722. info
  • BHASKARAN, Lakshmi. Design publikací : vizuální komunikace tištěných médií. Translated by Jana Novotná. V Praze: Slovart, 2007, 256 s. ISBN 9788072099931. info
  • Printwork : capture the best publication and promotion. Edited by Victor Cheung. Hong Kong: Viction:ary, 2007, 247 s. ISBN 9789889822897. info
  • 40th publication design annual. Edited by Robert Priest - Remma Shapiro - Ron Jones. Gloucester: Rockport Publishers, 2005, 294 s. ISBN 1592531814. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
  • 38th publication design annual. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 272 s. ISBN 1-56496-979-7. info
  • The best of the best brochure design. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 271 s. ISBN 3927258350. info
  • The society of publication designers :37th publication design annual : the best of 2001. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 272 s. ISBN 1-56496-885-5. info
  • NOBLE, Ian a Russell BESTLEY. Experimental layout. Hove: Rotovision, 2001, 160 s. ISBN 2-88046-610-5. info
  • KING, Stacey. Magazine design that works :secrets for successful magazine design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 159 s. ISBN 1-56496-758-1. info
  • WHITE, Alex. Type in Use :Effective typography for electronic publishing. 1st ed. New York: Design Press, 1992, 191 s., ob. ISBN 0-8306-3796-6. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafickém programu Adobe InDesign CS6), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení odevzdává elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2014
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jana Malíková (přednášející), Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 16:00–17:50 C403, Čt 16:00–17:50 C416
Předpoklady
PV067 Typografie II && SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV067
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě časopisu v tištěné i elektronické podobě. V procesu jsou získány znalosti vytvoření elektronického interaktivního časopisu pro tablety či smartphony v programu Adobe InDesign CS6.
Osnova
  • Návrh grafické úpravy časopisu.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Cílové skupiny médií.
  • Maketa tištěné podoby časopisu.
  • Elektronický interaktivní časopis pro dotyková média.
Literatura
  • FRANZ, Laura. Typographic web design : how to think like a typographer in HTML and CSS. Chichester, West Sussex: Wiley, 2012, xviii, 317. ISBN 9781119976875. info
  • AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 193 s. ISBN 9788025121658. info
  • TONDREAU, Beth. Layout essentials : 100 design principles for using grids. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 208 s. ISBN 9781592534722. info
  • BHASKARAN, Lakshmi. Design publikací : vizuální komunikace tištěných médií. Translated by Jana Novotná. V Praze: Slovart, 2007, 256 s. ISBN 9788072099931. info
  • Printwork : capture the best publication and promotion. Edited by Victor Cheung. Hong Kong: Viction:ary, 2007, 247 s. ISBN 9789889822897. info
  • 40th publication design annual. Edited by Robert Priest - Remma Shapiro - Ron Jones. Gloucester: Rockport Publishers, 2005, 294 s. ISBN 1592531814. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
  • 38th publication design annual. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 272 s. ISBN 1-56496-979-7. info
  • The best of the best brochure design. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 271 s. ISBN 3927258350. info
  • The society of publication designers :37th publication design annual : the best of 2001. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 272 s. ISBN 1-56496-885-5. info
  • NOBLE, Ian a Russell BESTLEY. Experimental layout. Hove: Rotovision, 2001, 160 s. ISBN 2-88046-610-5. info
  • KING, Stacey. Magazine design that works :secrets for successful magazine design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 159 s. ISBN 1-56496-758-1. info
  • WHITE, Alex. Type in Use :Effective typography for electronic publishing. 1st ed. New York: Design Press, 1992, 191 s., ob. ISBN 0-8306-3796-6. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafickém programu Adobe InDesign CS6), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení odevzdává elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2013
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jana Malíková (přednášející), Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 C403, Čt 14:00–15:50 C416
Předpoklady
PV067 Typografie II && SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV067
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě časopisu v tištěné i elektronické podobě. V procesu jsou získány znalosti vytvoření elektronického interaktivního časopisu pro tablety či smartphony v programu Adobe InDesign CS6.
Osnova
  • Návrh grafické úpravy časopisu.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Cílové skupiny médií.
  • Maketa tištěné podoby časopisu.
  • Elektronický interaktivní časopis pro dotyková média.
Literatura
  • FRANZ, Laura. Typographic web design : how to think like a typographer in HTML and CSS. Chichester, West Sussex: Wiley, 2012, xviii, 317. ISBN 9781119976875. info
  • AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 193 s. ISBN 9788025121658. info
  • TONDREAU, Beth. Layout essentials : 100 design principles for using grids. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 208 s. ISBN 9781592534722. info
  • BHASKARAN, Lakshmi. Design publikací : vizuální komunikace tištěných médií. Translated by Jana Novotná. V Praze: Slovart, 2007, 256 s. ISBN 9788072099931. info
  • Printwork : capture the best publication and promotion. Edited by Victor Cheung. Hong Kong: Viction:ary, 2007, 247 s. ISBN 9789889822897. info
  • 40th publication design annual. Edited by Robert Priest - Remma Shapiro - Ron Jones. Gloucester: Rockport Publishers, 2005, 294 s. ISBN 1592531814. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
  • 38th publication design annual. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 272 s. ISBN 1-56496-979-7. info
  • The best of the best brochure design. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 271 s. ISBN 3927258350. info
  • The society of publication designers :37th publication design annual : the best of 2001. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 272 s. ISBN 1-56496-885-5. info
  • NOBLE, Ian a Russell BESTLEY. Experimental layout. Hove: Rotovision, 2001, 160 s. ISBN 2-88046-610-5. info
  • KING, Stacey. Magazine design that works :secrets for successful magazine design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 159 s. ISBN 1-56496-758-1. info
  • WHITE, Alex. Type in Use :Effective typography for electronic publishing. 1st ed. New York: Design Press, 1992, 191 s., ob. ISBN 0-8306-3796-6. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafickém programu Adobe InDesign CS6), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení odevzdává elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2012
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jana Malíková (přednášející)
Garance
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 C403, Čt 14:00–15:50 C416
Předpoklady
PV067 Typografie II && SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV067
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě časopisu v tištěné i elektronické podobě. V procesu jsou získány znalosti vytvoření elektronického interaktivního časopisu pro tablety či smartphony v programu Adobe InDesign CS6.
Osnova
  • Návrh grafické úpravy časopisu.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Cílové skupiny médií.
  • Maketa tištěné podoby časopisu.
  • Elektronický interaktivní časopis pro dotyková média.
Literatura
  • FRANZ, Laura. Typographic web design : how to think like a typographer in HTML and CSS. Chichester, West Sussex: Wiley, 2012, xviii, 317. ISBN 9781119976875. info
  • AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 193 s. ISBN 9788025121658. info
  • TONDREAU, Beth. Layout essentials : 100 design principles for using grids. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 208 s. ISBN 9781592534722. info
  • BHASKARAN, Lakshmi. Design publikací : vizuální komunikace tištěných médií. Translated by Jana Novotná. V Praze: Slovart, 2007, 256 s. ISBN 9788072099931. info
  • Printwork : capture the best publication and promotion. Edited by Victor Cheung. Hong Kong: Viction:ary, 2007, 247 s. ISBN 9789889822897. info
  • 40th publication design annual. Edited by Robert Priest - Remma Shapiro - Ron Jones. Gloucester: Rockport Publishers, 2005, 294 s. ISBN 1592531814. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
  • 38th publication design annual. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 272 s. ISBN 1-56496-979-7. info
  • The best of the best brochure design. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 271 s. ISBN 3927258350. info
  • The society of publication designers :37th publication design annual : the best of 2001. Gloucester: Rockport Publishers, 2002, 272 s. ISBN 1-56496-885-5. info
  • NOBLE, Ian a Russell BESTLEY. Experimental layout. Hove: Rotovision, 2001, 160 s. ISBN 2-88046-610-5. info
  • KING, Stacey. Magazine design that works :secrets for successful magazine design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 159 s. ISBN 1-56496-758-1. info
  • WHITE, Alex. Type in Use :Effective typography for electronic publishing. 1st ed. New York: Design Press, 1992, 191 s., ob. ISBN 0-8306-3796-6. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafickém programu Adobe InDesign CS6), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení odevzdává elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2011
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 C416
Předpoklady
PV067 Typografie II && SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV067
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 47 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě tiskových médíí (novin a časopisů).
Osnova
  • Typografická osnova.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Cílové skupiny médií.
  • Novinová typografie.
  • Časopis.
  • Bulletin.
  • Exkurse do polygrafického závodu.
Literatura
  • The best of newspaper design : edition 29 : the 2007 Creative competition of the Society for News Design. Edited by Marshall Matlock. 29th ed. North Kingstown: Society for news design, 2008, 272 s. ISBN 9781592534760. info
  • The best of newspaper design : the 2006 Creative competition of the Society for News Design. Edited by Marshall Matlock. 28th ed. North Kingstown: Society for news design, 2007, 384 s. ISBN 9781592533763. info
  • The best of newspaper design : the 2005 creative competition of the society for news design. 27th ed. Gloucester: Rockport Publishers, 2006, 272 s. ISBN 1592532640. info
  • The best of newspaper design : the society for news design competition for 2003. 25th ed. North Kingstown: Society for news design, 2004, 272 s. ISBN 187810716X. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
  • The best of newspaper design :the 2002 society for news design annual competition. 24th ed. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 272 s. ISBN 1-56496-978-9. info
  • The best of newspaper design. Edited by Marshall Matlock. 23rd ed. North Kingstown: Society for news design, 2002, 272 s. ISBN 1564968847. info
  • The best of newspaper design. 22th ed. Providence: Society for news design, 2002, 272 s. ISBN 1-56496-744-1. info
  • HARROWER, Tim. The newspaper designer's handbook. 5th ed. Boston: McGraw-Hill, 2002, 264 p. ISBN 0072407611. info
  • DENISON, Edward a Richard CAWTHRAY. Packaging prototypes. Hove: Rotovision, 2000, 256 s. +. ISBN 1-56496-708-5. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v-;grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s-vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2010
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 C416
Předpoklady
PV067 Typografie II && SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV067
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 46 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě tiskových médíí (novin a časopisů).
Osnova
  • Typografická osnova.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Cílové skupiny médií.
  • Novinová typografie.
  • Časopis.
  • Bulletin.
  • Exkurse do polygrafického závodu.
Literatura
  • The best of newspaper design : edition 29 : the 2007 Creative competition of the Society for News Design. Edited by Marshall Matlock. 29th ed. North Kingstown: Society for news design, 2008, 272 s. ISBN 9781592534760. info
  • The best of newspaper design : the 2006 Creative competition of the Society for News Design. Edited by Marshall Matlock. 28th ed. North Kingstown: Society for news design, 2007, 384 s. ISBN 9781592533763. info
  • The best of newspaper design : the 2005 creative competition of the society for news design. 27th ed. Gloucester: Rockport Publishers, 2006, 272 s. ISBN 1592532640. info
  • The best of newspaper design : the society for news design competition for 2003. 25th ed. North Kingstown: Society for news design, 2004, 272 s. ISBN 187810716X. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
  • The best of newspaper design :the 2002 society for news design annual competition. 24th ed. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 272 s. ISBN 1-56496-978-9. info
  • The best of newspaper design. Edited by Marshall Matlock. 23rd ed. North Kingstown: Society for news design, 2002, 272 s. ISBN 1564968847. info
  • The best of newspaper design. 22th ed. Providence: Society for news design, 2002, 272 s. ISBN 1-56496-744-1. info
  • HARROWER, Tim. The newspaper designer's handbook. 5th ed. Boston: McGraw-Hill, 2002, 264 p. ISBN 0072407611. info
  • DENISON, Edward a Richard CAWTHRAY. Packaging prototypes. Hove: Rotovision, 2000, 256 s. +. ISBN 1-56496-708-5. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v-;grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s-vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2009
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 C416
Předpoklady
PV067 Typografie II && SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV067
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 44 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě tiskových médíí (novin a časopisů).
Osnova
  • Typografická osnova.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Cílové skupiny médií.
  • Novinová typografie.
  • Časopis.
  • Bulletin.
  • Exkurse do polygrafického závodu.
Literatura
  • The best of newspaper design : edition 29 : the 2007 Creative competition of the Society for News Design. Edited by Marshall Matlock. 29th ed. North Kingstown: Society for news design, 2008, 272 s. ISBN 9781592534760. info
  • The best of newspaper design : the 2006 Creative competition of the Society for News Design. Edited by Marshall Matlock. 28th ed. North Kingstown: Society for news design, 2007, 384 s. ISBN 9781592533763. info
  • The best of newspaper design : the 2005 creative competition of the society for news design. 27th ed. Gloucester: Rockport Publishers, 2006, 272 s. ISBN 1592532640. info
  • The best of newspaper design : the society for news design competition for 2003. 25th ed. North Kingstown: Society for news design, 2004, 272 s. ISBN 187810716X. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
  • The best of newspaper design :the 2002 society for news design annual competition. 24th ed. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 272 s. ISBN 1-56496-978-9. info
  • The best of newspaper design. Edited by Marshall Matlock. 23rd ed. North Kingstown: Society for news design, 2002, 272 s. ISBN 1564968847. info
  • The best of newspaper design. 22th ed. Providence: Society for news design, 2002, 272 s. ISBN 1-56496-744-1. info
  • HARROWER, Tim. The newspaper designer's handbook. 5th ed. Boston: McGraw-Hill, 2002, 264 p. ISBN 0072407611. info
  • DENISON, Edward a Richard CAWTHRAY. Packaging prototypes. Hove: Rotovision, 2000, 256 s. +. ISBN 1-56496-708-5. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v-;grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s-vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2008
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 C416
Předpoklady
PV067 Typografie II && SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV067
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě tiskových médíí (novin a časopisů).
Osnova
  • Typografická osnova.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Cílové skupiny médií.
  • Novinová typografie.
  • Časopis.
  • Bulletin.
  • Exkurse do polygrafického závodu.
Literatura
  • The best of newspaper design : edition 29 : the 2007 Creative competition of the Society for News Design. Edited by Marshall Matlock. 29th ed. North Kingstown: Society for news design, 2008, 272 s. ISBN 9781592534760. info
  • The best of newspaper design : the 2006 Creative competition of the Society for News Design. Edited by Marshall Matlock. 28th ed. North Kingstown: Society for news design, 2007, 384 s. ISBN 9781592533763. info
  • The best of newspaper design : the 2005 creative competition of the society for news design. 27th ed. Gloucester: Rockport Publishers, 2006, 272 s. ISBN 1592532640. info
  • The best of newspaper design : the society for news design competition for 2003. 25th ed. North Kingstown: Society for news design, 2004, 272 s. ISBN 187810716X. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
  • The best of newspaper design :the 2002 society for news design annual competition. 24th ed. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 272 s. ISBN 1-56496-978-9. info
  • The best of newspaper design. Edited by Marshall Matlock. 23rd ed. North Kingstown: Society for news design, 2002, 272 s. ISBN 1564968847. info
  • The best of newspaper design. 22th ed. Providence: Society for news design, 2002, 272 s. ISBN 1-56496-744-1. info
  • HARROWER, Tim. The newspaper designer's handbook. 5th ed. Boston: McGraw-Hill, 2002, 264 p. ISBN 0072407611. info
  • DENISON, Edward a Richard CAWTHRAY. Packaging prototypes. Hove: Rotovision, 2000, 256 s. +. ISBN 1-56496-708-5. info
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2007
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 C416
Předpoklady
PV067 Typografie II && SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě tiskových médíí (novin a časopisů).
Osnova
  • Typografie a barva.
  • Typografický prvek.
  • Typografická osnova.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Estetické vztahy obrazu a písma.
  • Fotopublikace, kalendáře.
  • Cílové skupiny médií.
  • Novinová typografie.
  • Časopis.
  • Bulletin.
  • Typografický manuál.
  • Exkurse do polygrafického závodu.
  • Dějiny polygrafie.
  • Tiskové techniky.
  • Dějiny fotografie.
Literatura
  • Sylaby přednášek
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2006
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Po 14:00–15:50 C416
Předpoklady
! P099 Typografie III &&( PV067 Typografie II || P067 Typografie II )&& SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě tiskových médíí (novin a časopisů).
Osnova
  • Typografie a barva.
  • Typografický prvek.
  • Typografická osnova.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Estetické vztahy obrazu a písma.
  • Fotopublikace, kalendáře.
  • Cílové skupiny médií.
  • Novinová typografie.
  • Časopis.
  • Bulletin.
  • Typografický manuál.
  • Exkurse do polygrafického závodu.
  • Dějiny polygrafie.
  • Tiskové techniky.
  • Dějiny fotografie.
Literatura
  • Sylaby přednášek
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2005
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 8:00–9:50 C405, Čt 14:00–15:50 C405
Předpoklady
! P099 Typografie III &&( PV067 Typografie II || P067 Typografie II )&& SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě tiskových médíí (novin a časopisů).
Osnova
  • Typografie a barva.
  • Typografický prvek.
  • Typografická osnova.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Estetické vztahy obrazu a písma.
  • Fotopublikace, kalendáře.
  • Cílové skupiny médií.
  • Novinová typografie.
  • Časopis.
  • Bulletin.
  • Typografický manuál.
  • Exkurse do polygrafického závodu.
  • Dějiny polygrafie.
  • Tiskové techniky.
  • Dějiny fotografie.
Literatura
  • Sylaby přednášek
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2004
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra strojového učení a zpracování dat – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Po 8:00–9:50 C416
Předpoklady
! P099 Typografie III &&( PV067 Typografie II || P067 Typografie II )&& SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě tiskových médíí (novin a časopisů).
Osnova
  • Typografie a barva.
  • Typografický prvek.
  • Typografická osnova.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Estetické vztahy obrazu a písma.
  • Fotopublikace, kalendáře.
  • Cílové skupiny médií.
  • Novinová typografie.
  • Časopis.
  • Bulletin.
  • Typografický manuál.
  • Exkurse do polygrafického závodu.
  • Dějiny polygrafie.
  • Tiskové techniky.
  • Dějiny fotografie.
Literatura
  • Sylaby přednášek
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2003
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jan Staudek, CSc.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Po 14:00–15:50 C416
Předpoklady
! P099 Typografie III &&( PV067 Typografie II || P067 Typografie II )&& SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě tiskových médíí (novin a časopisů).
Osnova
  • Typografie a barva.
  • Typografický prvek.
  • Typografická osnova.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Estetické vztahy obrazu a písma.
  • Fotopublikace, kalendáře.
  • Cílové skupiny médií.
  • Novinová typografie.
  • Časopis.
  • Bulletin.
  • Typografický manuál.
  • Exkurse do polygrafického závodu.
  • Dějiny polygrafie.
  • Tiskové techniky.
  • Dějiny fotografie.
Literatura
  • Sylaby přednášek
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2002
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jan Staudek, CSc.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 C416
Předpoklady
! P099 Typografie III
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě tiskových médíí (novin a časopisů).
Osnova
  • Typografie a barva.
  • Typografický prvek.
  • Typografická osnova.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Estetické vztahy obrazu a písma.
  • Fotopublikace, kalendáře.
  • Cílové skupiny médií.
  • Novinová typografie.
  • Časopis.
  • Bulletin.
  • Typografický manuál.
  • Exkurse do polygrafického závodu.
  • Dějiny polygrafie.
  • Tiskové techniky.
  • Dějiny fotografie.
Literatura
  • Sylaby přednášek
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.