PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2018
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jana Malíková (přednášející)
MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
Mgr. Marek Žuži (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
St 12:00–13:50 C403
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět bakalářského i magisterského studia je pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je reflexe současných trendů v oblasti grafického designu a to v rámci přesahu k digitálním technologiím (web design, UI a UX design). Projektem tohoto předmětu je tvorba vizuálního stylu libovolné společnosti či společenské akce doplněná tvorbou mobilní nebo webové aplikace. V procesu jsou získány znalosti Adobe CS6 (Illustrator, InDesign, Photoshop, After Effects), všeobecnými zásadami vývoje softwaru a seznámení se s možnostmi vývoje webových nebo mobilních aplikací. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
Výstupy z učení
Student získá vědomosti a zkušenosti v oblasti web designu, UI a UX designu. Bude schopný navrhnout webovou stránku a aplikace, a vytvořit jejich funkční prototyp.
Osnova
  • Návrh grafického řešení.
  • Návrh technického řešení.
  • Tvorba mobilní či webové aplikace.
  • Tvorba prezentace návrhu.
Literatura
  • Android phones for dummies. Edited by Dan Gookin. Second edition. 1 online r. ISBN 9781118720295. info
  • Creating business agility :how convergence of cloud, social, mobile, video, and big data enables competitive advantage. Edited by Rodney J. Heisterberg - Alakh Verma - C. Wallace. 1 online r. ISBN 9781118869451. info
  • iPhone 5s and iPhone 5c portable genius. Edited by Paul McFedries. 1 online r. ISBN 9781118677797. info
  • Mobile magic :the Saatchi & Saatchi guide to mobile marketing. Edited by Tom Eslinger. First Edition. 1 online r. ISBN 9781118855188. info
  • KOCH, Peter-Paul. The mobile web handbook. Freiburg: Smashing Magazine, 2014, 226 s. ISBN 9783944540931. info
  • AVOLA, Greg a Jon RAASCH. Smashing Mobile Web Development. Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-34816-1. info
  • MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
  • DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
  • Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2017
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr.art. Katarína Czikorová, ArtD. (přednášející)
MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 10:00–11:50 C403
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět bakalářského i magisterského studia je pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření libovolné webové stránky či mobilní aplikace pomocí interaktivní informační grafiky a animace. Důraz bude kladen na vizuální stránku návrhu. V procesu jsou získány znalosti e-publishingu v programu Adobe Indesign CS6 a animace pomocí HTML5. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
Výstupy z učení
Student získá vědomosti a zkušenosti v oblasti web designu, UI a UX designu. Bude schopný navrhnout webovou stránku a aplikace, a vytvořit jejich funkční prototyp.
Osnova
  • Návrh grafického řešení.
  • Návrh technického řešení a volba animovaných prvků.
  • Tvorba návodu technického řešení tvorby multimediálních prvků.
  • Prezentace návrhu.
Literatura
  • Android phones for dummies. Edited by Dan Gookin. Second edition. 1 online r. ISBN 9781118720295. info
  • Creating business agility :how convergence of cloud, social, mobile, video, and big data enables competitive advantage. Edited by Rodney J. Heisterberg - Alakh Verma - C. Wallace. 1 online r. ISBN 9781118869451. info
  • iPhone 5s and iPhone 5c portable genius. Edited by Paul McFedries. 1 online r. ISBN 9781118677797. info
  • Mobile magic :the Saatchi & Saatchi guide to mobile marketing. Edited by Tom Eslinger. First Edition. 1 online r. ISBN 9781118855188. info
  • APFELBAUM, Sue a Juliette CEZZAR. Designing the editorial experience : a primer for print, web, and mobile. 1st ed. Beverly: Rockport Publishers, 2014, 224 s. ISBN 9781592538959. info
  • KOCH, Peter-Paul. The mobile web handbook. Freiburg: Smashing Magazine, 2014, 226 s. ISBN 9783944540931. info
  • AVOLA, Greg a Jon RAASCH. Smashing Mobile Web Development. Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-34816-1. info
  • MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
  • DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
  • Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2016
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr.art. Katarína Czikorová, ArtD. (přednášející)
MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 8:00–9:50 C403
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět bakalářského i magisterského studia je pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření libovolné webové stránky či mobilní aplikace pomocí interaktivní informační grafiky a animace. Důraz bude kladen na vizuální stránku návrhu. V procesu jsou získány znalosti e-publishingu v programu Adobe Indesign CS6 a animace pomocí HTML5. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
Osnova
  • Návrh grafického řešení.
  • Návrh technického řešení a volba animovaných prvků.
  • Tvorba návodu technického řešení tvorby multimediálních prvků.
  • Prezentace návrhu.
Literatura
  • Android phones for dummies. Edited by Dan Gookin. Second edition. 1 online r. ISBN 9781118720295. info
  • Creating business agility :how convergence of cloud, social, mobile, video, and big data enables competitive advantage. Edited by Rodney J. Heisterberg - Alakh Verma - C. Wallace. 1 online r. ISBN 9781118869451. info
  • iPhone 5s and iPhone 5c portable genius. Edited by Paul McFedries. 1 online r. ISBN 9781118677797. info
  • Mobile magic :the Saatchi & Saatchi guide to mobile marketing. Edited by Tom Eslinger. First Edition. 1 online r. ISBN 9781118855188. info
  • APFELBAUM, Sue a Juliette CEZZAR. Designing the editorial experience : a primer for print, web, and mobile. 1st ed. Beverly: Rockport Publishers, 2014, 224 s. ISBN 9781592538959. info
  • KOCH, Peter-Paul. The mobile web handbook. Freiburg: Smashing Magazine, 2014, 226 s. ISBN 9783944540931. info
  • AVOLA, Greg a Jon RAASCH. Smashing Mobile Web Development. Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-34816-1. info
  • MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
  • DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
  • Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2014
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 C416, Čt 14:00–15:50 C403
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření interaktivní publikace pro mobilní zařízení pomocí vizuální komunikace, animace, ilustrace nebo informační grafiky. V procesu jsou získány znalosti e-publishingu v programu Adobe Indesign CS6 a animace pomocí HTML5. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
Osnova
  • Návrh grafického řešení publikace.
  • Návrh technického řešení a volba animovaných prvků.
  • Prezentace interaktivní publikace pomocí HTML5 pro mobilní zařízení.
  • Návod technického řešení tvorby multimediálních prvků.
Literatura
  • Android phones for dummies. Edited by Dan Gookin. Second edition. 1 online r. ISBN 9781118720295. info
  • Creating business agility :how convergence of cloud, social, mobile, video, and big data enables competitive advantage. Edited by Rodney J. Heisterberg - Alakh Verma - C. Wallace. 1 online r. ISBN 9781118869451. info
  • iPhone 5s and iPhone 5c portable genius. Edited by Paul McFedries. 1 online r. ISBN 9781118677797. info
  • Mobile magic :the Saatchi & Saatchi guide to mobile marketing. Edited by Tom Eslinger. First Edition. 1 online r. ISBN 9781118855188. info
  • APFELBAUM, Sue a Juliette CEZZAR. Designing the editorial experience : a primer for print, web, and mobile. 1st ed. Beverly: Rockport Publishers, 2014, 224 s. ISBN 9781592538959. info
  • KOCH, Peter-Paul. The mobile web handbook. Freiburg: Smashing Magazine, 2014, 226 s. ISBN 9783944540931. info
  • AVOLA, Greg a Jon RAASCH. Smashing Mobile Web Development. Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-34816-1. info
  • MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
  • DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
  • Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2013
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející)
MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 16:00–17:50 C403, Čt 16:00–17:50 C416
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření vizuálního stylu libovolné kulturní akce a vytvoření nejrůznějších tiskových či elektronických materiálů při zachování grafických prvků akce (série plakátů, letáků, pozvánek, katalogu) a propagačních předmětů (placky, trička, propisky) a grafického návrhu webových stránek akce. V procesu jsou získány znalosti předtiskové přípravy a webového designu.
Osnova
  • Skica.
  • Grafické řešení vizuálního stylu a jeho prezentace.
  • Grafický návrh tiskovin a propagačních předmětů.
  • Grafický návrh webových bannerů a webových stránek.
Literatura
  • 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
  • Regular graphic design today. Edited by François Rappo - Robert Klanten - Sven Ehmann - Adeline Mollard. Berlin: Gestalten, 2009, 287 s. ISBN 9783899552539. info
  • MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
  • Area 2 : 100 graphic designers, 10 curators, 10 design classics. Edited by Ruedi Baur. London: Phaidon Press Limited, 2008, 444 s. ISBN 9780714848556. info
  • Branding 5. Edited by B. Martin Pedersen. New York: Graphis, 2008, 228 s. ISBN 9781932026207. info
  • Young graphic : designers americas. Edited by Claire Dalquié. Köln: Daab, 2008, 379 s. ISBN 9783866540163. info
  • Graphis Poster Annual 2007. Edited by B. Martin Pedersen - Danielle B. Baker - Anna Carnick. New York: Graphis, 2007, 237 s. ISBN 1932026401. info
  • Neo japanesque design. Edited by Kaori Saito, Translated by Pamela Miki. Tokyo: Pie books, 2007, 216 s. ISBN 9784894446465. info
  • DORRIAN, Mike a Liz FARRELLY. One hundred at 360° : graphic design's new global generation. London: Laurence King, 2007, [350] s. ISBN 9781856695268. info
  • SHD Super holland design : new graphics. Edited by Tomoko Sakamoto. Barcelona: Actar, 2007, 431 s. ISBN 9788496954199. info
  • Serialize : family faces and variety in graphic design. Edited by Robert Klanten - Mika Mischler - Boris Brumnjak, Translated by Ian Pep. Berlin: Gestalten Verlag, 2006, 207 s. ISBN 3899550978. info
  • DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
  • Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
  • HELLER, Steven. Icons of graphic design. Edited by Mirko Ilić. London: Thames and Hudson, 2001, 208 s. ISBN 0500510415. info
  • HARPER, Laurel. Provocative graphics :the power of the unexpected in graphic design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 192 s. ISBN 1-56496-725-5. info
  • Restart : New systems in graphic design. London: Thames and Hudson, 2001, 175 s. ISBN 0500282978. info
  • FLETCHER, Alan. The art of looking sideways. London: Phaidon Press Limited, 2001, 532 s. ISBN 0714834491. info
  • CULLEN, Cheryl Dangel. Then is now :sampling from the past for today's graphics : a handbook for contemporary design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 192 s. ISBN 1-56496-766-2. info
  • Graphis design annual 2001. Edited by Vance Lin - Heinke Jenssen. New York: Graphis, 2000, 255 s. ISBN 1-888001-88-7. info
  • Swiss graphic design. Edited by Robert Klanten - Hendrik Hellige - Mika Mischler. Berlin: Gestalten Verlag, 2000, 224 s. ISBN 3-931126-36-6. info
  • The 38 Annual of the Best in British and International Design and Advertising. London: D&AD, 2000, 635 s. ISBN 1856692264. info
  • MCALHONE, Beryl a David STUART. A smile in the mind : witty thinking in graphic design. London: Phaidon Press Limited, 1998, 240 s. ISBN 0714838128. info
  • 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2012
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jana Malíková (přednášející)
Garance
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 16:00–17:50 C416, Čt 16:00–17:50 C403
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření vizuálního stylu libovolné kulturní akce a vytvoření nejrůznějších tiskových či elektronických materiálů při zachování grafických prvků akce (série plakátů, letáků, pozvánek, katalogu) a propagačních předmětů (placky, trička, propisky) a grafického návrhu webových stránek akce. V procesu jsou získány znalosti předtiskové přípravy a webového designu.
Osnova
  • Skica.
  • Grafické řešení vizuálního stylu a jeho prezentace.
  • Grafický návrh tiskovin a propagačních předmětů.
  • Grafický návrh webových bannerů a webových stránek.
Literatura
  • 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
  • Regular graphic design today. Edited by François Rappo - Robert Klanten - Sven Ehmann - Adeline Mollard. Berlin: Gestalten, 2009, 287 s. ISBN 9783899552539. info
  • MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
  • Area 2 : 100 graphic designers, 10 curators, 10 design classics. Edited by Ruedi Baur. London: Phaidon Press Limited, 2008, 444 s. ISBN 9780714848556. info
  • Branding 5. Edited by B. Martin Pedersen. New York: Graphis, 2008, 228 s. ISBN 9781932026207. info
  • Young graphic : designers americas. Edited by Claire Dalquié. Köln: Daab, 2008, 379 s. ISBN 9783866540163. info
  • Graphis Poster Annual 2007. Edited by B. Martin Pedersen - Danielle B. Baker - Anna Carnick. New York: Graphis, 2007, 237 s. ISBN 1932026401. info
  • Neo japanesque design. Edited by Kaori Saito, Translated by Pamela Miki. Tokyo: Pie books, 2007, 216 s. ISBN 9784894446465. info
  • DORRIAN, Mike a Liz FARRELLY. One hundred at 360° : graphic design's new global generation. London: Laurence King, 2007, [350] s. ISBN 9781856695268. info
  • SHD Super holland design : new graphics. Edited by Tomoko Sakamoto. Barcelona: Actar, 2007, 431 s. ISBN 9788496954199. info
  • Serialize : family faces and variety in graphic design. Edited by Robert Klanten - Mika Mischler - Boris Brumnjak, Translated by Ian Pep. Berlin: Gestalten Verlag, 2006, 207 s. ISBN 3899550978. info
  • DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
  • Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
  • HELLER, Steven. Icons of graphic design. Edited by Mirko Ilić. London: Thames and Hudson, 2001, 208 s. ISBN 0500510415. info
  • HARPER, Laurel. Provocative graphics :the power of the unexpected in graphic design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 192 s. ISBN 1-56496-725-5. info
  • Restart : New systems in graphic design. London: Thames and Hudson, 2001, 175 s. ISBN 0500282978. info
  • FLETCHER, Alan. The art of looking sideways. London: Phaidon Press Limited, 2001, 532 s. ISBN 0714834491. info
  • CULLEN, Cheryl Dangel. Then is now :sampling from the past for today's graphics : a handbook for contemporary design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 192 s. ISBN 1-56496-766-2. info
  • Graphis design annual 2001. Edited by Vance Lin - Heinke Jenssen. New York: Graphis, 2000, 255 s. ISBN 1-888001-88-7. info
  • Swiss graphic design. Edited by Robert Klanten - Hendrik Hellige - Mika Mischler. Berlin: Gestalten Verlag, 2000, 224 s. ISBN 3-931126-36-6. info
  • The 38 Annual of the Best in British and International Design and Advertising. London: D&AD, 2000, 635 s. ISBN 1856692264. info
  • MCALHONE, Beryl a David STUART. A smile in the mind : witty thinking in graphic design. London: Phaidon Press Limited, 1998, 240 s. ISBN 0714838128. info
  • 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2011
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 16:00–17:50 C416
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 47 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
Osnova
  • Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
  • Obalová řada.
  • Znělka.
  • Grafický plakát
Literatura
  • 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
  • DREW, John T. a Sarah A. MEYER. Color management for packing : a comprehensive guide for graphic designers. Mies: Rotovision, 2008, 220 s. ISBN 9782940361670. info
  • SHAUGHNESSY, Adrian. Cover art by : new music graphics. London: Laurence King Publishing, 2008, 318 stran. ISBN 9781856695275. info
  • 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
  • KROUTVOR, Josef. Poselství ulice : z dějin plakátu a proměn doby. Praha: COMET, 1991, 163 s. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v-;grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s-vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2010
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 16:00–17:50 C416
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 46 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
Osnova
  • Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
  • Obalová řada.
  • Znělka.
  • Grafický plakát
Literatura
  • 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
  • DREW, John T. a Sarah A. MEYER. Color management for packing : a comprehensive guide for graphic designers. Mies: Rotovision, 2008, 220 s. ISBN 9782940361670. info
  • SHAUGHNESSY, Adrian. Cover art by : new music graphics. London: Laurence King Publishing, 2008, 318 stran. ISBN 9781856695275. info
  • 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
  • KROUTVOR, Josef. Poselství ulice : z dějin plakátu a proměn doby. Praha: COMET, 1991, 163 s. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v-;grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s-vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2009
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 16:00–17:50 C416
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 44 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
Osnova
  • Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
  • Obalová řada.
  • Znělka.
  • Grafický plakát
Literatura
  • 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
  • DREW, John T. a Sarah A. MEYER. Color management for packing : a comprehensive guide for graphic designers. Mies: Rotovision, 2008, 220 s. ISBN 9782940361670. info
  • SHAUGHNESSY, Adrian. Cover art by : new music graphics. London: Laurence King Publishing, 2008, 318 stran. ISBN 9781856695275. info
  • 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
  • KROUTVOR, Josef. Poselství ulice : z dějin plakátu a proměn doby. Praha: COMET, 1991, 163 s. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v-;grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s-vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2008
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
Osnova
  • Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
  • Obalová řada.
  • Znělka.
  • Grafický plakát
Literatura
  • 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
  • DREW, John T. a Sarah A. MEYER. Color management for packing : a comprehensive guide for graphic designers. Mies: Rotovision, 2008, 220 s. ISBN 9782940361670. info
  • SHAUGHNESSY, Adrian. Cover art by : new music graphics. London: Laurence King Publishing, 2008, 318 stran. ISBN 9781856695275. info
  • 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
  • KROUTVOR, Josef. Poselství ulice : z dějin plakátu a proměn doby. Praha: COMET, 1991, 163 s. info
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech). Kolokvium: odevzdání a hodnocení projektů.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2007
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 16:00–17:50 C416
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
Osnova
  • Obal.
  • Konstrukce obalu.
  • Design obalu.
  • Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
  • Obalová řada.
  • Malá mediální řada (LP, VHS, CD, MK, CD ROM).
  • Základy prostorového řešení (scénář, libreto).
  • Expozice.
  • Poutač.
  • Znělka.
Literatura
  • Sylaby přednášek
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2006
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Po 16:00–17:50 C416
Předpoklady
! P100 Grafický design III && PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
Osnova
  • Obal.
  • Konstrukce obalu.
  • Design obalu.
  • Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
  • Obalová řada.
  • Malá mediální řada (LP, VHS, CD, MK, CD ROM).
  • Základy prostorového řešení (scénář, libreto).
  • Expozice.
  • Poutač.
  • Znělka.
Literatura
  • Sylaby přednášek
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2005
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 10:00–11:50 C405, Čt 16:00–17:50 C405
Předpoklady
! P100 Grafický design III && PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
Osnova
  • Obal.
  • Konstrukce obalu.
  • Design obalu.
  • Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
  • Obalová řada.
  • Malá mediální řada (LP, VHS, CD, MK, CD ROM).
  • Základy prostorového řešení (scénář, libreto).
  • Expozice.
  • Poutač.
  • Znělka.
Literatura
  • Sylaby přednášek
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2004
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra strojového učení a zpracování dat – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Po 10:00–11:50 C416
Předpoklady
! P100 Grafický design III && PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
Osnova
  • Obal.
  • Konstrukce obalu.
  • Design obalu.
  • Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
  • Obalová řada.
  • Malá mediální řada (LP, VHS, CD, MK, CD ROM).
  • Základy prostorového řešení (scénář, libreto).
  • Expozice.
  • Poutač.
  • Znělka.
Literatura
  • Sylaby přednášek
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2003
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jan Staudek, CSc.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Předpoklady
! P100 Grafický design III && PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
Osnova
  • Obal.
  • Konstrukce obalu.
  • Design obalu.
  • Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
  • Obalová řada.
  • Malá mediální řada (LP, VHS, CD, MK, CD ROM).
  • Základy prostorového řešení (scénář, libreto).
  • Expozice.
  • Poutač.
  • Znělka.
Literatura
  • Sylaby přednášek
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2002
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jan Staudek, CSc.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 16:00–17:50 C416
Předpoklady
! P100 Grafický design III
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Zabývá se podílem grafického designu na obalech, na obrazovce, v plakátové tvorbě, v prostorových řešeních atd.
Osnova
  • Obal.
  • Konstrukce obalu.
  • Design obalu.
  • Podíl grafického designu na výsledném vzhledu obalu.
  • Obalová řada.
  • Malá mediální řada (LP, VHS, CD, MK, CD ROM).
  • Základy prostorového řešení (scénář, libreto).
  • Expozice.
  • Poutač.
  • Znělka.
Literatura
  • Sylaby přednášek
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2015

Předmět se v období podzim 2015 nevypisuje.

Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 8:00–9:50 C416, Po 8:00–9:50 C403
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět bakalářského i magisterského studia je pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření libovolné webové stránky či mobilní aplikace pomocí interaktivní informační grafiky a animace. Důraz bude kladen na vizuální stránku návrhu. V procesu jsou získány znalosti e-publishingu v programu Adobe Indesign CS6 a animace pomocí HTML5. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
Osnova
  • Návrh grafického řešení.
  • Návrh technického řešení a volba animovaných prvků.
  • Tvorba návodu technického řešení tvorby multimediálních prvků.
  • Prezentace návrhu.
Literatura
  • Android phones for dummies. Edited by Dan Gookin. Second edition. 1 online r. ISBN 9781118720295. info
  • Creating business agility :how convergence of cloud, social, mobile, video, and big data enables competitive advantage. Edited by Rodney J. Heisterberg - Alakh Verma - C. Wallace. 1 online r. ISBN 9781118869451. info
  • iPhone 5s and iPhone 5c portable genius. Edited by Paul McFedries. 1 online r. ISBN 9781118677797. info
  • Mobile magic :the Saatchi & Saatchi guide to mobile marketing. Edited by Tom Eslinger. First Edition. 1 online r. ISBN 9781118855188. info
  • APFELBAUM, Sue a Juliette CEZZAR. Designing the editorial experience : a primer for print, web, and mobile. 1st ed. Beverly: Rockport Publishers, 2014, 224 s. ISBN 9781592538959. info
  • KOCH, Peter-Paul. The mobile web handbook. Freiburg: Smashing Magazine, 2014, 226 s. ISBN 9783944540931. info
  • AVOLA, Greg a Jon RAASCH. Smashing Mobile Web Development. Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-34816-1. info
  • MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
  • DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
  • Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.