FI:PV083 Grafický design II - Informace o předmětu
PV083 Grafický design II
Fakulta informatikyjaro 2014
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k, z.
- Vyučující
- MgA. Jana Malíková (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PV083/01: Po 10:00–11:50 C403, Po 10:00–11:50 C416, J. Malíková
PV083/02: Čt 10:00–11:50 C416, Čt 10:00–11:50 C403, J. Malíková - Předpoklady
- PV078 Grafický design I &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru včetně částečné manuální práce na zadáních. PV078 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- Aplikovaná informatika (program FI, N-AP)
- Bezpečnost informačních technologií (program FI, N-IN)
- Bioinformatika (program FI, B-AP)
- Bioinformatika (program FI, N-AP)
- Informační systémy (program FI, N-IN)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-EB)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-FY)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-IO)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-MA)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-TV)
- Matematická informatika (program FI, B-IN)
- Paralelní a distribuované systémy (program FI, B-IN)
- Paralelní a distribuované systémy (program FI, N-IN)
- Počítačová grafika a zpracování obrazu (program FI, B-IN)
- Počítačová grafika (program FI, N-IN)
- Počítačové sítě a komunikace (program FI, B-IN)
- Počítačové sítě a komunikace (program FI, N-IN)
- Počítačové systémy a zpracování dat (program FI, B-IN)
- Počítačové systémy (program FI, N-IN)
- Programovatelné technické struktury (angl.) (program FI, N-IN)
- Programovatelné technické struktury (program FI, B-IN)
- Programovatelné technické struktury (program FI, N-IN)
- Služby - výzkum, řízení a inovace (angl.) (program FI, N-AP)
- Služby - výzkum, řízení a inovace (program FI, N-AP)
- Sociální informatika (program FI, B-AP)
- Teoretická informatika (program FI, N-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, N-SS) (2)
- Umělá inteligence a zpracování přirozeného jazyka (program FI, B-IN)
- Umělá inteligence a zpracování přirozeného jazyka (program FI, N-IN)
- Zpracování obrazu (program FI, N-AP)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na předmět Grafický design I a zabývá se tvorbou obrazové či písmové značky a grafického manuálu v elektronické podobě. V procesu je získána orientace v programech Adobe Illustrator, InDesign a Photoshop; a znalost předtiskové přípravy.
- Osnova
- Skica, návrh značky či logotypu
- Konstrukce a kodifikace značky a logotypu.
- Grafický manuál.
- Merkantilní a propagační tiskoviny.
- Prezentace značky či logotypu.
- Literatura
- 18th International Biennale of Graphic Design : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Uměleckoprůmyslové muzeum, Pražákův palác, Místodržitelský palác, 24.6.-27.9. 1998 (Souběž.) : 18. mezinárodní bienále grafického designu :. info
- 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
- LIDWELL, William, Kritina HOLDEN a Jill BUTLER. Univerzální principy designu : 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 272 s. ISBN 9788025135402. info
- SUTNAR, Ladislav. Ladislav Sutnar v textech : (mental vitamins). Edited by Iva Knobloch. Praha: Uměleckoprůmyslové museum, 2010, 267 s. ISBN 9788071010951. info
- Reviewing graphics in Britain. Edited by Marc Valli - Richard Brereton. New York: Actar, 2010, 288 s. ISBN 9788496954786. info
- Stationery design now! : stationery all over the world = Briefpapier aus der ganzen Welt =Papier à lettres du monde entier. Edited by Julius Wiedemann - Jürgen Dubau - Valérie Lavoyer. Köln: Taschen, 2010, 383 s. ISBN 9783836518970. info
- ZÁRUBA, Alan, Michal RICHTR a Dagmar KOUDELKOVÁ. CI.CZ 1990-2007 : firemní styl v České republice. Edited by Tomáš Machek. Praha: CI.CZ,s.r.o., 2008, 234 s. ISBN 9788025418352. info
- Short'N'Strong : taste the real italian corporate identity! Translated by Antonietta Sciuva. Modena: Red Publishing, 2008, 312 s. ISBN 9788888492100. info
- STOKLOSSA, Uwe. Advertising : new techniques for visual seduction. Edited by Thomas Rempen, Translated by David Wilson. London: Thames & Hudson, 2007, 270 s. ISBN 9780500513408. info
- Logomania : italien signs. Edited by Carlo Branzaglia, Translated by Antonietta Sciuva. Modena: Red Publishing, 2006, 287 s. ISBN 8888492054. info
- 22nd International Biennale of Graphic Design in Brno 2006 :poster/corporate identity/information and advertising graphics : 13.6.-15.10.2006. Brno: Moravská galerie v Brně, 2006, 220 s. ISBN 80-7027-150-7. info
- The rise of asian design. Hong-Kong: HKDA Awards, 2005, 483 s. ISBN 9889705478. info
- SVOBODA, Václav. Corporate identity : učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2004, 67 s. ISBN 8073181061. info
- New logo : a collection of corporate identities. Singapore: Page One Publishing, 2004, 320 s. ISBN 9812451226. info
- WHEELER, A. Designing brand identity: a complete guide to creating, building, and maintaining strong brands. 1. vyd. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2003, 229 s. ISBN 0-471-21326-8. info
- FIELL, Charlotte a Peter FIELL. Graphic design for the 21century : 100 of the world's best graphic designers. Köln: Taschen, 2003, 637 s. ISBN 3822816051. info
- Japanese graphics now! Edited by Gisela Ruth Kozak - Julius Wiedemann. Köln: Taschen, 2003, 607 s. ISBN 3822825891. info
- American corporate identity 2003. Edited by David E. Carter. New York: Harper Collins International, 2002, 320 s. ISBN 0060081252. info
- MYERSON, Jeremy a Graham VICKERS. Rewind forty years of design & advertising. London: Phaidon Press Limited, 2002, 512 s. ISBN 0714842710. info
- Corporate identity 4 :an international compilation of corporate identity programs : ein internationale auswahlvon identitätsonzepten: panorama international des concepts d'identité institutionnelle. New York: Graphis, 2001, 249 s. ISBN 1-888001-70-4. info
- The best in world trademarks :corporate identity : brand identity. Seoul .: Millim Publishing Company, 2000, 295 s. ISBN 89-951198-2-9. info
- The best in world trademarks :corporate identity : brand identity. Seoul .: Millim Publishing Company, 2000, 295 s. ISBN 89-951198-2-9. info
- The best in world trademarks :corporate identity : brand identity. Seoul: Millim Publishing Company, 2000, 295 s. ISBN 89-951198-1-0. info
- MORGAN, Conway Lloyd. Logos :logo, identity, brand, culture. Crans-Pres-Celigny: Rotovision, 1999, 160 s. ISBN 2-88046-328-9. info
- MOLLERUP, Per. Marks of excellence : the history and taxonomy of trademarks. London: Phaidon Press Limited, 1997, 240 s. ISBN 0714838381. info
- Výukové metody
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení odevzdává elektronicky.
- Metody hodnocení
- Zkouška získaná na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- VV039 Výtvarný plenér
PV067||PV083||PV085||VV034&&souhlas
- VV039 Výtvarný plenér
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2014/PV083