PV083 Grafický design II

Fakulta informatiky
jaro 2019
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k, z.
Vyučující
MgA. Jana Malíková (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PV083/01: Po 8:00–9:50 C403, J. Malíková
PV083/02: St 10:00–11:50 C403, J. Malíková
Předpoklady
PV078 Grafický design I && SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru včetně částečné manuální práce na zadáních. PV078
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 33 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na předmět Grafický design I a zabývá se tvorbou obrazové či písmové značky a grafického manuálu v elektronické podobě. V procesu je získána orientace v programech Adobe Illustrator, InDesign a Photoshop; a znalost předtiskové přípravy.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientace v terminologii firemního stylu; – vytvořit značku či logotyp či její kombinaci; – bude schopen aplikovat značku či logotyp na různé formáty a média; – bude schopen vytvořit grafický manuál v elektronické podobě; – reprodukovat tisková data; – bude schopen se orientovat v grafických programech Adobe Illustrator, InDesign a Photoshop CS6.
Osnova
  • Skica, návrh značky či logotypu
  • Konstrukce a kodifikace značky a logotypu.
  • Grafický manuál.
  • Merkantilní a propagační tiskoviny.
  • Prezentace značky či logotypu.
Literatura
  • 18th International Biennale of Graphic Design : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Uměleckoprůmyslové muzeum, Pražákův palác, Místodržitelský palác, 24.6.-27.9. 1998 (Souběž.) : 18. mezinárodní bienále grafického designu :. Online info
  • 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. Online info
  • LIDWELL, William, Kritina HOLDEN a Jill BUTLER. Univerzální principy designu : 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. Online. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 272 s. ISBN 9788025135402. [citováno 2024-04-24] info
  • SUTNAR, Ladislav. Ladislav Sutnar v textech : (mental vitamins). Online. Edited by Iva Knobloch. Praha: Uměleckoprůmyslové museum, 2010. 267 s. ISBN 9788071010951. [citováno 2024-04-24] info
  • Reviewing graphics in Britain. Online. Edited by Marc Valli - Richard Brereton. New York: Actar, 2010. 288 s. ISBN 9788496954786. [citováno 2024-04-24] info
  • Stationery design now! : stationery all over the world = Briefpapier aus der ganzen Welt =Papier à lettres du monde entier. Online. Edited by Julius Wiedemann - Jürgen Dubau - Valérie Lavoyer. Köln: Taschen, 2010. 383 s. ISBN 9783836518970. [citováno 2024-04-24] info
  • ZÁRUBA, Alan, Michal RICHTR a Dagmar KOUDELKOVÁ. CI.CZ 1990-2007 : firemní styl v České republice. Online. Edited by Tomáš Machek. Praha: CI.CZ,s.r.o., 2008. 234 s. ISBN 9788025418352. [citováno 2024-04-24] info
  • Short'N'Strong : taste the real italian corporate identity!. Online. Translated by Antonietta Sciuva. Modena: Red Publishing, 2008. 312 s. ISBN 9788888492100. [citováno 2024-04-24] info
  • STOKLOSSA, Uwe. Advertising : new techniques for visual seduction. Online. Edited by Thomas Rempen, Translated by David Wilson. London: Thames & Hudson, 2007. 270 s. ISBN 9780500513408. [citováno 2024-04-24] info
  • Logomania : italien signs. Online. Edited by Carlo Branzaglia, Translated by Antonietta Sciuva. Modena: Red Publishing, 2006. 287 s. ISBN 8888492054. [citováno 2024-04-24] info
  • 22nd International Biennale of Graphic Design in Brno 2006 :poster/corporate identity/information and advertising graphics : 13.6.-15.10.2006.. Online. Brno: Moravská galerie v Brně, 2006. 220 s. ISBN 80-7027-150-7. [citováno 2024-04-24] info
  • The rise of asian design.. Online. Hong-Kong: HKDA Awards, 2005. 483 s. ISBN 9889705478. [citováno 2024-04-24] info
  • SVOBODA, Václav. Corporate identity : učební text. Online. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2004. 67 s. ISBN 8073181061. [citováno 2024-04-24] info
  • New logo : a collection of corporate identities. Online. Singapore: Page One Publishing, 2004. 320 s. ISBN 9812451226. [citováno 2024-04-24] info
  • WHEELER, A. Designing brand identity: a complete guide to creating, building, and maintaining strong brands. Online. 1. vyd. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2003. 229 s. ISBN 0-471-21326-8. [citováno 2024-04-24] info
  • FIELL, Charlotte a Peter FIELL. Graphic design for the 21century : 100 of the world's best graphic designers. Online. Köln: Taschen, 2003. 637 s. ISBN 3822816051. [citováno 2024-04-24] info
  • Japanese graphics now!. Online. Edited by Gisela Ruth Kozak - Julius Wiedemann. Köln: Taschen, 2003. 607 s. ISBN 3822825891. [citováno 2024-04-24] info
  • American corporate identity 2003. Online. Edited by David E. Carter. New York: Harper Collins International, 2002. 320 s. ISBN 0060081252. [citováno 2024-04-24] info
  • MYERSON, Jeremy a Graham VICKERS. Rewind forty years of design & advertising. Online. London: Phaidon Press Limited, 2002. 512 s. ISBN 0714842710. [citováno 2024-04-24] info
  • Corporate identity 4 :an international compilation of corporate identity programs : ein internationale auswahlvon identitätsonzepten: panorama international des concepts d'identité institutionnelle.. Online. New York: Graphis, 2001. 249 s. ISBN 1-888001-70-4. [citováno 2024-04-24] info
  • The best in world trademarks :corporate identity : brand identity.. Online. Seoul .: Millim Publishing Company, 2000. 295 s. ISBN 89-951198-2-9. [citováno 2024-04-24] info
  • The best in world trademarks :corporate identity : brand identity.. Online. Seoul .: Millim Publishing Company, 2000. 295 s. ISBN 89-951198-2-9. [citováno 2024-04-24] info
  • The best in world trademarks :corporate identity : brand identity.. Online. Seoul: Millim Publishing Company, 2000. 295 s. ISBN 89-951198-1-0. [citováno 2024-04-24] info
  • MORGAN, Conway Lloyd. Logos :logo, identity, brand, culture. Online. Crans-Pres-Celigny: Rotovision, 1999. 160 s. ISBN 2-88046-328-9. [citováno 2024-04-24] info
  • MOLLERUP, Per. Marks of excellence : the history and taxonomy of trademarks. Online. London: Phaidon Press Limited, 1997. 240 s. ISBN 0714838381. [citováno 2024-04-24] info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení odevzdává elektronicky.
Metody hodnocení
Zkouška získaná na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Navazující předměty
Informace učitele
http://agdm.fi.muni.cz/
Přednost při zápisu předmětu PV083 bude udělen studentům, kteří absolvovali předměty PV078 (Grafický design I.), PV066 (Typografie I.) a PV084 (Písmo I.).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.