FI:VV036 Tvorba 3D charakteru II - Informace o předmětu
VV036 Tvorba 3D charakteru II
Fakulta informatikyjaro 2014
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (přednášející)
RNDr. Igor Chalás (cvičící)
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VV036/01: Út 8:00–9:50 C403, J. Chmelík
VV036/02: Út 10:00–11:50 C403, H. Lukášová
VV036/03: Út 12:00–13:50 C403, H. Lukášová
VV036/04: Út 14:00–15:50 C403, I. Chalás - Předpoklady
- SOUHLAS
VV035 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Navazuje na Tvorbu 3D charakteru I. Hlavním cílem kurzu je vystihnutí charakteru; studenti samostatně pracují s proporcemi člověka, typologií, deformacemi atp. v 3D modelovacích programech.Práce na samostatných projektech je doplněna o přednášky týkající se záměrné deformace a idealizace lidské figury, kráse a módě, kombinování atropomorfních a zoomorfních znaků v rámci tvorby charakteru. Studenti jsou vedeni k samostatné tvůrčí práci. Důležitou součástí je i zvladnutí přípravy virtuálního modelu pro převedení do materiálu metodou rychlého prototypování (STL Check, retopologizace, optimalizace).
- Osnova
- Typologie lidské figury.
- Růstová období. Individualia a karikatura.
- Idealizace lidského těla a oděv.
- Zvířecí anatomie.
- Vytvoření charakteru na základě dosavadních znalostí.
- Dokončení 3D modelu postavy z předešlého semestru.
- Tvorba Hight Poly modelu
- Základy animace
- Příprava modelu pro realizaci metodou rychlého prototypování.
- Literatura
- povinná literatura
- KŘÍŽ, Jan. Mistrovství v 3ds Max : [kompletní průvodce profesionálního grafika]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 1151 s. ISBN 9788025124642. info
- ROBINSON, Josh. Essential 3ds Max 8. Plano: Wordware Publishing, 2006, x, 406. ISBN 1556224850. info
- doporučená literatura
- ZRZAVÝ, Josef. Anatomie pro výtvarníky. Edited by Jiří Běhounek - Milan Kopřiva. Vydání 1. Praha: Avicenum, 1977, 400 stran. URL info
- FEHÉR, György a András SZUNYOGHY. Anatomie pro výtvarníky :člověk : zvířata : srovnávací studie. 1. vyd. Praha: Slovart, 1999, 603 s. ISBN 80-7209-180-8. info
- THALER, Peter. Pictoplasma. Berlin: Gestalten Verlag, 2001, 216 s. ISBN 3-931126-58-7. info
- THALER, Peter. Pictoplasma. London: Gestalten Verlag, 2003, 223 s. ISBN 3-89955-021-8. info
- Exposé 8 : finest digital art in the known universe. Edited by Daniel Wade. Adelaide: Ballistic publishing, 2010, 239 s. ISBN 9781921002830. info
- STEEN, Joep van der a Ted BOARDMAN. Rendering with mental ray and 3Ds Max. 2nd ed. Oxford: Focal Press, 2010, xi, 253. ISBN 9780240812373. info
- DRAPER, Pete. Deconstructing the elements with 3ds max : create natural fire, earth, air and water without plug-ins. 3rd ed. Oxford: Focal, 2009, xxi, 321. ISBN 0240521269. info
- Exposé 7 : finest digital art in the known universe. Edited by Daniel Wade - Paul Hellard - Mark Snoswell. 1st ed. Mylor: Ballistic publishing, 2009, 223 s. ISBN 9781921002632. info
- BROOKER, Darren. Essential CG lighting techniques with 3ds max. 3rd ed. Burlington, MA: Focal Press, 2008, xi, 397. ISBN 9780240521176. info
- Exposé 6 : finest digital art in the known universe. Edited by Daniel Wade - Paul Hellard - Mark Snoswell. 1st ed. Mylor: Ballistic publishing, 2008, 223 s. ISBN 9781921002519. info
- Exposé 5 : finest digital art in the known universe. Edited by Daniel Wade - Paul Hellard - Mark Snoswell. 1st ed. Mylor: Ballistic publishing, 2007, 223 s. ISBN 9781921002434. info
- Exposé 3 : finest digital art in the known universe. Edited by Daniel Wade - Paul Hellard - Mark Snoswell - Leonard Teo. 2nd ed. Mylor: Ballistic publishing, 2006, 207 s. ISBN 1921002158. info
- Exposé 4 : finest digital art in the known universe. Edited by Daniel Wade - Paul Hellard - Mark Snoswell - Leonard Teo. 1st ed. Mylor: Ballistic publishing, 2006, 223 s. ISBN 1921002301. info
- Exposé 2 : finest digital art in the known universe. Edited by Mark Snoswell - Leonard Teo - Daniel Wade. 2nd ed. Mylor: Ballistic publishing, 2005, 192 s. ISBN 0975096575. info
- STEED, Paul. Animace postav : 3ds max a character studio. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, xviii, 333. ISBN 8025100308. info
- RICHTR, Tomáš. Nástroje profesionální 3D animace. Brno, 2002, 29 s. info
- neurčeno
- CUSSON, Roger a Jamie CARDOSO. Realistic architectural visualization with 3ds max and mental ray. 2nd ed. Burlington, MA: Focal Press, 2010, xv, 280. ISBN 0240812298. info
- Výukové metody
- Práce na samostných projektech pod dozorem pedagoga,přednášky týkající se možností interpretace charakteru.
- Metody hodnocení
- Přednáška a cvičení ve studiu, práce v 3D programech. Zkouška. Zkouška probíhá formou závěrečné práce, student konzultuje s pedagogem i mimo semetr ve zkouškovém období v předem stanovených termínech. Hodnocena je koncepce, zvládnutí softwarového nástroje a celková výtvarná úroveň.
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/www/26724/index.html
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2014/VV036