FI:P009 Základy počítačové grafiky - Informace o předmětu
P009 Základy počítačové grafiky
Fakulta informatikyzima 1997
- Rozsah
- 2/1. 3 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k, z.
- Vyučující
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
- Garance
- Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100 - Mateřské obory/plány
- Informatika (program FI, B-IN)
- Informatika (program FI, M-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-SS)
- Výpočetní technika (program FI, B-IN)
- Osnova
- Kresba grafických primitiv, rastrové algoritmy.
- Ořezávání čárových primitiv a mnohoúhelníků. Řádkové a semínkové vyplňování.
- Aproximační a interpolační křivky a plochy. Hermitovská interpolace, Bézier, NURBS.
- Barva, vnímání barev, barevné modely.
- Úpravy rastrového obrazu: redukce barev, konvoluce, transformace.
- Modelování těles, vyčíslení prostoru, hraniční modely, CSG.
- Rovnoběžné a perspektivní promítání, jednotné projekce, normalizované těleso záběru.
- Viditelnost v prostoru objektů, viditelnost v prostoru obrazu.
- Osvětlovací modely, hladké vybarvování.
- Stínovací techniky, ostré a měkké stíny, odrazy světla. Globální osvětlovací modely.
- Sledování paprsku.
- Radiozita.
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/usr/sochor/P009.html
Cílem předmětu je zvládnutí principů tvorby a modifikace rastrového obrazu, který je vytvořen z daných kreslicích primitiv např. grafickým editorem (vektory, křivky, vyplněné oblasti apod.), nebo je pořízen na rastrovém snímacím zařízení (scanner, kamera, ...). Dále jsou vysvětleny modely a algoritmy, které se používají při tvorbě a kreslení 3D scén včetně jednoduchých osvětlovacích modelů. Z kapacitních důvodů byla oproti předchozím ročníkům zrušena rozvrhovaná praktická cvičení v počítačových učebnách. Studenti řeší samostatně 2 úlohy: (1) programování zadaného grafického algoritmu a (2) modelování jednoduché 3D scény s osvětlením. Ve vyhrazených hodinách poskytují asistenti konzultace k řešeným problémům a informace o používaném programovém vybavení. Pro pochopení probírané látky je vhodné znát základy matematické analýzy (derivace, integrál, polynom ...) a vektorového počtu. Z uvedených důvodů nedoporučuji tento předmět studentům 1.ročníku.
- Statistika zápisu (zima 1997, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/zima1997/P009