b5138k Základy marketingu sportu

Fakulta sportovních studií
jaro 2026

Předmět se v období jaro 2026 nevypisuje.

Rozsah
11 hod seminářů. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu "Základy marketingu ve sportu" je poskytnout studentům solidní základy zásad a postupů sportovního marketingu. V sérii 13 hodinových seminářů se studenti seznámí s klíčovými koncepty, strategiemi a technikami efektivní propagace sportovních akcí, týmů a organizací v dynamickém sportovním odvětví.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu by měli být studující schopni:
- vysvětlit pojem marketing, sportovní marketing a jeho úlohu při propagaci sportovních akcí, týmů a organizací;
- prokázat schopnost segmentovat trhy na základě demografických, psychografických a behaviorálních kritérií;
- definovat a integrovat prvky marketingového mixu - 7P;
- analyzovat charakteristiky a chování sportovních spotřebitelů a pochopit jejich motivace a preference;
- popsat význam brandingu ve sportovním odvětví a jeho vliv na angažovanost a loajalitu fanoušků;
- rozumět technikám propagace a aktivačním strategiím pro maximalizaci dopadu sportovních událostí;
- vytvořit komplexní marketingové strategie pro sportovní akce, týmy nebo organizace s ohledem na cílové skupiny a cíle.
Osnova
  • 1. Úvod do marketingu.
  • 2. Marketingová prostředí.
  • 3. Segmentace trhu.
  • 4. Marketingový mix.
  • 5. Chování spotřebitele.
  • 6. Značka.
  • 7. Marketingová strategie.
Literatura
  • SEYMOUR, Alan a Paul BLAKEY. Digital sport marketing : concepts, cases and conversations. Abingdon, Oxon: Routledge, 2021, 1 online. ISBN 9781315204079. URL info
  • Contemporary sport marketing : global perspectives. Edited by James J. Zhang - Brenda G. Pitts. First published. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, xii, 296. ISBN 9781315265490. info
  • KOTLER, Philip; Kevin Lane KELLER; Mairead BRADY; Malcolm GOODMAN a Torben HANSEN. Marketing management. 3rd edition. Harlow, England: Pearson, 2016, xxxiv, 942. ISBN 9781292093239. info
  • MULLIN, Bernard James; Stephen HARDY a William Anthony SUTTON. Sport marketing. 4th ed. Champaign, Ill.: Human Kinetics, 2014, xix, 482s. ISBN 9781450424981. info
  • KOTLER, Philip. Moderní marketing : 4. evropské vydání. Translated by Jana Langerová - Vladimír Nový. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 9788024715452. info
Výukové metody
Výuka je vedena formou seminářů
– projektově orientovaná výuka (analýza případových studií)
- praktická výuka (pracovní listy, práce ve skupině, brainstorming, role…)
- skupinové diskuse a skupinového řešení problémů
- nepřímá výuka (samostudium doporučené literatury, doplnění pracovních listů)
- interaktivní osnova
Metody hodnocení
Úspěšné splnění všech průběžných požadovaných úkolů, které budou studentům zadány.
Prezentace skupinového projektu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2026/b5138k