FSpS:b5138k Základy marketingu sportu - Informace o předmětu
b5138k Základy marketingu sportu
Fakulta sportovních studiíjaro 2026
Předmět se v období jaro 2026 nevypisuje.
- Rozsah
- 11 hod seminářů. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sportovní edukace (program FSpS, B-T)
- Sportovní edukace (program FSpS, C-T)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu "Základy marketingu ve sportu" je poskytnout studentům solidní základy zásad a postupů sportovního marketingu. V sérii 13 hodinových seminářů se studenti seznámí s klíčovými koncepty, strategiemi a technikami efektivní propagace sportovních akcí, týmů a organizací v dynamickém sportovním odvětví.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu by měli být studující schopni:
- vysvětlit pojem marketing, sportovní marketing a jeho úlohu při propagaci sportovních akcí, týmů a organizací;
- prokázat schopnost segmentovat trhy na základě demografických, psychografických a behaviorálních kritérií;
- definovat a integrovat prvky marketingového mixu - 7P;
- analyzovat charakteristiky a chování sportovních spotřebitelů a pochopit jejich motivace a preference;
- popsat význam brandingu ve sportovním odvětví a jeho vliv na angažovanost a loajalitu fanoušků;
- rozumět technikám propagace a aktivačním strategiím pro maximalizaci dopadu sportovních událostí;
- vytvořit komplexní marketingové strategie pro sportovní akce, týmy nebo organizace s ohledem na cílové skupiny a cíle. - Osnova
- 1. Úvod do marketingu.
- 2. Marketingová prostředí.
- 3. Segmentace trhu.
- 4. Marketingový mix.
- 5. Chování spotřebitele.
- 6. Značka.
- 7. Marketingová strategie.
- Literatura
- SEYMOUR, Alan a Paul BLAKEY. Digital sport marketing : concepts, cases and conversations. Abingdon, Oxon: Routledge, 2021, 1 online. ISBN 9781315204079. URL info
- Contemporary sport marketing : global perspectives. Edited by James J. Zhang - Brenda G. Pitts. First published. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, xii, 296. ISBN 9781315265490. info
- KOTLER, Philip; Kevin Lane KELLER; Mairead BRADY; Malcolm GOODMAN a Torben HANSEN. Marketing management. 3rd edition. Harlow, England: Pearson, 2016, xxxiv, 942. ISBN 9781292093239. info
- MULLIN, Bernard James; Stephen HARDY a William Anthony SUTTON. Sport marketing. 4th ed. Champaign, Ill.: Human Kinetics, 2014, xix, 482s. ISBN 9781450424981. info
- KOTLER, Philip. Moderní marketing : 4. evropské vydání. Translated by Jana Langerová - Vladimír Nový. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 9788024715452. info
- Výukové metody
- Výuka je vedena formou seminářů
– projektově orientovaná výuka (analýza případových studií)
- praktická výuka (pracovní listy, práce ve skupině, brainstorming, role…)
- skupinové diskuse a skupinového řešení problémů
- nepřímá výuka (samostudium doporučené literatury, doplnění pracovních listů)
- interaktivní osnova - Metody hodnocení
- Úspěšné splnění všech průběžných požadovaných úkolů, které budou studentům zadány.
Prezentace skupinového projektu. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2026/b5138k