bk2039 Management

Fakulta sportovních studií
jaro 2013
Rozsah
7/7. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Oddělení managementu sportu – Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 22. 2. 15:20–16:50 E34/225 - seminární místnost, Pá 1. 3. 9:00–10:30 E34/225 - seminární místnost, Pá 12. 4. 12:25–14:40 B11/305
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bk2039/1: Pá 22. 2. 17:30–19:00 B11/206, Pá 1. 3. 14:50–16:20 E34/225 - seminární místnost, Pá 17. 5. 10:00–12:15 E34/225 - seminární místnost, O. Racek
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po úspěšném absolvování předmětu "Management" bude student schopen:
- interpretovat základní teoretické znalosti týkající managementu,
- uplatnit základní manažerské metody a techniky rozhodování v řízení a v organizačním rozvoji,v organizaci a vedení lidí a při výkonu manažerských funkcí,
- analyzovat prostředí ziskové či neziskové organizace.
Osnova
  • 1. Pojmy managementu
  • 2. Situační analýza prostředí
  • 3. Manažer
  • 4. Plánování - obsah plánování, stanovení cílů, osobní plány, time management, podnikové plány, práce a volný čas
  • 5. Vedení - definice, způsoby vedení, sdílené rozhodování, autorita
  • 6. Rozhodování - rozhodovací proces, rozhodovací analýza, metody rozhodování
  • 7. Organizování - obsah organizování, organizační struktura podniku, řídící orgány, kultura organizace
  • 8. Kontrola - pojem a obsah, kontrolní systémy, druhy kontroly
  • 9. Krizový management - krize, příčiny krizí v podnicích, průběh krize, jak se chovat v krizových situacích
  • 10. Management změn - proces změn, druhy změn
Literatura
  • Marketing management (Orig.) : Marketing & management : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1992] : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1995]. info
  • JAY, Ros a Richard TEMPLAR. Velká kniha manažerských dovedností. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 514 s. ISBN 9788024712796. info
  • Management. Edited by Stephen P. Robbins, Translated by Vlasta Šafaříková. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004, 600 s. ISBN 8024704951. info
  • BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8. info
  • DONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Translated by Václav Dolanský - Josef Koubek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 821 s. ISBN 8071694223. info
Výukové metody
přednášky
řešení případových studií
Metody hodnocení
Písemná a ústní zkouška
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2013/bk2039