bp4250 Marketing sportu

Fakulta sportovních studií
podzim 2024
Rozsah
1/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Dr. Sujit Chaudhuri (cvičící), Mgr. Adam Kyselica (zástupce)
Mgr. Adam Kyselica (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
BOZP_OK ( bozp_po_stud ) && BOZP_OK ( bozp_po_stud_fsps )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou marketingu a jeho aplikací do sportovního prostředí. Vysvětlit specifika při analýze marketingového prostředí a přípravě marketingového mixu sportovního produktu.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vysvětlit pojem marketing a jeho specifika ve sportovním prostředí
- vyjmenovat a vysvětlit faktory marketingového prostředí
- aplikovat nástroje marketingového mixu v konkrétním případě
- vytvořit nabídku sponzoringu
- aplikovat postupy guerilla marketingu v přípravě marketingové strategie
Osnova
  • 1. Marketing a sportovní marketing – definice, vývoj
  • 2. Marketingová prostředí
  • 3. Marketingové strategie a plánování
  • 4. Cílové trhy a jejich segmentace
  • 5. Marketingový mix a jeho specifika ve sportu
  • 6. Sponzoring
  • 7. Sportovní reklama a merchandising
  • 8. Ambush marketing a guerilla marketing
Literatura
    povinná literatura
  • ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. Online. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. 225 s. ISBN 9788073761509. [citováno 2024-04-24] info
  • SHANK, Matthew D. Sports marketing : a strategic perspective. Online. 4th ed. Upper Saddle River, N.Y.: Pearson Prentice Hall, 2009. xxiv, 453. ISBN 9780138137458. [citováno 2024-04-24] info
    doporučená literatura
  • MORGAN, Melissa Johnson a Jane SUMMERS. Sports marketing. Online. SouthbankVictoria: Thomson, 2005. xvi, 320. ISBN 9780170128599. [citováno 2024-04-24] info
  • MULLIN, Bernard James, Stephen HARDY a William Anthony SUTTON. Sport marketing. Online. 2nd ed. Champaign: Human Kinetics, 2000. xiv, 441. ISBN 0880118776. [citováno 2024-04-24] info
    neurčeno
  • ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. Online. Vyd. 2. Praha: C.H.Beck, 2010. xxiv, 499. ISBN 9788074001154. [citováno 2024-04-24] info
  • BÜHLER, André W. a Gerd NUFER. Relationship marketing in sports. Online. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2010. x, 198. ISBN 9780750684958. [citováno 2024-04-24] info
  • WAKEFIELD, Kirk L. Team sports marketing. Online. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann, 2007. ix, 273. ISBN 9780750679794. [citováno 2024-04-24] URL info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
V seminářích budou řešeny aktuální případové studie, očekávána je diskuze nad danou problematikou.
Student vypracuje a prezentuje dvě seminární práce.
Metody hodnocení
Závěrečná zkouška je ústní.
Student bude připuštěn ke zkoušce, jestliže řádně prezentuje a včas odevzdá obě seminární práce (tj. získá 60– 100 %). Dále odevzdá včas 10 krátkých výtahů z odborných článků, které v průběhu semestru přečte.
Hodnocení seminárních prací a jejich prezentace tvoří polovinu závěrečného hodnocení.
Hodnocení:
A – 100–90 % B – 89–85 % C – 84–75 % D – 74–70 % E – 69–60 %
Jestliže se student dopustí jakéhokoliv disciplinárního přestupku, bude toto jednání považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu. Vyučující uzavře zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou „F“ a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.