bp522 Marketing

Fakulta sportovních studií
podzim 2008
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (přednášející)
Olga Korvasová (pomocník)
Garance
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
bp522/p1: St 16:55–18:25 U209, Š. Dvořáková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Marketing (BP522) pro studijní směr Management cestovního ruchu je členěn na dvě části. První část obsahuje základní kurz marketingu, kde se studenti seznámí ze základními pojmy marketingu. marketing – marketingové nástroje – výrobková politika – cenová politika – distribuční politika – komunikační politika - marketingový výzkum. Druhá část se vztahuje k sportovnímu marketingu a marketingu cestovního ruchu.
Osnova
  • 1. Marketing – obecná část (26 hod.) 1.1. Marketing – základní pojmy (definice marketingu, orientace firmy na trh, hlavní úkoly marketingu, marketingový mix, strategie vstupu na trh) 1.2. Marketingové nástroje 1.2.1. Výrobková politika (obsah výrobnové politiky, definice produktu, stavba výrobku, klasifikace výrobků, životní cyklus produktů, sportovní produkty, vslastnosti sporovních produktů, sportovní průmysl) 1.2.2. Cenová politika (obsah cenové politiky, cena, metody stanovení ceny, cenová diferenciace, rabatní politika, dodací a platební podmínky) 1.2.3. Distribuční politika (obsah distribuční politiky, distribuční kanál, distribuční články, logistika) 1.2.4. Komunikační politika (definice komunikace, komunikační mix, komunikační nástroje, sponzoring, sportovní reklama) 1.3. Marketingový výzkum (definice, tvorba dotazníků)
Literatura
  • SEKOT, Aleš, Marie BLAHUTKOVÁ, Šárka DVOŘÁKOVÁ a Martin SEBERA. Marketingové aspekty sportu. In Kapitoly ze sportu. Brno: Masarykova univerzita. s. 111-154. ISBN 80-210-3531-5. 2004. info
Metody hodnocení
Předmět je ukončen písemným testem – k úspěšnému absolvování testu je třeba alespoň 70% úspěšnosti V testu mohou být dobře jedna, dvě tři nebo i čtyři odpovědi. Na testovém papíru je uvedeno maximální možné získání bodů. Test má varianty A,B,C,D Neuspěch při testu 2x, třetí termín ústní zkouška Zápis na zkoušku prostřednictvím IS (středa – stejný termín jako přednáška)
Informace učitele
Doporučená literatura: Danihelková,H.:Základy marketingu I. Brno, Meter, 1999 Danihelková,H.:Základy marketingu II. Brno, Meter, 1999 Dvořáková, Šárka. Sportovní marketing. Brno : Masarykova Univerzita, 2005. 72 s. ISBN 80-210-3901-9. Sekot, Aleš - Blahutková, Marie - Dvořáková, Šárka - Sebera, Martin. Marketingové aspekty sportu. In Kapitoly ze sportu. Brno : Masarykova univerzita, 2004. od s. 111-154. ISBN 80-210-3531-5. Osobní účast na přednáškách není nezbytná.
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2008/bp522