FSpS:bp1024 Základy ekonomie, managementu - Informace o předmětu
bp1024 Základy ekonomie, managementu a marketingu
Fakulta sportovních studiíjaro 2010
- Rozsah
- 1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- bp1024/prednaska1: Út 8:00–8:45 K205, O. Racek
bp1024/prednaska2: Čt 10:00–10:45 K205, O. Racek - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Regenerace a výživa ve sportu (program FSpS, B-TV)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Regenerace a výživa ve sportu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Trenérství)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět ekonomickému způsobu myšlení
- seznámit se s nejdůležitějšími pojmy a jejich praktickými aplikacemi v oblasti ekonomie, managementu a marketingu
- využít získaných znalostí pro pochopení praktických příkladů z české a světové ekonomiky - Osnova
- 1. historie ekonomického myšlení
- 2. základy ekonomie - nabídka, poptávka, cena, tržní mechanismus, rovnováha spotřebitele, konkurence, dokonalá konkurence, nedokonalá konkurence, nezaměstnanost, inflace, HDP
- 3. úvod do marketingu - marketingový mix
- 4. základy managementu, plánování, organizování, rozhodování, kontrolování
- Literatura
- Bělohlávek, František - Košťan, Pavol - Šuleř, Oldřich. Management [Rubico, 2001]. 1. vyd. Olomouc : Rubico, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8
- Veber, Jaromír. Management : základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. 700 s. Bibliografie: s. 695. - Věcný rejstřík. - Anglické manažerské výrazy. ISBN 80-7261-029-5
- Fuchs, Kamil - Tuleja, Pavel. Základy ekonomie
- Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 283 s. ISBN 80-247-0393-9.
- Reklama :jak dělat reklamu. Edited by Jitka Vysekalová - Jiří Mikeš. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 9788024720012
- Marketing :pro střední školy a vyšší odborné školy. Edited by Jitka Vysekalová. 1. vyd. Praha : Fortuna, 2006. 247 s. ISBN 8071689793
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášky. Důraz je kladen na samostudium.
- Metody hodnocení
- Úspěšné složení závěrečné ústní zkoušky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2010/bp1024