bp1050 Kapitoly z dějin sportu a OH

Fakulta sportovních studií
jaro 2010
Rozsah
1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Ján Grexa, PhD. (přednášející)
doc. Mgr. Milena Strachová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Ján Grexa, PhD.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
bp1050/prednaska: Čt 12:30–13:15 K205, J. Grexa
Předpoklady
(! bp206 Kapitoly z dějin sportu a olympijských her ) && ! NOW( bp206 Kapitoly z dějin sportu a olympijských her ) && bp1003 Dějiny sportu || bp001s Dějiny sportu
Nejsou definovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci předmětu bude student schopen: *reprodukovat poznatky z vybraných kapitol dějin sportu a olympismu *vysvětlit souvislosti dějinného vývoje *aplikovat poznatky z dějin pro současnou praxi *charakterizovat jednotlivá období *shrnout všeobecné poznatky *zdůvodnit kontinuitu dějinného vývoje ve své specializaci
Osnova
  • *antické tradice a novověké OH *sportovní soutěže a tělovýchovné slavnosti od starověku po současnost *dějiny olympijského hnuti v České republice a ve světě *Olympismus *přehled OH ZOH
Literatura
  • GREXA, Ján. Olympijské hry mládeže. In Sport a kvalita života. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 7 s. ISBN 978-80-210-4435-7. info
  • GREXA, Ján. Přehled světových dějin sportu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 69 s. ISBN 9788021045057. info
  • SCHALLER, Gérard. Olympijské hry 1896-2004 : od Athén k Athénám. 1. vyd. Praha: Olympia, 2004, 359 s. ISBN 8070338520. info
  • DOVALIL, Josef. Olympismus. 1. vyd. Praha: Olympia, 2004, 219 s. ISBN 8070338717. info
Výukové metody
Teoretická příprava,vyhladávání a zpracování historických pramenů a samostudium.
Metody hodnocení
Student vypracuje prezentaci na zadané téma. Otázky na zkoušku jsou sestaveny v dostatečné variabilitě, vyhodnocení je na základě získanách bodů (z max. početu 30 bodů musí student získat nejméně 18 bodů).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012.