c523 Cestovní ruch

Fakulta sportovních studií
jaro 2010
Rozsah
16/8. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Ida Vajčnerová, Ph.D. (přednášející), Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (zástupce)
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
Marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti po úspěšném absolvování předmětu, který je zaměřen na cestovní ruch jako součást služeb pro volný čas a významné hospodářské odvětví, dokáží:
- charakterizovat současný trh cestovního ruchu a jeho specifika,
- uplatnit základní marketingové principy uplatňované v průmyslu cestovního ruchu,
- posoudit problematiku cestovního ruchu v regionech a destinacích.
Osnova
  • 1. Vymezení cestovního ruchu, základní pojmy
  • 2. Činitelé ovlivňující rozvoj a rozmístění cestovního ruchu
  • 3. Ubytovací, stravovací a dopravní služby
  • 4. Cestovní kanceláře, cestovní agentury, průvodci
  • 5. Marketing cestovního ruchu, destinační management
  • 6. Moderní produkty cestovního ruchu, agroturistika, kongresový a incentivní cestovní ruch
  • 7. Význam cestovního ruchu
  • 8. Instituce v cestovním ruchu
Literatura
  • RYGLOVÁ, Kateřina. Cestovní ruch : (soubor studijních materiálů). Vyd. 2., (1. v nakl. Key Pub. Ostrava: Key Publishing, 2007, 81 s. ISBN 9788086575575. info
  • PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu : jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 341 s. ISBN 8024710145. info
  • HORNER, Susan a John SWARBROOKE. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada, 2003, 486 s. ISBN 8024702029. info
Výukové metody
přednášky
řešení případových studií
Metody hodnocení
Semestrální práce,
písemná zkouška.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2010/c523