bk1086 Marketing ve sportu

Fakulta sportovních studií
jaro 2012
Rozsah
8/16. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
bk1086/man_cv: Pá 24. 2. 8:00–10:00 E34/203 - seminární místnost, Pá 9. 3. 17:15–19:55 B11/206, Pá 6. 4. 9:20–12:00 B11/236, Pá 20. 4. 8:10–10:50 C15/207, O. Racek
bk1086/man_pr: Pá 2. 3. 17:10–19:50 K205, Pá 30. 3. 9:45–12:25 B11/206, O. Racek
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
využít základní metody marketingového výzkumu v oblasti sportu
aplikovat získané teoretické znalosti z oblasti sponzoringu, sportovní reklamy, merchandisingu
Osnova
  • 1.Marketing – definice
  • 2.Marketingový výzkum: MIS, postup marketingového výzkumu, metody a techniky marketingového výzkumu, výzkum spotřebitele, proces nákupního chování, cílové trhy a jejich segmentace
  • 3.příjmy sportovních klubů
  • 4.Sponzoring
  • 5.Sportovní reklama
  • 6.Merchendising
  • 7.Sport a nákupní chování spotřebitelů
  • 8.Sportovní značka, sportovec jako obchodní značka
Literatura
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama : jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 182 s. ISBN 9788024720012. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Marketing : pro střední školy a vyšší odborné školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2006, 247 s. ISBN 8071689793. info
  • DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. Brno: Masarykova Univerzita, 2005, 72 s. ISBN 80-210-3901-9. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 283 s. ISBN 8024703939. info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
Metody hodnocení
Ústní zkouška. Student odpovídá na 3 otázky. Ke zkoušce je připuštěn pouze ten kdo splní následující požadavky:
docházka na seminářích 90%
prezentace zvoleného tématu z oblasti sportovního marketingu v seminářích
odevzdání seminární práce ve stanoveném termínu.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2013.