FSpS:bk1254 Ekonomické činnosti ve sportu - Informace o předmětu
bk1254 Ekonomické činnosti ve sportu I - Ekonomie a marketing
Fakulta sportovních studiíjaro 2012
- Rozsah
- 8/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- bk1254/rf_pr: Pá 24. 2. 16:30–18:30 B11/236, Pá 23. 3. 11:15–13:15 B11/305, Pá 13. 4. 13:20–14:40 B11/311, O. Racek
bk1254/rh_pr: Pá 24. 2. 16:30–18:30 B11/236, Pá 23. 3. 11:15–13:15 B11/305, Pá 13. 4. 13:20–14:40 B11/311, O. Racek - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV) (2)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí fotbalu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí ledního hokeje)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - porozumět ekonomickému způsobu myšlení - seznámit se s nejdůležitějšími pojmy a jejich praktickými aplikacemi v oblasti ekonomie - využít získaných znalostí pro pochopení praktických příkladů z české a světové ekonomiky - vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingové řízení a na marketing obecně - popsat jednotlivé prvky marketingového mixu - porozumět a vysvětlit problematiku řízení marketingového mixu
- Osnova
- 1. základní pojmy 2. trh a jeho vlastnosti 3. poptávka, poptávané množství a jejich změny 4. pružnost poptávky 5. nabídka na trhu výrobků a služeb 6. náklady firmy 7. měření výkonu ekonomiky 8. trh práce a inflace 9. uvedení do problematiky 10. prostředí podniku (makroprostředí a mikroprostředí) 11.koncepce cíleného marketingu (segmentace, targeting, positioning) 12.marketingový mix
- Literatura
- Holman, Robert. Ekonomie. Vyd. 5. Praha: C.H.BECK, 2011. 691 s.
- FUCHS, Kamil a Pavel TULEJA. Základy ekonomie. 2. upr. vyd. Praha: Ekopress, 2005, 347 s. ISBN 8086119947. info
- FORET, Miroslav. Marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 166 s. ISBN 8021035005. info
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Translated by Hana Machková. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133. info
- Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek
- Metody hodnocení
- Úspěšné složení závěrečné zkoušky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2012/bk1254