bp1217 Management a marketing

Fakulta sportovních studií
jaro 2012
Rozsah
1/1. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
St 29. 2. 15:15–16:45 B11/311, St 14. 3. 15:15–16:45 B11/311, St 28. 3. 15:15–16:45 B11/311, St 11. 4. 15:15–16:45 B11/311, St 25. 4. 15:15–16:45 B11/311, St 9. 5. 15:15–16:45 B11/311
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bp1217/s1: Čt 11:50–13:20 B11/236, D. Kudová
bp1217/s2: Čt 11:50–13:20 B11/236, D. Kudová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studen je po ukončení předmětu schopen interpretovat základní teoretické znalosti týkající managementu, uplatnit základní manažerské metody a techniky rozhodování v řízení a organizačním rozvoji organizace a vedení lidí a při výkonu manažerských funkcí. Umí aplikovat principy analýzy prostředí managementu a učinit závěry a formulovat strategie. Dále student dokáže aplikovat teoretické principy získávání, výběru, rozmísťování, motivaci, odměňování, vzdělávání a propouštění pracovníků v moderním pojetí personálního managementu. V oblasti marketingu student dokáže prakticky využít jednotlivé části marketingového mixu a vysvětlit a aplikovat proces marketingového plánování.
Osnova
  • Pojmy managementu, klasické školy managementu Funkce manažera – rozhodování, plánování, organizování, vedení a kontrola. Prostředí managementu a jeho analýzy Personální management - personální plánování, výběr, přijímání, rozmísťování, propuštění, vzdělávání, odměňování a rozvoj pracovníků Pojmy marketingu Marketingový mix Proces marketingového plánování
Literatura
    doporučená literatura
  • ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy. Translated by Josef Koubek. 10. vyd. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 9788024714073. info
  • KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů : základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007, 399 s. ISBN 9788072611683. info
  • BĚLOHLÁVEK, F. a P. KOŠŤAN. Management. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 724 s. ISBN 80-251-0396-X. info
  • Management. Edited by Stephen P. Robbins, Translated by Vlasta Šafaříková. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004, 600 s. ISBN 8024704951. info
  • KOUBEK, Josef. Personální práce v malých podnicích. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2003, 248 s. ISBN 8024706024. info
  • BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8. info
  • VODÁČEK, Leo a Oľga VODÁČKOVÁ. Management :teorie a praxe v informační společnosti. 3. vyd., dopl. a rozš. Praha: Management Press, 1999, 291 s. ISBN 80-85943-94-8. info
  • DONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Translated by Václav Dolanský - Josef Koubek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 821 s. ISBN 9788071694229. info
  • MAJARO, Simon. Základy marketingu. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 308 s. ISBN 8071692972. info
  • Management. Edited by Heinz Weihrich - Harold Koontz. [1. vyd.]. Praha: Victoria Publishing, 1993, 659 s. ISBN 80-85605-45-7. info
  • HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, 365 s. info
Výukové metody
Přednášky Řešení případových studií Prezentace a obhajoba seminární práce
Metody hodnocení
Písemná zkouška – klasifikovaný zápočet
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2012/bp1217