nk2285 Propagace a média

Fakulta sportovních studií
jaro 2015
Rozsah
7/7. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Michal Charvát, CSc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Michal Charvát, CSc.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 13. 2. 16:15–17:40 E34/225 - seminární místnost, Pá 20. 3. 14:00–15:25 E34/225 - seminární místnost, Pá 3. 4. 15:30–17:40 B11/305
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
nk2285/1: Pá 27. 2. 9:30–10:55 E34/203 - seminární místnost, Pá 6. 3. 12:30–13:55 E34/225 - seminární místnost, Pá 24. 4. 15:30–17:40 B11/311, D. Heiland Trávníková
Předpoklady
MPV_EKSP Ekonomika Sportu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět se zaměřuje na problematiku firemní a mediální komunikace. Hlavním cílem je zprostředkování teoretických východisek a propojení propagačních aspektů v mediálních kruzích. Dílčím cílem je pak zohlednění těchto aspektů ve sportovním prostředí. Důraz je kladen také na praktickou stránku této oblasti. Na konci tohoto kurzu bude student schopen použít informace v propagaci produktu ve sportovním prostředí, bude schopen vytvořit propagační materiál a odborně hodnotit jiné propagační a mediální produkty.
Osnova
  • Fungování reklamního a mediálního trhu
  • (Mas)média a masová komunikace Nástroje marketingové komunikace
  • Propagace produktu v konkrétních podmínkách
  • Média jako primární prostředek propagace
  • Mediální mix
  • Hlavní kategorie obchodně – sportovních mechanismů
  • Formy propagace ve sportovním prostředí
  • Tiskové konference, tiskové zprávy, tiskový mluvčí
  • Tvorba účinné reklamy
  • Legislativní omezení v oblasti reklamy
  • Mediální strategie
Literatura
    doporučená literatura
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • KLEIN, Naomi. Bez loga. Translated by Pavel Kaas. 1. vyd. Praha: Argo, 2005, xxiii, 510. ISBN 8073630109. info
  • Sport, culture, and the media : the unruly trinity. Edited by David Rowe. 2nd ed. Maidenhead: Open University Press, 2004, xvii, 253. ISBN 0335210759. info
  • OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 223 s. ISBN 80-85943-25-5. info
  • DĚKANOVSKÝ, Jan. Sport, média a mýty : zlatí hoši, královna bílé stopy a další moderní hrdinové. 1. vyd. Praha: Dokořán, 2008, 183 s. ISBN 9788073631314. info
Výukové metody
Přednáška - prezentace jednotlivých tematických okruhů; seminář – prezentace zadaného projektu studenty
Metody hodnocení
Prezentace projektu, písemný test.
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/propagace-a-media/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.
V čem spočívá inovace: Inovace spočívá především v získávání a následném předávání nejnovějších světových trendů v oblasti propagace a médií studentů Fakulty sportovních studií, aby mohlo být následně získaných znalostí kvalitně využito v praxi. Inovace předpokládá lepší dostupnost potřebné literatury pro studenty k samostatnému studiu. Dále budou vytvořeny nové studijní materiály.
Výukový materiál (forma, název, rozsah): Testové otázky – sada min. 50 testových otázek
Kategorie e-learningu: 1
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.