np2022 První pomoc ve školských zařízeních

Fakulta sportovních studií
jaro 2015
Rozsah
0/1. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. Zdeňka Kubíková, Ph.D., MBA (přednášející)
Mgr. Bc. Milan Mojžíš (náhr. zkoušející)
Garance
Mgr. Zdeňka Kubíková, Ph.D., MBA
Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
np2022/1: Po 8:50–9:35 E34/203 - seminární místnost; a Pá 3. 4. 10:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 10. 4. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, Z. Kubíková
np2022/2: Čt 9:40–10:25 E34/203 - seminární místnost; a Pá 3. 4. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 17. 4. 10:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, Z. Kubíková
np2022/3: St 18:50–19:35 E34/203 - seminární místnost; a Pá 10. 4. 10:00–12:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 17. 4. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, Z. Kubíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět rozšiřuje praktickou znalost poskytování první pomoci z bakalářského studia . Cíl: - vysvělit základní pojmy spojené se záchranou tonoucího - zopakovat záchrannou akci bez pomůcek z Bc. studia - předmětu plavání - vyřešit situaci při které se tonoucí nachází v hloubce - řešit záchrannou akci s použitím záchranného pásu - stabilizovat poranění páteře na mělké vodě - 2 techniky - orientovat se v problematice IZS - prakticky reagovat u autonehody - diskutovat k prevenci úrazů - řešit vyučování tělesné výchovy v souladu s právními předpisy a tím elimonovat možnost vzniku úrazu - použít metody výuky první pomoci pro střední školy v souladu s RVP - prakticky vykonat kardiopulmonální resuscitaci Guidelines 2010
Osnova
  • 1.prevence úrazů, legislativa 2.kardiopulmonální resusciace KPR – Guidelines 2010 + použití AED, 3.záchrana tonoucího - teorie praxe- bazén 4.integrovaný záchranný systém, autonehoda 5.metodika výuky první pomoci na středních školách v souladu s RVP 6.prevence úrazů v horách
Literatura
Výukové metody
- teoretická příprava a praktický nácvik
Metody hodnocení
Teoretický test, praktická KPR. Účast na seminářích včetně aktivní účasti na výuce záchrany tonoucího. Seminární práce - hodnocení rizik.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.