np2415 Poradenství ve zdravém životním stylu

Fakulta sportovních studií
jaro 2018
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Stará, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Stará, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. MUDr. Jindřich Fiala, CSc.
Katedra podpory zdraví – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra podpory zdraví – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Po 16:20–17:05 B11/206
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
np2415/01: Čt 9:40–10:25 B11/311, J. Stará
Předpoklady
Vypracovaný samostatný projekt, ústní obhajoba, písemný test. Předmět je zakončen ústní zkouškou.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenta samostatné práci s klientem. V rámci teoretické výuky student získá znalosti z oblasti přípravy a provozu poradenského centra (legislativní rámec, marketinkový rámec, schopnost orientace na trhu). Na konci výuky bude student schopen vytvářet harmonogram práce s klientem. Součástí výuky bude pohovor s klientem (uplatnění psychoterapeutických přístupů), terapie odvykání kouření, syndrom vyhoření, prevence stresu. Student získá znalosti z nejnovějších přístupů a chápání kvality života, získá vědomosti z oblasti Wellness, bude schopen vnímat kvalitu života z holistické perspektivy a získá dovednost a profesní kompetenci pro řízení poradny zdravého životního stylu.
Osnova
  • 1. Provoz centra. 2. Legislativní požadavky. 3. Hygienické požadavky. 4. Vybavení centra, finanční rozvaha. 5. Wellness koncept. 6. Kvalita života. 7. Psychoterapeutické přístupy v poradenství životního stylu. 8. Motivační rozhovory. 9. Odvykání kouření. 10. Syndrom vyhoření. 11. Prevence stresu. 12. Tvorba projektu – metodické pokyny. V praktické části bude nácvik jednotlivých situací. Projekty dle zadání – sestavit rozpočet, harmonogram, edukační materiály pro klienty. Odvykání kouření, intervence pro odbourání stresu. V praktické i teoretické části se také zaměříme na aktuální trendy v práci s klientem, zejména na úrovni pohybových aktivit. Práce s tělem, masáže.
Literatura
  • Thirlaway K, Upton, D. (2009). The Psychology of Lifestyle: Promoting Healthy Behaviour. (1st.ed.) London, UK: Routledge.
  • Summerfield L., M. (2007). Nutrition, exercise nad Behaviour. (1st .ed.) Champin, Illinois: Wadsworth.
  • Corbin Ch. B., Lindsey R. (2004). Fitness for life. (5th.ed.) Champin, Illinois: Human kinetics.
  • Lojková D. (2012). Získejte rovnováhu těla, mysli, duši a ducha. (1.vyd.) Praha, Česko: Grada.
Výukové metody
Samostudium, přednášky, semináře.
Metody hodnocení
• 85 % aktivní účast na seminářích • Vypracování projektu dle zadání a jeho ústní obhajoba, hodnoceno škálou A-F. • Na základě úspěšného absolvování (minimálně 60 % z maximálních 100 %) závěrečného písemného testu (20 uzavřených otázek), vykonání ústní zkoušky, vědomosti hodnoceny na škále A-F.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019.