FSpS:bk2123 Teorie sportovního tréninku II - Informace o předmětu
bk2123 Teorie sportovního tréninku II
Fakulta sportovních studiíjaro 2019
- Rozsah
- 7/7/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PaedDr. František Langer, CSc. (přednášející)
doc. Mgr. Jiří Nykodým, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Jiří Nykodým, Ph.D.
Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 22. 2. 9:40–11:20 C15/207, Pá 1. 3. 16:45–18:25 B11/306, Pá 15. 3. 15:05–17:35 E34/203 - seminární místnost
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- bk2101 Teorie sportovního tréninku I || bk208 Vybrané kapitoly z teorie sportovního tréninku I || bk1101 Teorie sportovního tréninku
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem výuky předmětu je seznámit studenty se základními principy a přístupy k rozvoji trénovanosti, výkonnosti a dosahování maximálních výkonů ve sportu. Mezi úkoly výuky patří charakteristika rozvoje pohybových schopností, obsah jednotlivých složek sportovního tréninku, technologie a řízení sportovního procesu, efekty sportovního tréninku a jejich diagnostika. Důležitou součásti je osvětlení sportovního tréninku jako pedagogického procesu se svou specifickou didaktikou sportu. Součástí výuky jsou seminární výstupy studentů k určené problematice.
- Výstupy z učení
- Po ukončení předmětu bude student schopen:
- charakterizovat historický vývoj sportovního tréninku
- definovat cíle a úkoly sportovního tréninku
- vysvětlit a pojmenovat základné pojmy, sportovní výkon, výkonnost, klasifikaci sportovního výkonu
- vysvětlit proces adaptace organizmu na tréninkové podněty
- řešit rozvoj výkonnosti přiměřenými tréninkovými podněty
- aplikovat obecné znaky stavby sportovního tréninku na specifické potřeby jednotlivých sportovních odvětví a disciplín
- analyzovat efekty sportovního tréninku
- připravit plán tréninkového procesu, řídit tento proces
- identifikovat talent pro sportovní odvětví - Osnova
- 01. Řízení sportovního tréninku
- 02. Trénovanost, výkonnost, zdraví
- 03. Didaktické zásady, formy, postupy
- 04. Stimulace a rozvoj pohybových schopností, metody, prostředky
- 05. Stimulace a rozvoj pohybových dovedností
- 06. Modelování tréninkového zatížení u různých druhů sportů
- 07. Trénink ve vysokohorském prostředí. Aklimatizace
- 08. Pohybové aktivita a trénink ve vyšším věku
- 09. Talent
- 10. Sportovní trénink zdravotně postižených sportovců
- 11. Herní výkon (struktura sportovního výkonu u kolektivních sportů)
- 12. Specifika tréninkového procesu dětí, mládeže, žen
- Literatura
- povinná literatura
- KORVAS, Pavel a Ladislav BEDŘICH. Struktura sportovního výkonu. Učební texty pro studenty FSpS. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 143 s. ISBN 978-80-210-6695-3. info
- BEDŘICH, Ladislav, Jiří NYKODÝM a Tomáš PĚTIVLAS. Teorie sportovního tréninku I. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. nestránkováno, 58 s. ISBN 978-80-210-7461-3. URL info
- BEDŘICH, Ladislav a Josef DOVALIL. Sylabus teorie a didaktika sportu I. Elportál. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISSN 1802-128X. URL info
- Výkon a trénink ve sportu. Edited by Josef Dovalil. 2. vyd. Praha: Olympia, 2005, 331 s. ISBN 8070339284. info
- doporučená literatura
- PERIČ, Tomáš. Sportovní příprava dětí. 2. dopl. vyd. Praha: Grada, 2008, 192 s. ISBN 9788024726434. info
- MORAVEC, Roman. Teória a didaktika výkonnostného a vrcholového športu. 1. vyd. Bratislava: Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave, 2007, 240 s. ISBN 9788089075317. info
- neurčeno
- LEHNERT, Michal. Trénink kondice ve sportu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, 143 s. ISBN 9788024426143. info
- Výukové metody
- - semináře (seminární výuka smíšená formou seminárních výstupů studentů k určené problematice a praktických činností potřebných pro rozvoj trénovanosti a výkonnosti)
- přednášky
- samostudium - Metody hodnocení
- písemný test na PC (uzavřené odpovědi), předpoklad úspěšnosti zk je dosažení 80 % z celkové bodové dotace konkrétního testu, aktivní účast na seminářích, vypracování seminární práce na vybrané téma a její PP prezentace.
- Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/impact/teorie-sportovniho-treninku-1/
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2019/bk2123