FSpS:bk2217 Základy managementu a marketin - Informace o předmětu
bk2217 Základy managementu a marketingu
Fakulta sportovních studiíjaro 2019
- Rozsah
- 7/7/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jitka Kampasová, BA (Hons), Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 22. 2. 15:30–17:10 B11/206, Pá 22. 3. 10:30–12:10 B11/206, Pá 10. 5. 8:00–10:30 B11/206
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Regenerace a výživa ve sportu (program FSpS, B-TV) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je studenta seznámit se základními pojmy managementu a marketingu.
- Výstupy z učení
- Student je po ukončení předmětu schopen interpretovat základní teoretické znalosti týkající managementu, uplatnit základní manažerské metody a techniky rozhodování v řízení a organizačním rozvoji organizace a vedení lidí a při výkonu manažerských funkcí. Umí aplikovat principy analýzy prostředí managementu a učinit závěry a formulovat strategie. Dále student dokáže aplikovat teoretické principy získávání, výběru, rozmísťování, motivaci, odměňování, vzdělávání a propouštění pracovníků v moderním pojetí personálního managementu. V oblasti marketingu student dokáže prakticky využít jednotlivé části marketingového mixu a vysvětlit a aplikovat proces marketingového plánování.
- Osnova
- Pojmy managementu
- Klasické školy managementu
- Funkce manažera – rozhodování, plánování, organizování, vedení a kontrola
- Prostředí managementu a jeho analýzy
- Personální management – personální plánování, výběr, přijímání
- Rozmísťování, propuštění, vzdělávání, odměňování a rozvoj pracovníků
- Pojmy marketingu
- Marketingový mix
- Proces marketingového plánování
- Literatura
- ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy. Translated by Josef Koubek. 10. vyd. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 9788024714073. info
- KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů : základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007, 399 s. ISBN 9788072611683. info
- Management. Edited by Stephen P. Robbins, Translated by Vlasta Šafaříková. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004, 600 s. ISBN 8024704951. info
- BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8. info
- VODÁČEK, Leo a Oľga VODÁČKOVÁ. Management :teorie a praxe v informační společnosti. 3. vyd., dopl. a rozš. Praha: Management Press, 1999, 291 s. ISBN 80-85943-94-8. info
- DONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Translated by Václav Dolanský - Josef Koubek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 821 s. ISBN 9788071694229. info
- KOUBEK, Josef. Personální práce v malých podnicích. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 192 s. ISBN 8071692069. info
- MAJARO, Simon. Základy marketingu. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 308 s. ISBN 8071692972. info
- HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, 365 s. info
- Výukové metody
- přednášky, řešení případových studií, prezentace a obhajoba seminární práce.
- Metody hodnocení
- písemná zkouška – klasifikovaný zápočet.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2019/bk2217