np2431 Zážitková pedagogika

Fakulta sportovních studií
jaro 2019
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc. (cvičící)
Mgr. Jiří Střípek (cvičící)
Mgr. Michal Vičar, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
sociální a komunikační dovednosti.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Výuka předmětu je zaměřena na nácvik a osvojení základních principů a metod zážitkové pedagogiky. Studenti se v rámci výuky seznámí se základními teoretickými východisky a koncepty z oblasti teorie zážitkové pedagogiky a také zde vyzkouší techniky zážitkové pedagogiky. Opomenuta přitom nebude významná metodická reflexe zařazovaná na závěr jednotlivých programů. Po účasti na výuce studenti zrealizují některé techniky, a to v rámci skupinové práce. Za supervize samotných účastníků i lektorů jim bude poskytnuta zpětná vazba o způsobu jejich vedení a tím dojde k upevnění nabytých dovedností k dané problematice.
Výstupy z učení
Student definuje základní pojmy související se zážitkovou pedagogikou.;
Student vysvětlí základní teoretická východiska z oblasti zážitkové pedagogiky.;
Student aplikuje základní techniky v praktické výuce.;
Student provede rozbor vlastní práce a práce skupiny a následně je posoudí.
Osnova
  • Seznamovací techniky. Icebreakers. Warm-up techniky. Dynamics a problem solving techniky. Aktivity na podporu skupinové koheze. Techniky zážitkové pedagogiky. Metodická reflexe.
Literatura
    povinná literatura
  • Svatoš,V. , Lebeda, P. (2005). Outdoor trénink: pro manažery a firemní týmy. Praha, Česko: Grada.
    neurčeno
  • Martin, A., Franc, D., Zounková, D. (2004). Outdoor and experiential learning: an holistic and creative approach to programme design. London, UK: Gower.
  • Barton, B. (2007). Safety, risk and adventure in outdoor activities. London, UK: Paul Chapman publishing.
  • Gilbertson, K. (2006). Outdoor education: methods and strategies. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Bunting, C., J. (2006). Interdisciplinary teaching through outdoor education. Champaign, IL: Human Kinetics,
Výukové metody
intenzivní bloková výuka zahrnující aktivity na podporu skupinové koheze, seznamovací techniky, warm-up techniky, techniky zážitkové pedagogiky a metodickou reflexi.
Metody hodnocení
- aktivní účast na intenzivní blokové výuce - předvedení technik dle zadání za supervize účastníků a lektorů,
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020.