nk4725 Didaktická technika v sebeobraně

Fakulta sportovních studií
jaro 2020
Rozsah
7/13/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Michal Vít, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Michal Vít, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Michal Vít, Ph.D.
Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 14. 2. 13:00–14:40 B11/206, Pá 28. 2. 16:45–18:25 E34/203 - seminární místnost, Pá 20. 3. 13:00–15:30 D33/227 velká zasedací místnost
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
nk4725/01: Pá 14. 2. 18:00–19:40 E34/117 - hala úpolových sportů, Pá 6. 3. 10:30–13:00 E34/117 - hala úpolových sportů, Pá 13. 3. 13:50–16:20 E34/117 - hala úpolových sportů, Pá 27. 3. 14:15–15:55 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 24. 4. 13:50–16:20 E34/117 - hala úpolových sportů, M. Vít
Předpoklady
žádné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získat znalosti o konstrukci a využití didaktické techniky v procesu výuky sebeobrany, zejména ochranného obleku High-gear a elektrického nože Shocknife.
Výstupy z učení
Student po ukončení předmětu:
- umí vysvětlit pojem didaktická technika v sebeobraně,
- zná morfologii ochranného obleku High Gear,
- zná morfologii cvičného elektrického nože Shock Knife,
- zná didaktická omezení používání didaktické techniky,
- zná bezpečnostní zásady používání didaktické techniky,
- dovede řešit modelové sebeobranné situace s využitím didaktické techniky,
- umí sestavit vlastní tréninkovou jednotku sebeobrany s využitým didaktické techniky.
Osnova
  • 01. Vymezení pojmu didaktická technika
  • 02. Rozdělení didaktické techniky v sebeobraně
  • 03. Morfologie ochranného obleku High Gear
  • 04. Používání a údržba ochranného obleku High Gear
  • 05. Didaktická omezení použití ochranného obleku High Gear
  • 06. Bezpečnostní zásady používání ochranného obleku High Gear
  • 07. Morfologie cvičného elektrického nože Shock Knife
  • 08. Používání a údržba cvičného elektrického nože Shock Knife
  • 09. Didaktická omezení použití cvičného elektrického nože Shock Knife
  • 10. Bezpečnostní zásady používání cvičného elektrického nože Shock Knife
  • 11. Statický trénink s didaktickou technikou
  • 12. Dynamický trénink s didaktickou technikou
  • 13. Využití didaktické techniky v modelových situacích
  • 14. Modelové sebeobranné situace
  • 15. Seminární práce na téma
  • 16. Samovýroba didaktické pomůcky pro výuku sebeobrany
  • 17. Vyhledávání a práce s informacemi v anglickém jazyce
Literatura
    povinná literatura
  • http://www.fsps.muni.cz/impact/didakticka-technika-v-sebeobrane/
    doporučená literatura
  • Kipp, B. Turning fear into power, Paladin Press, Colorado, 2005. ISBN 978-1-58160-488-7
Výukové metody
výukové metody: vysvětlení, ukázka, cvičení, drily; úkoly pro samostudium: studium doporučené literatury, studium publikací na e-learningu MU, samostatné procvičování; kontrola úkolů: zadání otázek a úkolů ve výuce, závěrečné zkoušení.
Metody hodnocení
Závěrečná zkouška:
a) písemná část (test)
b) praktická část (modelová sebeobranná situace)
c) seminární práce - samovýroba didaktické pomůcky pro výuku sebeobrany
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/didakticka-technika-v-sebeobrane/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.