FSpS:np4121 Reflexe praxe 1 - Informace o předmětu
np4121 Reflexe praxe 1
Fakulta sportovních studiíjaro 2022
- Rozsah
- 13 h blokově. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Janák, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ondřej Janák, Ph.D.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- np4121/LS01: Po 16. 5. 14:00–16:30 E34/225 - seminární místnost, Po 23. 5. 14:00–16:30 E34/225 - seminární místnost, Po 30. 5. 14:00–16:30 E34/225 - seminární místnost, Po 6. 6. 9:00–12:20 E34/225 - seminární místnost, O. Janák
- Předpoklady
- np4111 Úvod do pedagogické praxe && ! np2035 Reflexe praxe && BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
Tento předmět lze plnit pouze v případě, že student paralelně vykonává předmět Pedagogická praxe 1. Probíhá blokově ve 4 seminářích. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-UTV) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními reflektivními a sebereflektivními metodami a technikami a pomocí nich na základě konkrétní zkušenosti rozvíjet jejich myšlení a dovednosti potřebné pro účinnou reflexi praxe.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto předmětu student definuje základní reflektivní a sebereflektivní metody a techniky, chápe jejich význam pro svou pedagogickou činnost, v konkrétních situacích si vybere vhodnou techniku, svou volbu zdůvodní a aplikuje do praxe.
- Osnova
- Reflexe praxe - teoretická východiska, metody a techniky.
- Standard kvality profesních kompetencí.
- Reflexe kvality výuky - (sebe)reflektivní otázky.
- Videoanalýza - rozbor videozáznamu činnosti studenta při vedení vyučovací jednotky tělesné výchovy.
- Kazuistika studenta-učitele.
- (Sebe)reflektivní deník.
- Literatura
- povinná literatura
- JANÍK, Tomáš a Petr NAJVAR. Fred A. J. Korthagen - Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 294 s. ISBN 978-80-7315-221-5. info
- doporučená literatura
- LAZAROVÁ, Bohumíra. K možnostem reflexivní práce ve vzdělávání učitelů. In Vzdělávat učitele. Příspěvky o inovativní praxi. 1. vyd. Brno: Paido, 2001, s. 54-70. ISBN 80-7315-013-1. info
- REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 173 stran. ISBN 9788073673178. info
- NEZVALOVÁ, Danuše. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2000, 72 s. ISBN 8024402084. info
- JANÍK, Tomáš a Jiří HAVEL. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 2005. info
- PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií, 2005, 231 s. Monografica. ISBN 80-7194-744-X. info
- neurčeno
- SLAVÍK, Jan, Lenka HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ a Pavla SOUKUPOVÁ. Reflexe a hodnocení kvality výuky. První vydání. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2020, iv, 217. ISBN 9788026109204. info
- JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petr NAJVAR, Libuše SAMKOVÁ, Lukáš ROKOS a Jan PETR. Video v učitelském vzdělávání: přístupy a výzvy. Pedagogická orientace. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2020, roč. 30, č. 1, s. 5-31. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2020-1-5. URL info
- Výukové metody
- individuální úkoly, skupinová práce, diskuze, reflexe vybraných situací.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích, příprava a prezentace individuálních úkolů. Vedení deníku.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- n4132 Reflexe praxe 2
np4121 || nk4121&&bozp_ok(bozp_po_stud) && bozp_ok(bozp_po_stud_fsps) && n4120
- n4132 Reflexe praxe 2
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2022/np4121