t690 Seminář k základům marketingu a ekonomie

Fakulta sportovních studií
podzim 2005
Rozsah
0/8. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Gabriela Stará, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Gabriela Stará, Ph.D.
Fakulta sportovních studií
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář k předmětu Základy marketingu a ekonomie má sloužit především k praktickému procvičení teoretických znalostí, které studenti získají na přednáškách tohoto předmětu.
Osnova
  • Marketing: - Úvod do marketingu - Marketingový mix - Marketingový výzkum trhu - Sportovní marketing - Příjmy sportovních organizací - Komunikační politika - Sponzoring - Komunikační politika - Reklama

  • Ekonomie: - Úvod do ekonomie, základní pojmy - Nabídka, poptávka, tržní mechanismus - Měření výkonu ekonomiky - Hospodářská politika - Zadání zápočtové práce - SWOT analýza

Literatura
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateĺstvo, 1992, 441 s. ISBN 8008020423. info
  • Fuchs, K., Tuleja, P. Základ ekonomie. Praha: Ekopress, 2005. ISBN 80-86119-94-7
  • ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management sportu. Praha: East west publishing company, 2000, 172 s. ISBN 80-7219-010-5. info
  • ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management v tělesné výchově a sportu : (vybrané kapitoly). 2. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 2000, 51 s. ISBN 8024600501. info
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 455 s. ISBN 8071692115. info
  • SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika :učebnice. 1. vyd. Praha: Aleko, 1992, 448 s. ISBN 80-85341-37-9. info
Metody hodnocení
Individuální práce studentů: Téma bude upřesněno


Požadavky na zápočet: Splnění individuální práce studentů pro obě části předmětu Účast na seminářích - 70%, zkouškový test
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2004, podzim 2006, podzim 2007.