FSpS:bk928 Marketing sportu - volitelný - Informace o předmětu
bk928 Marketing sportu - volitelný
Fakulta sportovních studiípodzim 2007
- Rozsah
- 8/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Gabriela Stará, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Gabriela Stará, Ph.D.
Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- bk928/v_msv_p: Pá 11. 1. 16:00–17:20 U209, Pá 18. 1. 17:00–19:00 U209, Pá 8. 2. 17:00–19:00 U209, G. Stará
- Předpoklady
- bk009 Základy ekonomie, managementu a marketingu
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět rozšiřuje znalosti studentů z oblasti marketingu, dále je kladem důraz na orientaci v problematice sponzoringu a dotační politice.
- Osnova
- I.Obecná část Marketing – definice Pojmy z oblasti marketingu Marketingový mix: produkt, cena, distribuce, komunikace Marketingový výzkum: MIS, postup marketingového výzkumu, metody a techniky marketingového výzkumu, výzkum spotřebitele, proces nákupního chování, cílové trhy a jejich segmentace II. Sportovní marketing Sportovní marketing, příjmy sportovních klubů Dotace: definice, úvod do problematiky, příspěvek, Dotace z obecních rozpočtů, Dotace z krajských rozpočtů, dotace ze státního rozpočtu Sponzoring: definice, vymezení, Sponzoring jako komunikační nástro, Sponzorský balíček, Typy sponzoringu, sponzorování formou „daru“, sponzorování formou „reklamy“ Typy smluv (darovací – sponzorská, o reklamě – např. typ Smlouvy o dílo), Měření účinnosti sportovního sponzoringu Sportovní reklama Merchendising Sport a nákupní chování spotřebitelů Sportovní značka, sportovec jako obchodní značka Sazka, a. s. ČSTV Postavení Škoda –auto ve „světě sponzoringu“ Olympijské hry v Praze Fotbal a sportovní marketing NHL vs. Čeká extraliga
- Literatura
- VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama : jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 182 s. ISBN 9788024720012. info
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Marketing : pro střední školy a vyšší odborné školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2006, 247 s. ISBN 8071689793. info
- DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. Brno: Masarykova Univerzita, 2005, 72 s. ISBN 80-210-3901-9. info
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 283 s. ISBN 8024703939. info
- Metody hodnocení
- ukončení předmětu probíhá na základě krátkého písemného testu
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2007/bk928