c522 Marketing

Fakulta sportovních studií
podzim 2008
Rozsah
16/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Marketing (C522) je členěn na dvě části. První část obsahuje základní kurz marketingu, kde se studenti seznámí ze základními pojmy marketingu. marketing – marketingové nástroje – výrobková politika – cenová politika – distribuční politika – komunikační politika - marketingový výzkum. Druhá část se vztahuje k sportovnímu marketingu.
Osnova
  • 1. Marketing – obecná část 1.1. Marketing – základní pojmy (definice marketingu, orientace firmy na trh, hlavní úkoly marketingu, marketingový mix, strategie vstupu na trh) 1.2. Marketingové nástroje 1.2.1. Výrobková politika (obsah výrobnové politiky, definice produktu, stavba výrobku, klasifikace výrobků, životní cyklus produktů, sportovní produkty, vslastnosti sporovních produktů, sportovní průmysl) 1.2.2. Cenová politika (obsah cenové politiky, cena, metody stanovení ceny, cenová diferenciace, rabatní politika, dodací a platební podmínky) 1.2.3. Distribuční politika (obsah distribuční politiky, distribuční kanál, distribuční články, logistika) 1.2.4. Komunikační politika (definice komunikace, komunikační mix, komunikační nástroje, sponzoring, sportovní reklama) 1.3. Marketingový výzkum (definice, tvorba dotazníků)
Literatura
  • International marketing : a strategic approach to world markets (Souběž.) : Meždunarodnyj marketing. info
  • Kotler on marketing : how to create, win, and dominate markets (Orig.) : Marketing podle Kotlera : jak vytvářet a ovládnout nové trhy. info
  • Marketing management (Orig.) : Marketing & management : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1992] : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1995]. info
Metody hodnocení
Předmět je ukončen písemným testem – k úspěšnému absolvování testu je třeba alespoň 70% úspěšnosti V testu mohou být dobře jedna, dvě tři nebo i čtyři odpovědi. Na testovém papíru je uvedeno maximální možné získání bodů. Test má varianty A,B,C,D Neuspěch při testu 2x, třetí termín ústní zkouška Zápis na zkoušku prostřednictvím IS
Informace učitele
Doporučená literatura: Danihelková,H.:Základy marketingu I. Brno, Meter, 1999 Danihelková,H.:Základy marketingu II. Brno, Meter, 1999 Dvořáková, Šárka. Sportovní marketing. Brno : Masarykova Univerzita, 2005. 72 s. ISBN 80-210-3901-9. Sekot, Aleš - Blahutková, Marie - Dvořáková, Šárka - Sebera, Martin. Marketingové aspekty sportu. In Kapitoly ze sportu. Brno : Masarykova univerzita, 2004. od s. 111-154. ISBN 80-210-3531-5. Osobní účast na přednáškách není nezbytná.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010.