bk603 Marketing ve sportu

Fakulta sportovních studií
podzim 2009
Rozsah
8/16. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Olga Korvasová (pomocník)
Garance
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
bk603/man_spm_s: Pá 25. 9. 8:00–10:00 K204, Pá 9. 10. 8:00–10:00 K112, Pá 23. 10. 9:00–11:00 K113, Pá 30. 10. 16:00–18:00 K112, Pá 4. 12. 13:40–15:40 K115, O. Racek
bk603/spm_p: Čt 17. 9. 13:30–15:30 pavilon B, schodiště B1, učebna 9.B, Pá 2. 10. 11:00–13:00 K113, Pá 20. 11. 15:40–17:00 pavilon B, schodiště B1, učebna 9.B, O. Racek
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
využít základní metody marketingového výzkumu v oblasti sportu
použít získaných informací o dotačním systému ČR k nabývání prostředků v oblasti sportu.
aplikovat získané teoretické znalosti z oblasti sponzoringu, sportovní reklamy, merchandisingu
Osnova
  • 1.Marketing – definice
  • 2.Marketingový výzkum: MIS, postup marketingového výzkumu, metody a techniky marketingového výzkumu, výzkum spotřebitele, proces nákupního chování, cílové trhy a jejich segmentace
  • 3.příjmy sportovních klubů
  • 4.Dotace,dotace z obecních rozpočtů, dotace z krajských rozpočtů, dotace ze státního rozpočtu
  • 5.dotace z EU
  • 6.Sponzoring
  • 7.Sportovní reklama
  • 8.Merchendising
  • 9.Sport a nákupní chování spotřebitelů
  • 10.Sportovní značka, sportovec jako obchodní značka
Literatura
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama : jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 182 s. ISBN 9788024720012. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Marketing : pro střední školy a vyšší odborné školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2006, 247 s. ISBN 8071689793. info
  • DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. Brno: Masarykova Univerzita, 2005, 72 s. ISBN 80-210-3901-9. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 283 s. ISBN 8024703939. info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
Metody hodnocení
Ústní zkouška. Student odpovídá na 3 otázky. Ke zkoušce je připuštěn pouze ten kdo splní následující požadavky:
docházka na seminářích 90%
prezentace zvoleného tématu z oblasti sportovního marketingu v seminářích
odevzdání seminární práce ve stanoveném termínu.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2009/bk603