FSpS:nk2101 Aktuální formy a metody sporto - Informace o předmětu
nk2101 Aktuální formy a metody sportovních činností ve vodě
Fakulta sportovních studiípodzim 2012
- Rozsah
- 7/7. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PaedDr. Miloš Lukášek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marcela Keberlová (cvičící) - Garance
- PaedDr. Miloš Lukášek, Ph.D.
Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: PaedDr. Miloš Lukášek, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 19. 10. 16:55–18:25 B11/206, Pá 16. 11. 8:00–9:30 B11/206, Pá 23. 11. 15:45–18:00 B11/236
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
nk2101/02: Pá 19. 10. 10:00–11:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 2. 11. 10:00–11:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 23. 11. 10:00–11:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 30. 11. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 7. 12. 13:00–14:00 bazén TJ Tesla Lesná, Pá 14. 12. 12:00–13:00 bazén TJ Tesla Lesná, M. Lukášek - Předpoklady
- (! np104 Aktuální formy a metody sportovních činností ve vodě ) && !NOW( np104 Aktuální formy a metody sportovních činností ve vodě )
Rozšiřující plavecké dovednosti, dobrá technika plaveckých způsobů znak, kraul a prsa - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Coaching)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Kondiční trenér)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Sportovní edukace)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubit znalosti a dovednosti získané v bakalářském studiu. Analýzou a syntézou získaných kompetencí v celém spektru plaveckých sportů získá absolvent schopnosti jejich aplikace v mezioborových vztazích
- Osnova
- Teorie: Faktory determinující plavecký výkon, výběr talentů Rozbor techniky světových plavců – video, 3D analýza Příklady tréninků vrcholových plavců Plavání tělesně postižených Dálkové plavání, zimní plavání, masters Problematika spojení sportovního a vrcholového plavání se studiem, denní režim sportovců Rizika zranění a přetížení, regenerace Konfrontace teoretických poznatků vzhledem k praxi Problematika a specifika vědeckého výzkum v plavání Odevzdání závěrečné zprávy Praxe: Technika plaveckých způsobů prsa, znak, kraul a motýlek Obrátky, kotoulové obrátky Základy vodního póla, skoků do vody, synchronizovaného plavání Plavání pod vodou, orientace pod vodou Plavání s ABC Dopomoc unavenému plavci Záchrana tonoucího, osobní zásah
- Literatura
- PÓČ, V. Didaktické postupy při záchraně tonoucího. Bakalářská práce – výukové CD, Brno, FSpS MU, 2005
- MILER, T. Záchranář – Bezpečnost a záchrana u vody. Praha: VZS ČČK, 1995
- ČECHOVSKÁ, Irena, Viléma NOVOTNÁ a Hana MILEROVÁ. Aqua-fitness : plavání, aqua-gymnastika, aqua-aerobik. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 129 s. ISBN 8024704625. info
- ČECHOVSKÁ, Irena a Tomáš MILER. Plavání : plavecké dovednosti, technika plaveckých způsobů, kondiční plavání, šnorchlování. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 130 s. ISBN 8024790491. info
- MOTYČKA, Jaroslav et al. Teorie plaveckých sportů. Plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucího. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2001, 205 s. ISBN 80-210-2711-8. info
- Výukové metody
- -teoretické přednášky v učebně -náslech a pasivní účast na hodině plavání s tělesně postiženými -praktická výuka formou cvičení
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen po absolvování písemné zkoušky, odevzdáním závěrečné zprávy a splnění praktických zkoušek. Písemná zkouška je studentovi udělena na základě zdárného absolvování závěrečného písemného testu. Test se skládá z 35 otázek, z toho 5 otevřených a 30 uzavřených. Celkem může získat student 40 bodů, pro splnění musí získat minimálně 30 bodů. V testu student prokáže jak teoretické znalosti, tak i schopnost aplikace těchto znalostí v plavecké tematice. Z náslechu (tělesně postižení) vypracuje student zprávu o rozsahu min. polovina normostrany A4, kde uvede svoje postřehy z výuky, podmínky apod. V praktické části demonstruje student dobré plavecké kompetence v technice plaveckých způsobů, osobní zásah při záchraně tonoucího. Povinná je aktivní účast v hodinách.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2012/nk2101