bk2086 Marketing ve sportu

Fakulta sportovních studií
podzim 2014
Rozsah
7/13. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Michal Charvát, CSc. (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Viktor Pruša (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Michal Charvát, CSc.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 19. 9. 11:00–12:30 C15/207, Pá 26. 9. 16:15–17:45 B11/236, Pá 17. 10. 14:45–17:00 C15/207
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bk2086/01: Pá 3. 10. 8:00–10:15 E34/225 - seminární místnost, Pá 7. 11. 11:00–13:15 B11/236, Pá 28. 11. 14:00–17:00 C15/207, Pá 12. 12. 12:30–14:45 E34/203 - seminární místnost, V. Pruša
Předpoklady
bk522 Marketing || ( ESF:BKH_MAR1 Marketing 1 || ESF:BKH_ZMAR Základy marketingu )
Absolvování předmětu Základy marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
využít základní metody marketingového výzkumu v oblasti sportu
aplikovat získané teoretické znalosti z oblasti sponzoringu, sportovní reklamy, merchandisingu
Osnova
  • 1. Sportovní Marketing – definice 2. Marketingový výzkum: postup marketingového výzkumu 3. Marketingová prostředí, cílové trhy a jejich segmentace 4. Sportovní marketingový mix 5. Sponzoring 6. Sportovní reklama a merchendising 7. Sport a nákupní chování spotřebitelů 8. Sportovní značka, sportovec jako obchodní značka 9. Ambush Marketing 10. Sportovní marketing a média
Literatura
    povinná literatura
  • ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009, 225 s. ISBN 9788073761509. info
  • SHANK, Matthew D. Sports marketing : a strategic perspective. 4th ed. Upper Saddle River, N.Y.: Pearson Prentice Hall, 2009, xxiv, 453. ISBN 9780138137458. info
    doporučená literatura
  • MORGAN, Melissa Johnson a Jane SUMMERS. Sports marketing. SouthbankVictoria: Thomson, 2005, xvi, 320. ISBN 9780170128599. info
  • MULLIN, Bernard James, Stephen HARDY a William Anthony SUTTON. Sport marketing. 2nd ed. Champaign: Human Kinetics, 2000, xiv, 441. ISBN 0880118776. info
    neurčeno
  • BÜHLER, André W. a Gerd NUFER. Relationship marketing in sports. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2010, x, 198. ISBN 9780750684958. info
  • WAKEFIELD, Kirk L. Team sports marketing. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann, 2007, ix, 273. ISBN 9780750679794. URL info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
Metody hodnocení
Úspěšné složení závěrečné zkoušky. Předpokladem připuštění ke zkoušce je docházka (1. možná absence) a 2 x úspěšné prezentace na zadaná témata z oblasti marketingu.
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/marketing-sportu/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.

V čem spočívá inovace: Inovace spočívá především v získávání a následném předávání nejnovějších světových trendů v oblasti sportovního marketingu studentů Fakulty sportovních studií, aby mohlo být následně získaných znalostí kvalitně využito v praxi. Inovace předpokládá lepší dostupnost potřebné literatury pro studenty k samostatnému studiu. Dále budou vytvořeny nové studijní materiály.

Výukový materiál (forma, název, rozsah): Marketing ve sportu– elearning Multimediální prezentace k přednáškám

Kategorie e-learningu: 2

Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015, jaro 2016.